Ik kom niet meer uit dit waarschuwingslampje HELLUP

Gestart door davidek, 28-04-2006 12:52:04

Vorige topic - Volgende topic

davidek

BEGIN TEKST IS AANGEPAST

Hi,

Ik heb toch een probleempje.

Ik weet niet waarom het waarschuwingslampje blijft branden. Ik heb alle lampen vervangen. Alles werkt, echter heb je van achteren de mistlampen zitten.

Aan elke kant zitten daar 2 lampjes waarvan er maar 1tje brandt. De lampen zijn allemaal heel echter branden er dus 2 lampen. Die andere 2 gaan niet aan. Klopt dit? Horen die ook niet aan te gaan?

Ik zou verders niet weten welke lamp het stuk is.

Wat kan ik verders nog doen?

)()()sT

Waarschuwingslampje dient alleen te branden als er een koplamp (of achterlicht??) defect is...

Het servicelampje brandt bij mij ook; ze zijn bij de garage vergeten de onderhouds-interval te resetten....

Als je een ouder type 850 hebt met uitlees-eenheid onder de motorkap kun je het resetten volgens mij zelf.
Zelf rijd ik een nieuwer type; hierin zit de uitlees-eenheid voor de versnellingspook onder heb muntenbakje (OBD-II). Hiervoor moet ik even naar de garage...

Suc6

davidek

Bedankt, dan ga ik nog eens goed naar alle lampen kijken.

ps:

zitten er ook lampen in de gedeeltes van de kofferbak? of is dat puur voor de sier?

Bas850

Of je knipperlichten en je remlichten. Weet niet meer zeker of de kentekenplaatlampjes hier ook op reageren.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

Hen3

Citaat van: Bas850 op 28-04-2006 13:52:40
Of je knipperlichten en je remlichten. Weet niet meer zeker of de kentekenplaatlampjes hier ook op reageren.

Bas

Alleen koplampen en achterlichten volgens mij. Kentekenverlichting niet in ieder geval, want toen die bij mij stuk was brandde het lampje niet.

mehn

Citaat van: Bas850 op 28-04-2006 13:52:40
Bas

Als een remlicht stuk is brandt het waarschuwingslampje alleen als je remt ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

davidek

Als ik het service lampje uit wil zetten. Wat is dan de "reset" knop die ik moet gebruiken om de 4-1-5-1 combinatie te doen???

Is dat het staafje van de dagteller?

mehn

Citaat van: davidek op 28-04-2006 14:10:01
Als ik het service lampje uit wil zetten. Wat is dan de "reset" knop die ik moet gebruiken om de 4-1-5-1 combinatie te doen???

Is dat het staafje van de dagteller?

Nee, dat moet je invoeren in het OBD-I systeem dat onder je motorkap zit.

Als je tenminste OBD-I hebt (t/m MY1995), want dat kan ik niet in je profiel zien. Anders heb je OBD-II en dan moet je naar de dealer of iemand zoeken met een uitlees/resetapparaat.

XC60 D4 AWD:

davidek

Ik heb een 850 uit 1994.

Waar zit het knopje dan? Ik heb het plugje in A7 gedaan. Welk knopje moet ik dan proberen? Zit er bij het rode ledje ergens een knopje?

davidek

Okee, ik heb het knopje gevonden.

na de 4-1-5-1 sessie is het service lampje uit. Haal ik echter de auto van het contact en start ik hem weer dan brandt het service lampje weer. Wat kan ik hier dan aan doen? Doe ik dan toch wat fout?

mehn

Citaat van: davidek op 28-04-2006 14:14:30
Ik heb een 850 uit 1994.

Waar zit het knopje dan? Ik heb het plugje in A7 gedaan. Welk knopje moet ik dan proberen? Zit er bij het rode ledje ergens een knopje?

Ja naast het rode ledje zit een knop

XC60 D4 AWD:

mehn

Citaat van: davidek op 28-04-2006 14:19:54
Okee, ik heb het knopje gevonden.

na de 4-1-5-1 sessie is het service lampje uit. Haal ik echter de auto van het contact en start ik hem weer dan brandt het service lampje weer. Wat kan ik hier dan aan doen? Doe ik dan toch wat fout?

1. Je start eerst de auto
2. je steekt de plug in A7
3. Druk 4x en wacht dat het lampje knippert
4. Druk 1x en wacht dat het lampje knippert
5. Druk 5x en wacht dat het lampje knippert
6. Druk 1x en wacht dat het lampje knippert
7. Zet de motor uit
8. Start de motor -> lampje moet uit zijn.

XC60 D4 AWD:

davidek

Ik ga het nogmaals proberen.

Bedankt voor je geduld en uitleg ;D ;D ;D ;D ;D

davidek