Tips en truuks inbouwen Cruise Control 850 GLE `94 2.5i 10V

Gestart door Jak, 09-05-2006 00:43:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sander-ukkies

Hé Jak,

Geweldige hulp met dit item. Alles doet het. Dank!

Groet,

Sander

Gmid

Extra informatie / noot:

Is het witte stekkertje voor de vacuumschakelaar aan t rempedaal onvindbaar? Volg dan de kabel vanaf de schakelaar voor het remlicht (ook op t rempedaal dus). Deze komt uit op dezelfde plek als waar  het witte stekkertje in de kolom zit vastgeklikt. Let op wit en wit/grijze kabeltjes.
Volvo C30 '12

coco

Dankzij alle informatie op dit forum hebben we vandaag de cc in de 850/1996/2,4/10k/automaat  ingebouwd. Tweedehandsje uit de USA...

Nu alles er in zit werkt ie niet...   ???Zet ik de cc aan, dan merk ik helemaal niets.

Daarom de volgende vragen. Ik hoop dat iemand antwoorden heeft!

1 Klopt het dat je bij een automaat alleen de vacuum'koppeling' bij het gaspedaal aanbrengt? Of moet er bij het rempedaal ook een schakelaar worden gemonteerd? We hebben alleen het gaspedaal aangesloten op de vacuumleiding...

2 Onze eerste indicatie is dat de relais mogelijk kapoerewiets is. Wie heeft ervaring?

3 Bij de schakelaar (hendeltje etc.) bij het gaspedaal zit een kunststof stelschroef. Wat stel je daar mee in?

4 De schakelaar bij het stuur lijkt bij richting aangeven naar links niet helemaal goed meer te werken. Doe je die langzaam naar links dan lijkt ie te 'kraken' alsof er sluiting in zit. Kan dit misschien de oorzaak zijn?

Iemand nog tips om de zaak aan de praat te krijgen?
Dank alvast!

Coco

coco

Intussen even verder gespeurd en nog even het forumbericht beter gelezen. Blijkt inderdaad bij het rempedaal, boven de remlichtschakelaar, een apart gat te zitten waarin de vacuumschakelaar moet komen. En ook het stekkertje lag keurig te wachten...
Eerst even een rubber koppeling (bochtje) besteld bij de dealer, om zo de vacuumslang te koppelen aan de rempedaalschakelaar. Een t-stukje had ik reeds eerder besteld. Moet morgen of overmorgen binnen zijn.

Dan komt het moment om de cc te testen...

groet,
coco

Jak

Citaat van: coco op 20-10-2007 16:54:33
Dankzij alle informatie op dit forum hebben we vandaag de cc in de 850/1996/2,4/10k/automaat  ingebouwd. Tweedehandsje uit de USA...

Nu alles er in zit werkt ie niet...   ???Zet ik de cc aan, dan merk ik helemaal niets.

Daarom de volgende vragen. Ik hoop dat iemand antwoorden heeft!

1 Klopt het dat je bij een automaat alleen de vacuum'koppeling' bij het gaspedaal aanbrengt? Of moet er bij het rempedaal ook een schakelaar worden gemonteerd? We hebben alleen het gaspedaal aangesloten op de vacuumleiding...

2 Onze eerste indicatie is dat de relais mogelijk kapoerewiets is. Wie heeft ervaring?

3 Bij de schakelaar (hendeltje etc.) bij het gaspedaal zit een kunststof stelschroef. Wat stel je daar mee in?

4 De schakelaar bij het stuur lijkt bij richting aangeven naar links niet helemaal goed meer te werken. Doe je die langzaam naar links dan lijkt ie te 'kraken' alsof er sluiting in zit. Kan dit misschien de oorzaak zijn?

Iemand nog tips om de zaak aan de praat te krijgen?
Dank alvast!

Coco


Hi, check even of je juiste opening van de vacuumpomp (onder de accu bak) te pakken hebt. Een opening is voor lucht, andere is voor vacuum.

Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

wolff

Zelf ook een setje gemonteerd. Heb een week gezocht naar de reden dat het systeem niet wilde werken. Deed helemaal niets. Van de Volvo dealer een schema gekregen met penoverzicht van de connector voor het "dubbel relais", aan de hand hiervan bleek het uiteindelijk de remschakelaar te zijn. Deze was gemonteerd, en correct aangesloten. Zelfs er aan gedacht om de pin geheel uit te trekken voor het monteren. Maar hij bleek toch niet goed gecalibreerd te zijn. Schakelaar gedemonteerd; Pin uitgetrokken, vastklikken aansluiten en werken.
Wolff

1997 V70 2.5 20v aut; leder; privacyglass; Cascade;ProTech Lakbescherming

JoostG

Even een vraagje; in de eerste post wordt aangeraden om 2 nieuwe schakelaars te bestellen. Over wat voor type voetschakelaars hebben we het; waarvoor zijn ze?

gr Joost
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

thuur

Dat kun je er niet uit halen ???

Citaat van: Jak op 09-05-2006 00:45:31
Koop

. de vacuum/electr. schakelaars 1x (automaat) of 2 x (schakel) voor koppeling en rem


Citaat van: Jak op 09-05-2006 00:46:15
Inbouw


-Vacuumschakelaar bij rempedaal inklikken. Het witte platte stekkertje op de schakelaar te monteren (deze zit zeer goed verstopt in een houdertje op de stuurkolom, let op de grijs/witte draden in de buurt van de stuurkolom)

- Idem voor vacuumschakelaar bij koppelingspedaal indien nodig.

Citaat van: coco op 22-10-2007 17:24:56
Intussen even verder gespeurd en nog even het forumbericht beter gelezen. Blijkt inderdaad bij het rempedaal, boven de remlichtschakelaar, een apart gat te zitten waarin de vacuumschakelaar moet komen. En ook het stekkertje lag keurig te wachten...


Gr ;)

JoostG

Hahah ja als je het zo ziet wel. Ik heb die gave niet :)

Daarnaast wist mijn volvo dealer wel € 350,35 te rekenen voor de cruise control set......
Ex btw en ex inbouw...

Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

JoostG

Zijn er nog mensen die een idee hebben waar ik rondom het Gooi voor de eerdere lagere bedragen zo'n set kan kopen?
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

Thys

Bel/mail even met de bekende slopers. Rima/Boy Geenacker/Hunters, ze zullen allemaal een stuk goedkoper zijn dan de dealer. En zoals gezegd haal je de schakelaars het beste even nieuw bij de dealer, kost je de kop niet.

JoostG

#41
Inmiddels in bezit van 3/4 van de cruisecontrol. De rest komt morgen bij de dealer binnen. Uiteraard ben ik al begonnen met wat dingetjes erin zetten. Wat gaat dat met zo'n handige handleiding voorspoedig. Nogmaals mijn dank.

Toch zijn er enkele dingen die mij opvielen;

1) het relais op de foto komt deels overeen; Het type nummer is hetzelfde, alleen staat er bij mij bovenop geen 101 S | 102 T maar 101 B | 102 E
Mij is verteld dat dit wel hetzelfde is, omdat het om het typenummer gaat wat wel overeenkomt. Kan iemand mij dit uitleggen. Latere serie ofzo?

2) Als ik het pompje wil aansluiten stuit ik op het probleem dat ik niet de ruimte kan maken om het pompje onder de kunstofplaat van de accu vast te zetten. Hier is gewoonweg geen ruimte voor.
Iemand dit al eerder gehad, en hoe heeft men dit opgelost?


Het gaat dus om dit metalen ding dat in de weg zit(volgens mij gasverdamper?)


Iemand een andere suggestie?
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

JoostG

Hij zit er inmiddels in en werkt perfect.

Nog een opmerking:
Bij mijn 1995'er zit er al een voorgemonteerd buisje onder de fusbox(dus niet erin) waar de grote kabelboom het motorruim ingaat. Hierdoor kan je zonder moeite je vacuumslang door doen.

gr Joost
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

Snellebaksteen

Jij hebt de verdamper van je LPG installatie onder je accu zitten. Dan is er idd geen plaats voor de pomp meer. Ik heb het zelfde probleem. Bij mij staat de pomp nu rechtop naast de accu. Daarvoor heb ik het montage plaatje een beetje verbogen en onder de accu geschoven voor ik die weer vastgeklemd heb op z'n locatie.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

taxi1369

Vandaag 1 cc besteld bij WWW.kascar.nl wordt nu gedemonteerd uit een 850 125 euro voor betaald over een week of 2 maar is inbouwen eerst volgendeweek g3 der in