Veranderingen aan een alter 1.......en de V70NN

Gestart door big ben, 23-03-2006 19:35:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Thijssie!

Ik ben nooit echt fan geweest van de Alter 1, maar die van jouw ziet er echt top uit!!! Hele mooie roffel...

Zowel van binnen als van buiten een plaatje :eusa_clap:


big ben

Dank u 8)

Ik ben er ook ontzettend "wijs" mee! ook nog na 6 jaar  :angel: elke keer als ik in de 20V rijd dan ben ik een tevreden man!!

CiteerIk ben nooit echt fan geweest van de Alter 1
.................... maar daar is het toch allemaal mee begonnen?? :-[




Grt Ben ;D

Jeff

Wat is dat precies wat je ingebouwd hebt man? Je wagen ziet er echt mooi uit man! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Thijssie!

Citaat van: big ben op 29-01-2010 17:04:41
Dank u 8)

Ik ben er ook ontzettend "wijs" mee! ook nog na 6 jaar  :angel: elke keer als ik in de 20V rijd dan ben ik een tevreden man!!

CiteerIk ben nooit echt fan geweest van de Alter 1
.................... maar daar is het toch allemaal mee begonnen?? :-[




Grt Ben ;D

Klopt maar heb mijn voorkeur 8) Al begin ik te twijfelen wanneer ik jouw bak zie ;D

big ben

Citaat van: Jeff op 29-01-2010 17:12:01
Wat is dat precies wat je ingebouwd hebt man? Je wagen ziet er echt mooi uit man! :)



Deze is geschikt voor o.a een SC radio om een Mp3 speler te "laten" afspelen, dus geen gedoe meer met fm zenders, en losse cd's.

Grt Ben  :)

Jeff

Aha, werkt dat een beetje dan ook? Maar veel plezier ermee in ieder geval! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

big ben

In het kort gezegt, de radio "denkt"  :eusa_whistle: :eusa_shhh: dat de Mp3 speler een cd wisselaar is, dus dit werkt volledig naar verwachting.

Grt :D

big ben

Vandaag heb ik de 20 v op 340.000 km "gezet"  :), dat is precies 100.000 km verder dan toen ik deze auto 27-3-2003 heb gekocht. Wie had dat gedacht dat ik zooooooooooooolang in deze auto zou blijven rijden, ik niet in ieder geval ::), het was meer van een overbrugging naar iets anders.
Maar in de 76 maand dat ik eigenaar ben van de 20v , heb ik steeds meer plezier in het rijden ervan. Natuurlijk kan het altijd nieuwer,sneller,blitzer (denk aan diverse prachtige volvo's die in het advertentieboard aangeboden worden  :eusa_clap:) maar dat is niet aan de orde.
Ik heb er veel aan verandert, complete auto in de jaren overgespoten, taxatierapport voor vervangingswaarde erbij,deltamil airco ingebouwd, vast vdo navigatie systeem, T5-r interieur,audio, en het exterieu/interieur verfijnt.
Bijna niemand die het snapt  ??? waarom "zoveel" investeren in een oude auto, "hij gaat toch ook een keer kapot!!" maar daar kan ik mij op dit moment niet druk overmaken............... vandaag precies een ton verder staat de 20 v in de garage voor een nieuwe kruiskoppeling :D.

Zolang het nog blijft bij deze kleine reparaties, en ik haal de 20v weer op dan weet ik zeker dat ik met een big smile naar huis rijdt!!  ;D


Grt Ben

elianmars

Ik lees de laatste tijd regelmatig over kapotte kruiskoppelingen op het forum. Lijkt wel een besmettelijke ziekte........  :eusa_think:

En lekker blijven investeren in die "ouwe bak" van je, hoor!  ;) 8)

fbm

Citaat van: big ben op 19-03-2010 09:56:36
..........dan weet ik zeker dat ik met een big smile naar huis rijdt!!  ;D

En daar gaat het om!  :eusa_clap:

Jeff

Citaat van: fbm op 19-03-2010 23:02:48
Citaat van: big ben op 19-03-2010 09:56:36
..........dan weet ik zeker dat ik met een big smile naar huis rijdt!!  ;D

En daar gaat het om!  :eusa_clap:
mee eens
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

big ben

........... vanavond naar de garage geweest  ;) de 20v maakte sinds kort een rateld geluid wanneer ik optrok (bochtenwerk).

Conclusie homokineten kapot, 2 nieuwe homokineten gekocht en vervangen,tevens de  versnellingsbakolie vervangen, "nieuw" type multiriemspanner gemonteerd, en de rubberring (rechthoekig) vervangen (achter het rechter voorwiel), waar bij de turbo modellen een aftakking naar de oliekoeling gaat.

Ook nog bezig geweest met de veloursmatten, deze voorzien van biotex en vanish,
verder verbazingwekkend hoe "droog" de onderkant is (vindt ik) .... op naar de 400.000 km  :D


groeten,  8)

Volvo850 93

Mooie alter 1, hoop dat mijn alter1 ooit net zomooie als je jouwe word

Mvg Dennie

elianmars

Ik heb 'm nog niet kunnen vinden, Ben........  :-[

Jans Duiven

Bewust een variant gemaakt, of stond het volume zo hoog dat er een gat in is geslagen?  ;D

Hans