verkrijgbaarheid lpg buitenland

Gestart door rolvio, 07-06-2006 23:01:24

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

Citaat van: Eugene op 10-07-2008 12:00:27
Ik heb zo'n Belgie verloopnippel, maar geen voor Europa. Zijn die dingen gewoon tekoop bij zo'n tankstation in DU of moet ik me zo'n ding vooraf regelen?

4 v/d 5 pompstations hebben zelf verloopnippels die je (soms tegen borg) mag gebruiken.
Maar voor 5 euro staan er genoeg op marktplaats  ;)
--
Autogas Inside . . .

Freakybaby

Of je haalt voor een euro of 5 een nieuwe bij heuts
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

tackle

er zijn zover ik weet in europa maar twee nippels in gebruik. Effe langs de anwb, die hebben ze ook te koop

BenC70ES

Citaat van: tackle op 10-07-2008 20:29:33
er zijn zover ik weet in europa maar twee nippels in gebruik. Effe langs de anwb, die hebben ze ook te koop

Europese: België, Duitsland...

Italiaanse

Nederlandse bajonet

Ik rij morgen naar Italië en heb enkel de Italiaanse dop nodig.  :D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mehn

De Belgische verloopnippel past ook in Duitsland ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ovlov 058

In frankrijk "gpl" overal verkrijgbaar tussen de 0.800 en 0.900 euro, zoals ook de verloopnippel voor 15euro voor 1 :evil:

Maar eens de spaans grens over nada, njet en niks, zijn er bang voor :eusa_doh: en voor de rest maar zeulen met gasflessen die domme spanjaarden.

Euro 95 kost er trouwens tussen de 1.20 en 1.30 euro/liter

Leve België voor lpg rijders (zou er eens meer op verlof moeten gaan ::))

groningen850

Misschien een handige tip voor mensen met Tom Tom. Er is een programma beschikbaar via Tom Tom home (gratis) en die laadt alle Duitse tankstations in je Tom Tom. Vervolgens kun je via het zoeken naar een nuttige plaats gericht zoeken op tankstations met LPG. Als je op je route rijdt dan zoek je gewoon op gasstations in de buurt en je krijgt een lijst met stations en het aantal km's dat die nog rijden zijn. Er staat zelfs bij of het station direct op de route ligt of dat je er een stukje voor moet omrijden en hoever dan. Je kan ook de route thuis alvast plannen en dan kijken waar de LPG stations op de route liggen. Ook staan de openingstijden bij de stations, handig, want veel zijn om 18:00 uur dicht.

Zwitserland heeft trouwens maar ongeveer 25 LPG stations. Voltanken in Duistland en dan kom je Zwitserland wel door, Italie is het weer redelijk goed verkrijgbaar.

Ik heb een Tom Tom 720T, daar werkt bovenstaande iig perfect op.

Groet!

JoostG

Citaat van: BenC70ES op 10-07-2008 20:46:12

Italiaanse

Nederlandse bajonet

Dat dacht je!

Ik ben zowel bij de pompen in DE, SUI en IT de NL, de opdraai(weet land niet) en de banjonet tegen gekomen. voor 8,95 liggen ze bij de anwb.
Mijn tip is om ze wel ff alle 2 mee te nemen dus.

fijne vakantie!
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

woutt

Citaat van: Eugene op 10-07-2008 12:00:27
Binnekort naar Zweden met de C70 op LPi. Dus ben me eens goed aan het inlezen. Denemarken is al geen optie om LPG te tanken vanwege de prijs en Zweden heeft maar 10 LPG stations en het dichtsbijzijnde is bijna 100km retour.

Er zijn er 15, en dat is niet bij tankstations, maar bij gashandelaren, vandaar openeingstijden tussen 8.30 en 17.00 uur.

BenC70ES

Citaat van: JoostG op 14-08-2008 11:49:15
Citaat van: BenC70ES op 10-07-2008 20:46:12

Italiaanse

Nederlandse bajonet

Dat dacht je!

Wat dacht je??

Ik heb enkel in Italië een verloopstuk nodig gehad, in Luxenmburg en Duitsland draai ik de slang er gewoon op en in Zwitserland tank ik niet.  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Freakybaby

In Hosingen in Luxemburg vandaag getankt. Was 55 ct/liter kwijt.

Linkerkant is NL nippel, rechter BE/EU nippel (schroef dus).

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

FGG

Citaat van: Freakybaby op 15-08-2008 00:34:45
In Hosingen in Luxemburg vandaag getankt. Was 55 ct/liter kwijt.

Ook de moeite niet waard, dus. Vorige week nog in Almelo getankt voor 52 cent per liter.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Freakybaby

Klopt, maar als je bedenkt dat lpg normaal duurder is in luxemburg en duitsland dan het in NL is, dan is 55 ct een goede prijs. Tenzij jij liever verderop 70 ct/liter betaald?

Chris S.D.

Was vorige week bij het Lago Maggiore (Italië), een meer waar aardig wat (gas rijdende) Nederlandse toeristen zitten, echter het "LPG boekje" liet geen verkooppunten in deze regio zien. Via deze site www.autofficinalfa.it/distributori.htm toch nog een paar adresjes kunnen vinden en getankt voor ~ 70 cent p. liter.

tackle

moet me trouwens even iets van het hart. Ieder jaar heb ik hetzelfde probleem. In Nederland hebben we kennelijk een andere (hogere) vuldruk dan in Oostenrijk en Kroatie. Elk jaar weer moet ik mijn tank echt helemaal leeg rijden anders krijg ik er geen druppel gas in. Blijkt de Kroatische gasmeneer er slechts 10 a 11 bar vuldruk op na te houden. Tank je dus in Duitsland, waar de vuldruk tegen de 14 bar aanligt, kun je het dus gewoon schudden. De adviezen van de anwb om er dan eventjes een schroevendraaier in de vulopening te steken heb ik maar laten waaien. Maar gezond lijkt het me voor de LPI pomp in ieder geval niet. Gelukkig heb je het probleem alleen maar op de heenweg.