Jori aka OMD, 850 T-5R

Gestart door OMD, 15-05-2006 13:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Prachtige wagen, veel plezier (al zal dat wel niet zo moeilijk zijn) ermee.

OMD

Volgende week zaterdag ophalen  8)

oooo wat gaat dat een heerlijke dag worden. eerst is ff een stukje cruizen  ;D

sas

Citaat van: OMD op 17-05-2006 16:14:24
Volgende week zaterdag ophalen  8)

oooo wat gaat dat een heerlijke dag worden. eerst is ff een stukje cruizen  ;D

Zo, das vlot geregeld dan he?
Hij had hem net helemaal opgeknapt, en nu wil hij graag voor een schakel gaan als ik me niet vergis.
Je hebt er echt een hele mooie auto mee, gefeliciteerd ;)

OMD

Hij gaat iets heel anders kopen, wat ik nog weet van paar jaar geleden.

( bleek Franklin te kennen van paar jaar terug )

Laserblue

gaat ie weer terug naar een Cossworth?

Ik dacht dat ie zo blij was met z'n Volvo ???
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

OMD

hij wil inderdaad weer een Cossie...

FolkerT5

Wat moet je nou met een cossie als je een volvo kan rijden ;)
als je dan toch een ford wil rijden neem dan de nieuwe focus ST heb je toch nog iets van volvo ;)

OMD

pica's + wat filmpies.

Filmpies:
(als ze niet starten ff rechtermuisknop en dan doel opslaan als)
AVI formaat

klik1
klik2
klik3

OMD

Zo eventjes de de auto in meguiars gezet, verschil is duidelijk merkbaar.
9 Juli wordt de auto gepolijsd door een professional, dan is ie weer als nieuw  8)

a.s Vrijdag gaat de auto voor een beurtje naar lokale Volvo dealer. Gewoon even alles controleren. Ook afspraak gemaakt met schadehuis voor herstel van een flinke deurdeuk in het rechter voorscherm.

a.s zaterdag naar Moergestel om Marc even naar het motorgetik te laten luisteren en uiteraard wat geld meenemen om wat goodies mee te nemen misschien  ;D

Ook klopt het camber van de voorwielen en achterwielen voor geen ene meter  :-X
daar moet ik snel naar laten kijken want me achterbanden zijn al na zo een 2400 km zo goed als op (goodyear F1 Eagle) aan de binnenkant helemaal versleten.
Als je ook goed kijkt naar de foto hieronder zie je de achterwielen veel meer schuin naar binnen staan dan de voorwielen. Is nie zoals het hoort. Kan best wel handig zijn als je vrienden hebt die monteur zijn bij Clio cup en BMW cup  :)
Hij moet ook nodig circuit stijl worden uitgelijnd, de machines zien het helaas niet.
De auto trekt behoorlijk naar rechts en dat ligt hoogst waarschijnlijk aan 4 verschillende camber instellingen.

Even een kleine foto hoe het na de meguiars eruit zag:

DopdeDouwer

BLINGGGGG   :o

goed gepoetst. Nou nog snel de kleine kwaaltjes verhelpen en klaar is klara
Vierkant Rules

OMD

Nou. de foute stand van de achterwielen bleek dus een kromme achteras te zijn. Opgelopen nadat 1 van de vorige eigenaren door een kuil was gereden (duidelijk zichtbaar) de kromming liep naar achter toe.

De volvo is voorzien van een verse achteras, 2 nieuwe Falken banden 225/35/18 en een nieuwe vacuüm slang van de turbo. Voor de rest grote controle laten uitvoeren en auto is in zeer goede staat  ;D

1 nadeel:

Iemand heeft schade gereden 2 weken geleden tegen de zijkant terwijl ik geparkeerd stond. Niet veel, oppervlakkige schade maar toch goed voor 2000 euro schade, allemaal vergoed :)

Gaat dus ook weer gefixed worden.

Volgende aanschaf is een blow off valve, uitlaat en remmenkit. Zal volgende maand wel gebeuren, even langs Marc rijden in ieder geval (1,5 uur  ::) )

ik houd jullie op de hoogte!

EdenAli

Gave filmpjes Ik wil ook een t5.....

OMD

foto's van de schade.  :'(

elianmars

Da's een gemene schade zeg!

Maarre......... je gaat toch geen foto's staan maken in een spiegel?  ::)

;D ;D 8) ;)

R o b

Citaat van: OMD op 17-07-2006 16:01:10
Nou. de foute stand van de achterwielen bleek dus een kromme achteras te zijn. Opgelopen nadat 1 van de vorige eigenaren door een kuil was gereden (duidelijk zichtbaar) de kromming liep naar achter toe.

1 nadeel:

Iemand heeft schade gereden 2 weken geleden tegen de zijkant terwijl ik geparkeerd stond. Niet veel, oppervlakkige schade maar toch goed voor 2000 euro schade, allemaal vergoed :)

Gaat dus ook weer gefixed worden.

Volgende aanschaf is een blow off valve, uitlaat en remmenkit. Zal volgende maand wel gebeuren, even langs Marc rijden in ieder geval (1,5 uur ::) )

ik houd jullie op de hoogte!

Haha wat grappig, ik zie het nu pas. Toen jij bij ET kwam om al deze kleine kwaaltjes te laten bekijken, liep ik er ook rond (de V40 T4 die op de brug stond was van mij). Goed om te horen dat alles nu is opgelost en veel rijplezier! En plaatst vooral meer foto's!

Groet Rob.