Brembo Max schijven?

Gestart door MarcoV, 01-05-2006 14:25:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoV

Is hier iemand die ervaring heeft met remschijven van Brembo en dan met name de Brembo Max?
Dit zijn donker gespoten schijven en gegroefd. Weet iemand waar je die kan krijgen in Nederland en wat ze ong. kosten?
Heb ze gezien via Ebay-de voor 97 euro de set!!
M a r c , misschien een vraag voor jou ;D

MarcoV

Emiel

Ja, ik heb ze....Rica leverde ze....


Emiel... ;D

roelsmeekens

Kiik maar eens op www.hbase.nl daar staan ze bij aleen
in de 280mm niet in de 302mm ::)
WWW.SMEEKENS.NL    

M a r c

Sorry hoor, maar 97 euro voor 2 remschijven? Dat kan dus nooit betere kwaliteit zijn dan een normaal standaard schijfje.  Groeven is leuk maar het belangrijkste is een goede hittebehandeling en de balans.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

roelsmeekens

Ik geloof dat ze 107euro per stuk kosten! :o
De donkere kleur is omdat ze met hitte zijn behandeld.
WWW.SMEEKENS.NL    

M a r c

#5
Een hittebehandelde remschijf wordt niet donker hoor.... ze worden niet gebakken  ;)  Die donkere kleur is de anti-corrossielaag die men er bij Brembo opzet.  Ik kan op de site van Brembo nergens vinden dat ze hittebehandeld zijn overigens. Zou wel mogen voor dat geld.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

roelsmeekens

 8) dat dacht ik?
heb nog nooit problemen gehad met brembo schijven.
WWW.SMEEKENS.NL    

HaRdCoRe-WeZ

De Brembo Max schijven worden ook vaak onder de CRX gemonteerd. Schijnen idd goede schijven te zijn, wel een beetje aan de prijzige kant.

M a r c

Kwaliteit kost gewoon geld.  Je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

ed

Citaat van: roelsmeekens op 01-05-2006 22:55:45
8) dat dacht ik?
heb nog nooit problemen gehad met brembo schijven.
Monteer maar eens een setje standaard Brembo schijven. Ik had ze na 2 maanden alweer aan het trillen. Kost niks, maar je hebt ook niks. Net als Marc zegt is het met remschijven alle waar naar zijn geld.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

HaRdCoRe-WeZ

Citaat van: M a r c op 02-05-2006 10:06:41
Kwaliteit kost gewoon geld.  Je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten...

I know...ze zijn niet extreem duur.

MarcoV

Denk dat ik binnenkort maar even een bezoekje bij ET ga brengen voor verse remmen.
Is in ieder geval goed en ik vind het ook estetisch niet mooi om voor zwarte en achter zilvere remschijven te hebben. Heb vorig jaar remmen rondom vernieuwd bij volvo en nu al weer trillingen en schudden bij remmen. Morgen voor de APK dus gelijk maar even de klauwen laten nakijken of ze wel goed functioneren. Weet dus niet of eerst voor of achter vernieuwd gaat worden.
Dus marc, ik bel je snel,

MarcoV ;)

Emiel

Citaat van: roelsmeekens op 01-05-2006 22:55:45
8) dat dacht ik?
heb nog nooit problemen gehad met brembo schijven.

Ik ook niet, mensen hier kennen mijn vrijetijdsbesteding, die 280mm schijven zijn gewoon goed, Rica had een mooie prijs icm Pagid (circuit)blokken, wellicht verkopen ze ook de schijven los, bel ze eens.
Dat zwarte is zo weg hoor, zie je nu niks meer van.

Emiel... 8)

MarcoV

Vandaag de S70 voor de apk gebracht, zonder problemen goedgekeurd.
Wel bleken de voorschijven weer krom te zijn, daar ze 10 mnd. geleden daar vernieuwd zijn worden ze onder garantie vervangen! Gelijk bedongen dat er 302 mm schijven plus brackets op komen met bijbetaling mijnerzijds, lijkt me een mooie deal niet?
Weet iemand of er gewoon standaard blokken op gaan of is het beter andere blokken te plaatsen? Volgende week gaat ie weer onder het mes, ik laat wel weten wat het resultaat is,

MarcoV 8)

Eugene

je kan er gewoon standaard blokken op gooien. Als je redelijk normaal rijd dan voldoen de volvo blokken prima IMO.

Er zijn genoeg opties als je betere/andere blokken wil. 

If it's not blown, it sucks...