Welk inlaatsysteem en waarom?

Gestart door Gelebanaan, 20-10-2002 16:09:51

Vorige topic - Volgende topic

Zippo

CiteerWie zegt dat??

;D

Mijn naam staat er toch bij............ >:(

Johann

CiteerMijn naam staat er toch bij............ >:(

Dacht ik al, zelf bedacht zeker... ;)

Volgens mij maakt het helemaal geen fluit uit zolang je met standaard turbo's en "standaard" chips, DP etc werkt.
Het pakt misschien iets beter op omdat er iets eerder lucht voorhanden is.
Voor het "ram" effect hoef je 't niet te doen want de turbo bepaalt hoeveel lucht er naar binnen gaat.
De winst  zal dan alleen daar zijn waar de turbo zijn werk nog niet doen en de motor dus zelf z'n lucht moet aanzuigen.
Laat het 2 PK, dat merk je!

Zippo

CiteerDacht ik al, zelf bedacht zeker... ;)

Volgens mij maakt het helemaal geen fluit uit zolang je met standaard turbo's en "standaard" chips, DP etc werkt.
Het pakt misschien iets beter op omdat er iets eerder lucht voorhanden is.
Voor het "ram" effect hoef je 't niet te doen want de turbo bepaalt hoeveel lucht er naar binnen gaat.
De winst  zal dan alleen daar zijn waar de turbo zijn werk nog niet doen en de motor dus zelf z'n lucht moet aanzuigen.
Laat het 2 PK, dat merk je!

Volgens jouw....... geen fluit?
De turbo bepaalt NIET hoeveel lucht er naar binnen gaat, ten eerste je rechtervoet, ten tweede je luchtmeter.... ;)
En dan je turbo.
(De winst  zal dan alleen daar zijn waar de turbo zijn werk nog niet doen en de motor dus zelf z'n lucht moet aanzuigen)
Wat bedoel je hiermee?
Effe nog een vraagje, waarom zitten er op (bijna) elke WRC-auto's luchthappers? Voor de sier? ;)

Greetz Maarten (zippo [smiley=cwm23.gif])

Johann

Koeling van de motor ruimte??
Ik weet niet of de WRC bak de intercooler nog steeds op 't blok heeft liggen maar daar was 't in 't verleden ook voor.

Over die rechter voet van jouw, mochten die aanpassingen al zin hebben dat alleen bij PLANK gas.
Bij PLANK gas bepaalt de turbo, druk instelling in de ECU eigenlijk, hoeveel lucht er in gaat.
Alleen als de turbo niet z'n werk doet, dus geen druk aan 't leveren is en je motor dus op vacuum tot atm. draait kan ik mij voorstellen dat de lagere weerstand van het inlaat systeem, door een gat in de airbox te maken, een beetje verschil zou kunnen maken.(welke volgens mij eerder in minder dan meer koppel zal resulteren)

Ik denk dat de echte winst voor betere aanzuiging achter de MAF zit en niet er voor en bij 't lucht filter.
De aanzuig buis werkt op de plek van de carter ontluchtings aansluiting net voor de turbo gewoon als een air resrictor.
Alleen die buis maakte bij mijn S60 een verschil van dag en nacht. (Zippo, Je kreeg zelf kriebels in de buik en was aan 't giegelen als een maagdelijke deerne (lees mietje ;D ))

Mellow_yellow

Is dat die pijp waarover jij op jouw site het volgende zegt?

"It's a tight fit but it makes a difference. Somehow the turbo reacts better to the throttle changes but maybe it's between the ears :-) "

;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D

Mellow_yellow

mijn auto heeft na het maken van een gat zeker 100 tdopk meer!  ;D Gnagna...

Zippo

CiteerKoeling van de motor ruimte??
Ik weet niet of de WRC bak de intercooler nog steeds op 't blok heeft liggen maar daar was 't in 't verleden ook voor.

