Jori aka OMD, 850 T-5R

Gestart door OMD, 15-05-2006 13:13:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: OMD op 23-03-2007 10:21:32
Er is nog bijna nergens te vinden over automaten die sneuvelen van vermogen.

Wat heb jij dan voor automaat?

volgens mij zijn er ook niet zóveel boven de 300.
ik merk toch bij langdurig volgas dat ie zowat op het maximum zit wat ie aankan.

JCviggen

Citaat van: OMD op 23-03-2007 10:21:32
Als die ploft dan maar een RS6 bak eronder ofzo

Dit soort statements zien we toch té weinig op dit forum  ;D
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

OMD

Citaat van: Ludo op 23-03-2007 12:17:37
Citaat van: OMD op 23-03-2007 10:21:32
Er is nog bijna nergens te vinden over automaten die sneuvelen van vermogen.

Wat heb jij dan voor automaat?

volgens mij zijn er ook niet zóveel boven de 300.
ik merk toch bij langdurig volgas dat ie zowat op het maximum zit wat ie aankan.


Maar jij zit er toch boven?

Wat was ook alweer jouw set-up?
zefde ongeveer als ik toch?

Eugene

Citaat van: OMD op 23-03-2007 13:21:04
Citaat van: Ludo op 23-03-2007 12:17:37
Citaat van: OMD op 23-03-2007 10:21:32
Er is nog bijna nergens te vinden over automaten die sneuvelen van vermogen.

Wat heb jij dan voor automaat?

volgens mij zijn er ook niet zóveel boven de 300.
ik merk toch bij langdurig volgas dat ie zowat op het maximum zit wat ie aankan.


Maar jij zit er toch boven?

Wat was ook alweer jouw set-up?
zefde ongeveer als ik toch?

Ludo heeft een 16T. Een 18T levert al gauw 20pk meer bovenin.

If it's not blown, it sucks...

OMD

Zit toch wel meer in dan alleen een 16T :)

Eugene

Citaat van: OMD op 23-03-2007 13:44:10
Zit toch wel meer in dan alleen een 16T :)

Jij had het over vegelijkbare setup. Verschil is de turbo: 16T vs 18T ;)

If it's not blown, it sucks...

Ludo

Citaat van: OMD op 23-03-2007 13:44:10
Zit toch wel meer in dan alleen een 16T :)

ja, nog een gasbom.  :evil:

de bak kan wel wat hebben, maar of er nog méér in zit durf ik toch niet zo zeggen.
ben wel benieuwd bij jouw.  ;)



Rayman

#67
Meende dat will's huidige T-5R (ex van Scuba) toch ook een T-5R AT is met een 18T?

(Ik denk dat het raadzaam is om eens wat topics te zoeken over dit onderwerp)
Dark Side of the Force is German

Ludo

ja, nu je het zegt Raymond.
maar hoeveel vermogen daar in zit is niet duidelijk.
er word altijd geroepen 3..pk, maar dat doet iedereen al rap.
pas met meten = het weten.  ;D

Rayman

Citaat van: Ludo op 24-03-2007 09:47:27
ja, nu je het zegt Raymond.
maar hoeveel vermogen daar in zit is niet duidelijk.
er word altijd geroepen 3..pk, maar dat doet iedereen al rap.
pas met meten = het weten.  ;D

Ik kan uit een gesprek met een ervaringsdeskundige opmaken dat het niet aan te raden is om veel meer dan 400/420 nm op zo'n AT los te laten. Maar dit is iets wat al vaker aan bod is gekomen imho.
Dark Side of the Force is German

Ludo

dat zei ik ook.

Citaat van: Ludo op 23-03-2007 12:17:37
ik merk toch bij langdurig volgas dat ie zowat op het maximum zit wat ie aankan.

Rayman

Citaat van: Ludo op 24-03-2007 09:52:42
dat zei ik ook.

Citaat van: Ludo op 23-03-2007 12:17:37
ik merk toch bij langdurig volgas dat ie zowat op het maximum zit wat ie aankan.

U heeft gelijk monsieur...;D (ik las weer eens half)
Dark Side of the Force is German

reneetje

Citaat van: Ludo op 24-03-2007 09:52:42
dat zei ik ook.

Citaat van: Ludo op 23-03-2007 12:17:37
ik merk toch bij langdurig volgas dat ie zowat op het maximum zit wat ie aankan.


Waar merk je dat dan aan , Ludo?

Hoe kenmerkt zich dit dan?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Ludo

ik denk dat er ergens een begrenzing of beveiliging opzit.
het toerental zie je dan verdergaan (naar of door rood), maar je versnelt niet meer.
vooral met kickdown in hoge toeren en dan plankgas blijven geven heb ik dat.
er komen ook nooit foutcodes uit na zo'n incident.


reneetje

Citaat van: Ludo op 24-03-2007 10:52:33
ik denk dat er ergens een begrenzing of beveiliging opzit.
het toerental zie je dan verdergaan (naar of door rood), maar je versnelt niet meer.
vooral met kickdown in hoge toeren en dan plankgas blijven geven heb ik dat.
er komen ook nooit foutcodes uit na zo'n incident.



Soort of slippende koppeling effect dus ???

De motor wil nog wel meer vermogen geven , maar het komt dus niet meer op de wielen ?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)