Catalysator leeghalen

Gestart door ex_beamerman, 01-02-2003 19:40:36

Vorige topic - Volgende topic

LPGLE

Hij weet denk ik niet hoe groot een 850 kat is , die is ongeveer 2x zo groot als een gemiddelde auto .

Citaat van: rode 850 op 01-02-2011 19:44:22
Ik heb geen verstand van de Volvo 2,3 5 cilinder.

Citaat van: rode 850 op 01-02-2011 19:44:22
Heb vanmorgen alles uit de weg gebouwt (gelijk sportfilter erin  ;D )

maar gelukkig heeft hij al extra vermogen gevonden ....

::)

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

rode 850

Ok ..... juliie zullen vast wel positieve ervaringen hebben anders word ik niet voor  :P  uitgemaakt.
Ik heb negatieve ervaring met leeggehaalde kats maar ben ook geen Volvo man als jullie.
Ik heb met meerdere Audi's de ervaring op gedaan dat een lege kat aanvoelt  als minder vermogen en een zeer irritant blikkerig geluid.
Mijn redenatie is als volgt, zodra de uitlaat gassen in de lege kat ruimte komt kan het expanderen en moet daarna weer samen geprest worden om de vervolg pijp in te kunnen en dit leverd tegendruk. Door een pijp in de kat te lassen hef je dit op en loopt de uitlaatgas gewoon door. JA het leverd meer geluid aan de achterkant maar dat kan je opvangen met de juiste demper er tussen.

Ik stoei al sinds 1994 met 5 cil 20V turbo van Audi, ben zeker geen god op dit gebied maar heb wel mijn ervaring opgedaan.
Mijn Audi S6 revo S draait op het moment met zo'n 420pk en 580nm (rijdt niet maar dat heeft andere redenen), zelf gebouwt, alleen de ECU laten doen.

Ik kom op deze site om te leren over Volvo en probeer hier en daar ervaring te delen en te helpen.

LPGLE

Citaat van: rode 850 op 06-02-2011 21:00:32
Ik kom op deze site om te leren over Volvo en probeer hier en daar ervaring te delen en te helpen.
Dat is een goede keuze om dan hier op het forum te komen .

Dat je voelt dat je wat hard werd 'aangevallen'  kwam mede door je post ;
Citaat van: rode 850 op 01-02-2011 20:13:02
Katalisator LEEGHALEN is de GROOTSTE ONZIN die er in uitlaat land bestaat.

Ook ik had zoiets van   uhm.... :eusa_doh:
Als je zoiets post weet je héél zeker dat er reacties gaan komen  :P

Maar verder heb ik geen vervelende bedoelingen hoor  :laugh:

spijky

Ik stoei al sinds 1994 met 5 cil 20V turbo van Audi, ben zeker geen god op dit gebied maar heb wel mijn ervaring opgedaan.
Mijn Audi S6 revo S draait op het moment met zo'n 420pk en 580nm (rijdt niet maar dat heeft andere redenen), zelf gebouwt, alleen de ECU laten doen.

Wat is in god's naam een S6 revo S  ??? :eusa_think:
En wat heb je in elkaar geknutseld? Als jij een 20v turbo op 420 pk draait moet je wel iets meer doen dan een catje leeghalen. Welk bouwjaar en welke motor is die S6?
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Boeijke

Hier staat een kapotte:
http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=448799

En dit komt van het volksforum":

motor aanpakken met een REVO SMS set, dit is een setje dat orgineel fabrieksaf geleverd is voor de audi s4 en s6. Gemaakt en bedacht met hulp van Roland Mayer (MTM) voor Schmidt MotorSport (SMS). deze setjes geven altijd goede pk's.

rode 850

Citaat van: Boeijke op 07-02-2011 09:09:54
Hier staat een kapotte:
http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=448799

En dit komt van het volksforum":

motor aanpakken met een REVO SMS set, dit is een setje dat orgineel fabrieksaf geleverd is voor de audi s4 en s6. Gemaakt en bedacht met hulp van Roland Mayer (MTM) voor Schmidt MotorSport (SMS). deze setjes geven altijd goede pk's.

Klopt grotendeels.
SMS was de Audi huistuner totdat Audi de "quattroGmbH" oprichtte en het de tuning ging doen, de S6+ was hun eerst projekt.
De S6 Revo zoals de schade auto is een Revo met origineel 303 PK en voor zover ik weet kon je alleen komplete auto's bij SMS kopen en niet alleen een S4 of S6 maar ook de S2, de schade auto is naderhand xtra getuned. Van de "normale" Revo zijn er een boel gemaakt.
Mijn S6 Revo S is nr 14 van een oplage van 28 stuks die bij SMS weg kwamen met 375PK en 520NM

rode 850

Citaat van: spijky op 06-02-2011 22:59:24

Wat is in god's naam een S6 revo S  ??? :eusa_think:
En wat heb je in elkaar geknutseld? Als jij een 20v turbo op 420 pk draait moet je wel iets meer doen dan een catje leeghalen. Welk bouwjaar en welke motor is die S6?

