Tips en truuks inbouwen Cruise Control 850 GLE `94 2.5i 10V

Gestart door Jak, 09-05-2006 00:43:21

Vorige topic - Volgende topic

JoostG

hahahj bij mij EXACT hetzelfde(wbt gasverdamper en voetje) btw bij de dealer gehaald en 4 euro....
Heb daarnaast ook de dunne slangetjes vervangen voor dikkere benzineslangen(nogal slechte ervaring met dunne vacuumslangen).
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

arjan_de_jong

in al die tijd niet verder meer naar gekeken maar het heeft allemaal nog niet gewerkt.

Vandaag even verder gekeken. Omdat ik veel over lekken van de slangen las die eerst maar nagekeken en die leken allemaal goed. (gas pedaal ging omlaag als ik voor aan het slangetje ging zuigen)

Maar helaas er gebeurd nog geheel niks ???

Ik heb voor de zekerheid ook nog even gekeken of er foutcodes zijn maar helemaal niks.

Hoe kan ik nu het mekkelijkst opsporen waar dit aan ligt?

J a a p

Vraagje:

Kan een cruse control van een automaat gemonteerd worden op een handbak? Klopt het dat ik alleen een schakelaar voor het koppelingspedaal moet halen bij de dealer?
Wannabe C70 rijder.

UserID6342

Citaat van: VolvoJaap op 24-09-2008 23:45:22
Vraagje:
Kan een cruse control van een automaat gemonteerd worden op een handbak? Klopt het dat ik alleen een schakelaar voor het koppelingspedaal moet halen bij de dealer?
Ja, dat kan. Je hebt dan idd een pedaalschakelaar erbij nodig voor het koppelingspedaal en een T-stukje voor het vacuum en een klein stukkie vacuumleiding.  Verder is de aansluiting, etc. hetzelfde. Ik ga hierbij even uit dat je dus geen software update nodig hebt en over een cc beschikt die puur op vacuum werkt.

J a a p

heb een 850 uit 96, en er komt een cc in van een T-5R. Heeft iemand de onderdeelnrs?
Wannabe C70 rijder.

arjan_de_jong

Ik heb mijne nog steeds niet aan de praat. iemand nog een idee?

UserID6342

Arjan, misschien makkelijk als je precies ff opschrijft wat je nu gedaan en gecontroleerd hebt, dan hoeft iemand niet het complete topic door te spitten.  Je vacuum werkt als je voor bij de pomp aan het slangetje zuigt en je laat iemand anders kijken dan gaat je gaspedaal op en neer ?  Weet je zeker dat de vacuumpomp ook daadwerkelijk vacuum zuigt / werkt ? Stuurschakelaar / relais in orde ? Schakelaar op rempedaal en vooral electrisch gedeelte) in orde ?

arjan_de_jong

Vacuum werkt idd goed. maar voor de rest heb ik geen idee hoe te controleren. Kan moelijk met 35 km/h onder de kap kijken of de pomp aan gaat of iig spanning krijgt.. Ghehe.

Wat kan ik wel doormeten en hoe kan ik eventueel het een en ander testen? heb alles uit een sloop 850 gehaald en neem aan dat het in die auto gewoon gewerkt heeft.

UserID6342

Als je op de pomp los 12V zet zou tie het ook moeten doen, dus kun je dat op deze manier even controleren.  Al de rest is electronica, dus dan moet je zoeken of in de richtingaanwijzer, of in het relais.  Beide zijn overigens ook makkelijk te verkrijgen en niet zo duur.

J a a p

Ik bel net de dealer op en die zegt dat de cruise control sets, en dus al helemaal de losse onderdelen zoals voetschakelaars niet meer leverbaar zijn.

Iemand een idee waar ik die nu kan halen? Of heeft iemand er nog een liggen? (t-stuk voetschakelaar voor de koppeling?
Wannabe C70 rijder.

pwassink

Voor dat T stukje zou je misschien eens bij de aquariumwinkel kunnen horen.
Leiding in de zin van Hardline kan de dealer ook wel bestellen,
of een firma die in machinebouw doet en bv Festo gebruikt (gaat met name om pneumatiek) 
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

UserID6342

Citaat van: VolvoJaap op 02-10-2008 14:23:43
Ik bel net de dealer op en die zegt dat de cruise control sets, en dus al helemaal de losse onderdelen zoals voetschakelaars niet meer leverbaar zijn.
Iemand een idee waar ik die nu kan halen? Of heeft iemand er nog een liggen? (t-stuk voetschakelaar voor de koppeling?
Dat is pure onzin, want alle losse onderdelen hebben ook onderdeelnummers.  Iedere dealer kan deze nummers gewoon gebruiken, makkelijk genoeg. Het zal dus wel weer een dealer zijn die geen zin heeft om te kijken en een klant die een nieuwe auto heeft belangrijker vindt, sorry !  In ieder geval het spul is gewoon bestelbaar, na het lezen van het stukje net nog nagevraagd bij Volvodealer Rutten in Boxmeer waar ik wat onderdelen heb opgehaald. Bel anders ff een Volvosloop op, er zijn er hier genoeg bekend, wellicht dat die je zo meteen kunnen helpen.

J a a p

Bel andere dealer op: "no problem, je het ditenditendit nodig, morgen ligt t klaar, incl korting. anders nog?"
Wannabe C70 rijder.

J a a p

Zo. CC zit erin. Klopt t dat er geen stekkertje is voor het koppelingspedaal? Ik heb alleen die van het rempedaal kunnen vinden. Nu even testen...
Wannabe C70 rijder.

J a a p

Nou, hij doet t dus niet gvd. Was ook te mooi om waar te zij dat iets in 1 keer werkt...

Morgen maar eens de schakelaars demonteren en weer uittrekken, en de vacuumslangen controleren.

Iemand nog een antwoord over het stekkertje voor het koppelingspedaal? Is er nou een ofnie?
Wannabe C70 rijder.