Ik kom niet meer uit dit waarschuwingslampje HELLUP

Gestart door davidek, 28-04-2006 12:52:04

Vorige topic - Volgende topic

GeertG

Citaat van: Hen3 op 28-04-2006 13:58:32
Citaat van: Bas850 op 28-04-2006 13:52:40
Of je knipperlichten en je remlichten. Weet niet meer zeker of de kentekenplaatlampjes hier ook op reageren.

Bas

Alleen koplampen en achterlichten volgens mij. Kentekenverlichting niet in ieder geval, want toen die bij mij stuk was brandde het lampje niet.

Dacht ik een tijdje geleden ook maar weet inmiddels zeker dat naast de koplampen ook de kleinere lampen ernaast (inderdaad de stadslichten) er ook voor zorgen dat het waarschuwingslampje gaat branden.
Aangezien davidek al rond is gelopen zal dit het echter niet zijn want dat valt heel erg op.
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

tdidude

Citaat van: mehn op 28-04-2006 14:11:49
Citaat van: davidek op 28-04-2006 14:10:01
Als ik het service lampje uit wil zetten. Wat is dan de "reset" knop die ik moet gebruiken om de 4-1-5-1 combinatie te doen???

Is dat het staafje van de dagteller?

Nee, dat moet je invoeren in het OBD-I systeem dat onder je motorkap zit.

Als je tenminste OBD-I hebt (t/m MY1995), want dat kan ik niet in je profiel zien. Anders heb je OBD-II en dan moet je naar de dealer of iemand zoeken met een uitlees/resetapparaat.

Service lampje bij OBDII kan je ook prima zelf resetten hoor. Dealer of uitleesapparaat niet nodig.  ;)

Ben te lui om te vertalen naar nederlands..  :P

1. Press and hold odometer reset button.
2. Turn ignition switch to Run.
3. After SRL flashes, release odometer reset button.
4. Confirm by turning your Volvo off, then on again.

Werkt prima bij een V70 '99  8)

5 cilinders is meer dan 4

mehn

Citaat van: tdidude op 28-04-2006 15:49:50
Werkt prima bij een V70 '99 8)

Maar niet bij een 850 dus :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

davidek

Citeer

;D
weer on-topic dan.... Hoe zit het nu dan met je verlichting Davidek?
Citeer

Ik heb nog niet kunnen achterhalen waar het aan ligt :-\. Misschien maar even wachten totdat het donker is. Dan moet ik het zeker kunnen zien :-\

davidek

Ik heb toch een probleempje.

Ik weet niet waarom het waarschuwingslampje blijft branden. Ik heb alle lampen vervangen. Alles werkt, echter heb je van achteren de mistlampen zitten.

Aan elke kant zitten daar 2 lampjes waarvan er maar 1tje brandt. De lampen zijn allemaal heel echter branden er dus 2 lampen. Die andere 2 gaan niet aan. Klopt dit? Horen die ook niet aan te gaan?

Ik zou verders niet weten welke lamp het stuk is.

Wat kan ik verders nog doen?

Geert-Jan

Als je het over de gewone achterlichten hebt horen er 4 te branden. ;)

Volvo850Club lidnr.0504409

davidek

Nee, ik heb het over de onderste rij. Daar zitten ook 4 lampjes maar er branden er maar 2 (terwijl er dus wel 4 werkende lampjes inzitten)

Ik hoorde ook van iemand dat het aan de trekhaak kan liggen :-\ :-\ :-\. Hoe zit dat? Ik heb zo'n Volvo trekhaak met zo'n grote stekker voor knipperverlichting op een aanhanger. Zou er in die stekker iets fout kunnen zitten? en zo ja, waar moet ik dan naar kijken?

Geert-Jan

Kan inderdaad aan de aansluiting van de trekhaak liggen.

Als het een moderne versie is, dus zo een waar de mistlamp etc. ook op zit dan zit er een microswitch in die het normale mistlicht van de auto uitschakeld op het moment dat de aanhanger wordt aangesloten.
Blijft dit contact gemaakt is de kans aanwezig dat het waarschuwingslampje blijft branden omdat deze "denkt"dat het licht niet werkt van de aanhanger.

Je zou dus eens naar de aansluitingen kunnen kijken van de trekhaak.

Suc6

davidek

Zou ik dus naar de pinnetjes moeten kijken van de stekker? Wat zou ik daar aan kunnen zien dan?

Moet ik kijken naar aanslag of zo? (de auto is uit '94) ik weet dus niet he "modern" de stekker is.

Geert-Jan

Tegenwoordig zit er meestal een 13 polige stekker op en voorheen veelal een 7 polige.

Maak hem eens open en kijk hoe de staat aan de binnenkant is.
Heel vaak zijn die dingen van minder of wel geen waterdichte kwaliteit terwijl dat ding veel vocht te verwerken krijgt zo achter en onder de auto.
Heel vaak ook een probleem als men dan eens een aanhanger achter de auto hangt.
Dan werkt er maar een deel of de remlichten gaan knipperen bij het afslaan etc.

Natuurlijk bestaat er ook nog de kans dat het lampencontrole relais defect is.

Oxidatie van de lampcontacten blijkt ook nog wel eens voor te komen.

davidek

Hoe kan ik de lampencontrole relais controleren? Waar zit die?

Geert-Jan

Een plaatje zegt meer dan woorden:

Het is relais nummer 17a.
En nu ga ik afsluiten want ik moet nog een nachtje werken.

Groet,

Geert-Jan

davidek