Over die rechter voet van jouw, mochten die aanpassingen al zin hebben dat alleen bij PLANK gas.
Bij PLANK gas bepaalt de turbo, druk instelling in de ECU eigenlijk, hoeveel lucht er in gaat.
Alleen als de turbo niet z'n werk doet, dus geen druk aan 't leveren is en je motor dus op vacuum tot atm. draait kan ik mij voorstellen dat de lagere weerstand van het inlaat systeem, door een gat in de airbox te maken, een beetje verschil zou kunnen maken.(welke volgens mij eerder in minder dan meer koppel zal resulteren)

Ik denk dat de echte winst voor betere aanzuiging achter de MAF zit en niet er voor en bij 't lucht filter.
De aanzuig buis werkt op de plek van de carter ontluchtings aansluiting net voor de turbo gewoon als een air resrictor.
Alleen die buis maakte bij mijn S60 een verschil van dag en nacht. (Zippo, Je kreeg zelf kriebels in de buik en was aan 't giegelen als een maagdelijke deerne (lees mietje ;D ))

Jaja koeling voor de motorruimte............. je weet wel beter.
Dat bedoel ik nou (alleen die buis maakte bij mijn S60 een verschil van dag en nacht) waar had die buis nu mee temaken?
Weet je waar ik kriebels van kreeg, telkens dat ik jouw inhaalde met mijn 850 en een spoor van vlammen achterliet... ;)
Kan nog wel verder op ingaan......zucht..........

Johann

CiteerJaja koeling voor de motorruimte............. je weet wel beter.

Doe de kap van een WRC of hoe die ook heet maar een open..

CiteerDat bedoel ik nou (alleen die buis maakte bij mijn S60 een verschil van dag en nacht) waar had die buis nu mee temaken?
Weet je waar ik kriebels van kreeg, telkens dat ik jouw inhaalde met mijn 850 en een spoor van vlammen achterliet... ;)
Kan nog wel verder op ingaan......zucht..........

Ja dat was vroeger toen mijn S60 nog langzaam ging, jij weet wel beter P..V... ;)

Johann

CiteerIs dat die pijp waarover jij op jouw site het volgende zegt?

"It's a tight fit but it makes a difference. Somehow the turbo reacts better to the throttle changes but maybe it's between the ears :-) "

;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D

Ja die ja! ;D

Maar je weet zelf wel dat hoe vloeiender de auto gaat des te  langzamer het aan voelt.

Rollenbank liet zonder verdere aanpassingen toch wel meer dan  10 PK zien en dat is toch veel te noemen.

Ik leg je nog wel eens uit hoe je een auto echt snel moet maken.. ;)

Zippo

CiteerDoe de kap van een WRC of hoe die ook heet maar een open..

Ja dat was vroeger toen mijn S60 nog langzaam ging, jij weet wel beter P..V... ;)

Zucht......... [smiley=cwm33.gif]

Johann

CiteerZucht......... [smiley=cwm33.gif]

Hier gillende keuken meid, even een quote van een Subaru tuner voor een grotere motorkap inlaat,

CiteerIncreased height over the WRX scoop by 3/8th's of an inch. Larger airflow to the top mount Intercooler

En voor onze hdek ook nog een plaatje er bij....

Gelebanaan

CiteerIk leg je nog wel eens uit hoe je een auto echt snel moet maken.. ;)

Ik hoop dat je waar kunt maken wat je de laatste tijd hier op het forum rondbazuint.................overmoedig aan het worden? :D

Johann

CiteerIk hoop dat je waar kunt maken wat je de laatste tijd hier op het forum rondbazuint.................overmoedig aan het worden? :D

Ik zeg kunt MAKEN, wil niet zeggen dat ik er zelf een heb  ;)

Die moet ik ook nog maken... :-/

Edwin

CiteerHier gillende keuken meid, even een quote van een Subaru tuner voor een grotere motorkap inlaat,

En voor onze hdek ook nog een plaatje er bij....

tss tss, die subaruknakkert heeft geeneens een VEERPOOTBRUG, wat is dat nou voor tjoener ;) ghgh

gr. Edwin.  8)

Mellow_yellow

CiteerIk leg je nog wel eens uit hoe je een auto echt snel moet maken.. ;)

Gelukkig....  ;)