Jori aka OMD, 850 T-5R

Gestart door OMD, 15-05-2006 13:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

OMD

Weer even een update mijner zijde  :)

Nu de Volvo bij de garage staat (keerring, waarschijnlijk) heb ik mezelf getrakteerd op een paar nieuwe goodies te weten:

Ik heb een 18T besteld met 3" downpipe (zonder kat)
365cc injectoren.

vooruitzicht is van de zomer de schade laten opknappen (total respray) en intercooler + die verkorte piping laten installeren.

Ben benieuwd wat dit allemaal gaat doen voor mijn beestje  :)
specs dan:

- 18t
- 3" Ferrita downpipe
- 2,5" Simons catback
- 365cc injectoren
- JBR BOV
- Green air filter
- MTE software mod

Laserblue

Citaat van: OMD op 21-03-2007 23:01:51

Nu de Volvo bij de garage staat (keerring, waarschijnlijk) heb ik mezelf getrakteerd op een paar nieuwe goodies te weten:

365cc injectoren.

vooruitzicht is van de zomer de schade laten opknappen (total respray) en intercooler + die verkorte piping laten installeren.

specs dan:

- 18t
- 3" Ferrita downpipe
- 2,5" Simons catback
- 365cc injectoren
- JBR BOV
- Green air filter
- MTE software mod

een respray?
zo slecht zit ie toch niet in de lak? :-\
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Racingbrick

Citaat van: OMD op 21-03-2007 23:01:51

365cc injectoren.

specs dan:

- 18t
- 3" Ferrita downpipe
- 2,5" Simons catback
- 365cc injectoren
- JBR BOV
- Green air filter
- MTE software mod

Hij staat toch te koop?

Taranis

Citaat van: Laserblue op 22-03-2007 08:57:22
een respray?
zo slecht zit ie toch niet in de lak? :-\

Moet je de flanken maar eens bekijken  :-\

ief

Volgens mij heeft Jori besloten de Volvo te houden. 8)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

OMD

Ik ga hem voorlopig houden...

De rechterkant heeft behoorlijke schade door 1 of andere onverlaat die niet aan het opletten was.
En er zitten toch wel wat putjes in en dergelijke, ik wil de auto gewoon weer strak hebben.

Ben stiekum ook al naar andere velgen aant kijken. Nebula's vind ik erg mooi :D

Ludo

wat zijn je verwachtingen van het vermogen Jori?.

Rayman

Tip: wanneer je zodanig veel in zo'n auto investeert kan ik je niet aanraden hem voorlopig te houden; want datgene wat je er in investeert qua tuning haal je er nimmer meer uit lijkt me. Investeren in groot onderhoud en schade laten bijwerken is een goed streven mijns inziens. Maar om er nu weer een godsvermogen in te gooien zonder dat je weet dat je er definitief mee door wilt gaan lijkt me ietwat ondoordacht.

Ook maar een mening he  ;)
Dark Side of the Force is German

The Saint

Citaat van: Rayman op 22-03-2007 12:31:44
Tip: wanneer je zodanig veel in zo'n auto investeert kan ik je niet aanraden hem voorlopig te houden; want datgene wat je er in investeert qua tuning haal je er nimmer meer uit lijkt me. Investeren in groot onderhoud en schade laten bijwerken is een goed streven mijns inziens. Maar om er nu weer een godsvermogen in te gooien zonder dat je weet dat je er definitief mee door wilt gaan lijkt me ietwat ondoordacht.

Ook maar een mening he  ;)

100% mee eens. Investeren vlak voor verkoop betekent dat je R zelf weinig lol van hebt, EN dat het je handen vol kluiten kost...
No shirt no shoes, no pinball

Taranis

Citaat van: Rayman op 22-03-2007 12:31:44
Maar om er nu weer een godsvermogen in te gooien zonder dat je weet dat je er definitief mee door wilt gaan lijkt me ietwat ondoordacht.

Kan wel ondoordacht zijn, maar snap het wel precies. Als je het ene al gedaan hebt, kan het volgende 'ook nog wel even'. Je stapelt het ene bovenop het andere en op een gegeven moment moet je ergens een grens trekken. Ik kan dat dus ook niet ::) (haRtV70R: waag het niet ;D )
Als ik een auto weg doe is ie dus ook keurig onderhouden want ik kan het gewoon niet hebben dat er iets aan mankeert  :-\ (en ja dat kost geld)

Bovendien is een auto in mijn geval een impulsaankoop (kom toevallig iets tegen op internet, bevalt je en je gaat kijken+kopen) dus plan ik niet echt vantevoren een andere auto. Als je dan niet weet hoe lang je nog met je eigen auto doet, kun je er net zo goed nog even van genieten ook...

OMD

@ Ludo:

Alles boven de 300 krukas peekaas vind ik prima. Hij was me al snel zat, ik haalde al surrealistische cijfers met een 15g ( 5.252 van 15 naar 100 )

Zit nu omgerekend op zo een 280/285pk

De turbo is niet helemaal jofel meer en is gewoon toe aan vervanging. Dan maar een paar andere dingen ook vervangen :D

Hij mag tegen een mooie prijs maar voorlopig blijft hij in mijn bezit.

Ik wil gewoon een T-5R in zeer goede staat. Zowel exterieur, motor als interieur. van de zomer ga ik ook zelf weer hobby-en omdat het dan lekker weer is. Volledige reiniging binnenkant staat ook op de planning ( inclusief strippen ) maar dat doe ik allemaal zelf.

Voor de rest ben ik zo lui als een koala dus :D

Ludo

Citaat van: OMD op 22-03-2007 14:57:31
@ Ludo:

Alles boven de 300 krukas peekaas vind ik prima. Hij was me al snel zat, ik haalde al surrealistische cijfers met een 15g ( 5.252 van 15 naar 100 )

300 gaat nog, maar verder boven de 300?, zet je dan ook nog een versnellingsbak op je lijstje?...  ;D
;)

ewing

Citaat van: OMD op 20-06-2006 15:40:32
Even een kleine foto hoe het na de meguiars eruit zag:

http://home.planet.nl/~harte456/Volvom.jpg

Ik heb zelf ook een zwarte 850 (helaas geen T5-R) en een fles meguiars gekocht...ga komend weekend ook eens poetsen. Het resultaat ziet er op deze foto veelbelovend uit :)

OMD

Citaat van: Ludo op 22-03-2007 15:45:23
Citaat van: OMD op 22-03-2007 14:57:31
@ Ludo:

300 gaat nog, maar verder boven de 300?, zet je dan ook nog een versnellingsbak op je lijstje?...  ;D
;)

Automaat kan het makkelijk hebben. Er is nog bijna nergens te vinden over automaten die sneuvelen van vermogen. Ik vertrouwe erop. Als die ploft dan maar een RS6 bak eronder ofzo.

Wat heb jij dan voor automaat?