T-5 2.0 stotteren

Gestart door koesjkoesj, 08-05-2006 15:06:04

Vorige topic - Volgende topic

koesjkoesj

Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier en ben op dit forum gekomen omdat ik sinds een paar dagen problemen begin te krijgen met mijn T-5

Hij heeft 134.000 km gelopen.

Sinds een paar dagen begint hij te stotteren / inhouden / hikken als de motor onder de 2000 toeren maakt, zo rond de 1500, 1700 toeren... beetje willekeurig, maar wel onder de 2000. Dit doet hij als hij warm is..als de motor koud is, dan vertoont hij dit gedrag niet. Ik trok een keer vol gas door in z'n 4 en toen gaf hij ook ergens in hoge toeren 4000~ 4500 een behoorlijke hik en daarna niet meer... Dit heeft hij dus 1 keer gedaan.

Vanmorgen begon hij steeds meer te stotteren, ook hoorde ik ook echt dat hij stationair en bij ietsje meer gas niet meer lekker liep... En nu ook bij hogere toeren hikt hij behoorlijk

Vind het zo raar... hij heeft best wel vermogen, en stationair loopt hij heel netjes 900 toeren.

Hoop het snel te verhelpen, want het wordt steeds erger,

bedankt

Martijn

Eugene

wat is de staat van de bougiekabels, rotor, verdelerkap en de bougies?

Als je het niet zeker weet, begin maar eens met die te vervangen. Dan is het waarscijnlijk opgelost.

If it's not blown, it sucks...

koesjkoesj

Check...

net even de plastic afdekplaat van het blok afgehaald... (waarom zit dit met Torx ????? vast) en ja hoor. de 2e bougie van links...contact kop afgebroken...maar raar genoeg...geen resten ervan te zien.... en hij heeft 3000 km sinds ik hem heb perfect gelopen....strange..heel strange..

Weet je ook het type nummer van de bougie die ik nodig heb om te vervangen? het is een T-5 2.0 uit 1995?

heel erg bedankt

Martijn

thuur

"De" bougie ??? Alle 5 vervangen!

Gewoon bij de dealer halen of informeren bij een automaterialenhandel.

Gr 8)

koesjkoesj

Ja, is dat echt nodig om alle 5 bougies tegelijk te vervangen?

thuur

Een normale bougie kost ongeveer 5 euro..... En weet jij veel hoe die andere 4 er aan toe zijn ???

Dadelijk breekt een andere ook... Heb je dan 20 euro bepaard?

Gr ;)

ed

Hoelang zitten de bougies erin?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Eugene

Gewoon 5 bougies halen bij de dealer, of bij een automaterialen zaak. Dan zijn ze allemaal gelijk, en weer goed. Dan weet je dat het daar niet aan ligt(als het probleem erna nog niet weg is, maar dat lijkt me sterk).

Ik zou echt niet op 20 euro kijken bij een Volvo (T-5). Anders had ik wel een fiat panda gekocht ofzo.... ;)

koesjkoesj

Ja... het is mij dus onbekend hoe lang de bougies erin zitten...

Ik begin inmiddels een sterk vermoeden te krijgen hoe dit heeft kunnen gebeuren, iemand wou mijn auto kopen en wilde een testritje maken en "even" onder de motorkap kijken............ zal eens kijken of ik zijn nummer nog ergens heb........

Bedankt!

ok... ik gooi er gewoon 5 nieuwe in... besparen is voor zuurpruimen

Eugene

Dat zou toch wel een erg vuile streek zijn :o

en dan later zeggen: "Tja, die motor loopt maar op 4 pitten, je kan blij zijn dat ik je 2000 euro ervoor wil geven" :-\

Als je toch aan het vervangen bent, kijk ook even naar de kabels, rotor en verdelerkap. Op de kabels staat in het geel een Datum.

JCviggen

Je hebt'm 3000 km geleden gekocht en gaat'm alweer verkopen?

Met "even" onder de kap te kijken saboteer je geen bougie, zeker omdat dat deksel met van die ***** torx dingetjes vastzit
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

thuur

Citaat van: JCviggen op 08-05-2006 16:23:23
Je hebt'm 3000 km geleden gekocht en gaat'm alweer verkopen?

Met "even" onder de kap te kijken saboteer je geen bougie, zeker omdat dat deksel met van die ***** torx dingetjes vastzit

***** torx? ???

Niet sleutelen aan een warm aluminium blok ;D

Gr :-*

Eugene

Koude Torx in een warm blok draaien gaat het makkelijkste ;)

ed

Citaat van: koesjkoesj op 08-05-2006 16:09:57
Ja... het is mij dus onbekend hoe lang de bougies erin zitten...

Ik begin inmiddels een sterk vermoeden te krijgen hoe dit heeft kunnen gebeuren, iemand wou mijn auto kopen en wilde een testritje maken en "even" onder de motorkap kijken............ zal eens kijken of ik zijn nummer nog ergens heb........

Bedankt!

ok... ik gooi er gewoon 5 nieuwe in... besparen is voor zuurpruimen
Als je niet zeker weet hoelang ze erin zitten natuurlijk alle 5 vervangen!
Heb je die persoon met de testrit dan alleen laten rijden?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

koesjkoesj

Nee, heb hem niet alleen laten rijden, maar heb hem wel even alleen laten kijken, bij hem in de garage.

Vanmiddag, tijdens het met wat profisorische bougie sleutel is er een beetje van dat porselein van de mantel afgebrokkelt en denk ik in de cilinder terecht gekomen... ook het ijzeren contact bovenop de bougie waar je de bougie kabel op schuift is denk ik daarin gevallen....

sjips sjips sjips.... hoe krijg ik het beste die cilinder weer schoon... ik durf niet het risico te nemen om er een nieuwe bougie in te draaien met allerlei viezigheid er nu in.....

heeft iemand ervaring hiermee? en / of tips hoe ik nu het beste alle troep uit die cilinder krijg???

bedankt,

Martijn