Welk inlaatsysteem en waarom?

Gestart door Gelebanaan, 20-10-2002 16:09:51

Vorige topic - Volgende topic

jan855t5r

Het is ook de bedoeling volgens mij dat je het sport-filter LICHTJES insprayt aan de kant waar de lucht het systeem in komt. (dus niet drijfnat maken zodat de olie eraf druppelt) ;D
Het hoeft volgens mij ook niet al te vaak te gebeuren (1x in de 20000km? We rijden hier tenslotte ook niet over onverharde wegen a la Australische Outback  ;D ;D)
Volgens mij kan de olie niet DOOR het filter worden gezogen  en vervolgens op de sensor belanden.

Rene

Tja dat idee heb ik ook. ;D

En nog nooit olie omhoog zien vallen :P :P

Mellow_yellow

Wat een onzin.... Inderdaad zal overmatig olie of vet de luchtmassasensor vervuilen, maar deze sensor heeft ook een zelfreinigende werking en zolang je het K&N filter niet druipend nat inolied is er niks aan de hand. Dit geldt trouwens voor alle katoengaasfilters, dus ook van Green e.d. Volgens mij zijn de foam-filters ook voorzien van een soort olie? Ik heb er ooit eentje gehad van GMR en dat zat in no-time helemaal vol met troep, het filter was zo zwara geworden dat het gewoon naar beneden hing door het gewicht! Een K&N filter uitblazen met perslucht is uit den boze, je blaast het filter kapot! Uitspoelen onder de kraan en de originele reinigingsvloeistof gebruiken is het devies.

Johann

Over dat foam filter dat klopt, heb ik ook.
Over de K&N, ik denk zelf dat 't een combinatie van olie damp met eventueel toch een grotere doorlaat van stof deeltjes zal zijn als 't al zo is maar bij controle bleek er toch zichtbaar troep op de MAF te zitten als ik die lui zo moet geloven.
Vandaar dat ik de vraag hier ook even heb neergelegd.
Die lui zullen waarschijnlijk niet hard genoeg trappen met die auto's ;D
Ze zeiden merkbaar verschil te kunnen voelen nadat MAF gereinigd was.....

Mellow_yellow

Volgens mij zijn ze een beetje gek. Als er echt problemen zijn met de luchtmassasensor dan geeft het systeem wel een foutcode aan. Het zal wel weer over het "tussen de oren" gevoel gaan.....

Johann

Mijn 850T5 van 12-96 heeft gewoon een koude lucht buis van de grill naar de airbox...standaard Volvo...
 ???

Johann

Ik ben alweer een geval kapotte lucht meter in combinatie met een nieuw K&N filter tegengekomen.
Kijk dus uit mocht je zo'n ding monteren dat er niet teveel olie in zit!!!
Deze keer was 't een S80 en een paar dagen na montage was de luchtmeter aan gort.

Mellow_yellow

Het probleem is vaak dat mensen menen dat zo'n filter moet druipen van de olie. Nergens voor nodig, gewoon licht inspuiten en dan ook alleen aan de 'vuile' kant. Ik rij overigens zelf al zo'n 10 jaar met K&N filters in mijn toenmalige 440 Turbo, mijn eerste 850 GLT en mijn huidige 850 T-5R. Zonder problemen....

Johann

Zijn nieuwe K&N's op dit moment al van olie voorzien?
Zo ja zou 't niet zo kunnen zijn dat je ze te "vet" geleverd worden en eigelijk voor eerste gebruik dan schoon gemaakt zouden moeten worden en even nieuwe en minder olie er op?
Het is echt van de laatste tijd dat deze verhalen de ronde doen.
Ik ken ook zat gevallen met nieuwe Volvo's waar je geen klachten over hoort.

Mellow_yellow

Nieuwe K&N filters zijn altijd ingeolied. Het zou kunnen dat mensen menen van niet en er dus nog een keer olie opspuiten....?

Paco

CiteerNog even terug te komen op het aanpassen van het luchtfilterhuis. Ik heb onderin het luchtfilterhuis een gat gemaakt, waar mijn hand net doorheen kan. Ik had dit puur gedaan voor geluid. Het geluid is ruiger geworden, maar wat mij echt opviel(dus een echte verandering bij mijn auto) is dat de trekkracht onderin echt was toegenomen. Als ik in de tweede versnelling wegrij, dan krijg ik bij 2.500 toeren echt een duw in mijn rug, wat daarvoor veel minder was. Is ff een tip. In een kwartiertje en met behulp van een decopeerzaag is het echt een fluitje van een cent. Het is maar ff dat je het weet!

-Corné

Heb ook zo'n gat gemaakt... ik merk er NIKS van. Geluid is hetzelfde en absoluut niet het gevoel dat hij iets sneller is. Het is geen turbo-motor, maar ik heb nergens gelezen dat het alleen bij turbo-motoren effect heeft toch?

Roy V70R

Citeerlink=board=Tuning;num=1035122991;start=45#46 date=01/03/03 om 19:42:53]

Heb ook zo'n gat gemaakt... ik merk er NIKS van. Geluid is hetzelfde en absoluut niet het gevoel dat hij iets sneller is. Het is geen turbo-motor, maar ik heb nergens gelezen dat het alleen bij turbo-motoren effect heeft toch?

Heb idd naar aanleiding van goede berichten ook zo`n gat gemaakt.
Dat ie sneller is merk ik niks van, alleen de blow-off is wat luider geworden.

Groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

Rene

Met zo'n gat erin wordt hij echt niet sneller!!!!
Het wordt alleen voor het geluid gedaan.

Zippo

CiteerMet zo'n gat erin wordt hij echt niet sneller!!!!
Het wordt alleen voor het geluid gedaan.

Van wie heb je dat gehoort dan?
Als je logisch nadenkt heeft je auto betere verbranding!!

Greetz Maarten (zippo [smiley=cwm23.gif])

Johann

CiteerVan wie heb je dat gehoort dan?
Als je logisch nadenkt heeft je auto betere verbranding!!

Greetz Maarten (zippo [smiley=cwm23.gif])

Wie zegt dat??

;D