Mijn S6 Revo S is nr. 14 van de 28 stuks gemaakt, 1996, Motor AAN 2,2L 20V Turbo

ombouw:

Turbo KKK 26/27, als ik goed weet 6 hete kant
RVS 321 spagettie uitlaatspruitsuk, op maat gemaakt
Downpipe 80mm binnen, rest uitlaat 76mm buiten, geen kat , achterdemper Porsche cup, alles RVS
Bosch motorsport brandstofpomp, 4 bar drukregelaar, groene RS2 injectors
Grote Alu intercooler, TIAL AQ dumpvalve 50mm, alle piping 76mm, BMC Airfilter
Ecu afstelling by Erdal uit Duitsland, de beste Audi afsteller
Uitlaatgas temperatuur meter, turbodruk meter
Catchtank
Sintermetaal sportkoppeling tot 700nm, alu vliegwiel 4,5 kilo

Nog te doen :

Dumpvalve (TIAL AQ) inbouwen
Brembo remset, 4 pots, 323mm
Vooras rubbers
Schokbrekers, eventueel andere veren
Schade herstellen van een domme fietser

En nog een stukje door de straat , wel voor de juiste afstelling maar toch. Moet video zijn maar weet niet wat er fout gaat ???

tjeu

het ziet er wel goed uit...... wel een aardige investering

elianmars

Citaat van: rode 850 op 09-02-2011 22:55:01

En nog een stukje door de straat , wel voor de juiste afstelling maar toch. Moet video zijn maar weet niet wat er fout gaat ???

http://tinypic.com/r/2yzkcc0/7

Alleen de link is genoeg. Als die aangeklikt wordt, is de video te bekijken.

Rijd je altijd zo hard door de straat?  :eusa_naughty: ;)

rode 850

Citaat van: elianmars op 21-02-2011 02:09:20

Snel ?!? ik heb nog 4 versnellingen over  :evil:

Nee normaal gaat het er niet zo aan toe maar wel ff voor de film eneuh ik hier ook filmpjes gezien met snelheden op plaatsen waar het eiegnlijk niet kan ( mogen al helemaal niet )... ;D

ulkeman

Citaat van: rode 850 op 26-02-2011 15:21:34
Citaat van: elianmars op 21-02-2011 02:09:20

Snel ?!? ik heb nog 4 versnellingen over  :evil:

Nee normaal gaat het er niet zo aan toe maar wel ff voor de film eneuh ik hier ook filmpjes gezien met snelheden op plaatsen waar het eiegnlijk niet kan ( mogen al helemaal niet )... ;D

dan nog vind ik het in zo straat niet kunnen er hoeft maar 1 klein kind achter zo schutting vandaan te komen en je bent je auto kwijt. en voor de rest van je leven aan het betalen vind dat je wel is beetje aan andere kunt denken.
ik ben ook ook niet schijnheilig maar ik rij te hard op de buiten wegen waar de ruimte is voor mocht het fout gaan.....

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Jack v

mee eens, voorheen woonden  wij in Twijzel waar oook altijd jeugd was met gepimpte autootjes en keihard ddor de woonwijk scheurden. Mijn overbuurman was daar oplaatst zo kwaad over dat hij een straatklinker door het zijraam van een voorbij scheurend jochie slingerde. Toen de politie daarbij  kwam werd hij wel meegenomen en aansprakelijk gesteld voor de gemaakte schade.  Toen kon  :police: wel ineens controle erop houden. Na de tijd zijn er twee straatracers aangehouden na een radarcheck bleek dat ze meer als 100km/h reden in een 30km zone. Het is toen wel heel rustig geworden :eusa_dance:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

rode 850

Ach dit filmpje is gemaakt toen alle kinderen op school zaten (als het goed is) en aan deze straat kan er niet ineens een kind achter een schutting vandaan komen en dan maakt mijn auto zoveel geluid dat iedereen vanzelf bij de straat vandaan blijft.
En met al die allochtonen in de wijk die de straat hier als race en driftbaan gebruiken voor auto en scooter valt het helemaal niet op dat ik een keer gas geef. :eusa_snooty:

YoeriR

Hej ik heb een 2.5 20v uit 94 op lpg, hoe zit t juridisch gezien met het er in lassen van een stalen buis? Wat als oom agent je aanhoudt en test ofzo? Hoe zit dit? En geeft t bij mij ook een leuk geluidje?