Boem is ho

Gestart door Johann, 27-06-2006 21:37:36

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Citaat van: Ludo op 03-07-2006 22:26:18
Citaat van: JCviggen op 03-07-2006 21:55:21Koudere thermostaat erin?

hmm, zit er nu een 90° in, heb wel nog eentje pas gekocht van 87° maar denk niet dat die 3° het verschil gaan maken.
het gaat me eigenlijk ook méér om em zo goed als continu te laten koelen zodat de oliekoeler ook 'frisser' blijft.
heb nog steeds last van hoge olietemp (115°), ondanks dat op het blok na ;D zo goed als alles nieuw vervangen is.

Net na een klein stukje planken stond ie bij mij ook op 115. Normaal komt ie zelden de 110 voorbij, maar met 35 buitentemp gaat het allemaal wat sneller blijkbaar.

If it's not blown, it sucks...

RonnieDuck

Citaat van: animal op 04-07-2006 17:13:24
Dat bedoel ik ook de hele tijd al te zeggen,MAAR is er ook nog ene mogelijkheid om zelf de Fan aan te zetten zonder de temp sensor aan te tasten/niet meer functionerend te maken.

Dus:
A:Je temp sensor blijft ongewijzigd en
B: je maakt een extra schakelaar die je van binnenuit kan bedienen om extra koeling te geven?

En anders maak je de schakeling toch zo,dat ie gelijk aangaat als je je contact omzet.

Jo, het probleem zit hem niet in de koeling van de koelvloeistof. Het aanzetten van de fan zal dus resulteren in een te lage koelvloeistof temp waardoor de thermostaat weer iets dicht gaat.  Het gaat hier om de olietemp. Die loopt vaak behoorlijk op tot wel 115 a 120 graden terwijl de koelvloeistof (watertemp) netjes op drie uur blijft staan.
Natuurlijk snap ik dat mijn olietemp. sensor, welk op de aftapplug zit, dicht tegen de olieretourleiding van de turbo zit, maar 120 graden vind ik nogal wat.

Geen zorgen over maken

Of een extra oliekoeler plaatsen?

maar even terug naar de waterkoeler van Johann. Als je druk op je watersysteem hebt,..waarom knal die dan op die plek,..en niet gewoon netjes  bij de dop, die daar netjes voor gemaakt is?

een soort drukgolf lijkt de enige verklaring. Tsunami !!!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Ludo

Citaat van: RonnieDuck op 04-07-2006 19:30:53Jo, het probleem zit hem niet in de koeling van de koelvloeistof. Het aanzetten van de fan zal dus resulteren in een te lage koelvloeistof temp waardoor de thermostaat weer iets dicht gaat.  Het gaat hier om de olietemp.

als de olietemp (te?) hoog word, gaat ook de fan draaien.
daarom zit er ook een oliethermostaat in het blok.
de koeler zit in de radiator.

Zippo

Citaat van: RonnieDuck op 04-07-2006 19:30:53
maar even terug naar de waterkoeler van Johann. Als je druk op je watersysteem hebt,..waarom knal die dan op die plek,..en niet gewoon netjes  bij de dop, die daar netjes voor gemaakt is?

Wat dacht je van een lekke koppaking?
Op dat moment is/was de radiator 't zwakste plekje.
Paar maand geleden zijn kachel(blok).

Je kunt ook zien dat ie precies in 't midden is gescheurd (open gezet)

De dop was misschien op dat moment niet de " zwakste schakel"  ::) 8)

Zippo

Johann

Dompertje..
De kop welke er op moest komen blijkt ook bagger te zijn en niet zo zuinig ook... :o

Kunnen we op zoek naar een andere. 1400 ex voor een nieuwe heb ik even geen zin in. :-\

Emiel

Poop.... ::)

In wat voor een mate is ie bagger? Krom? Klepzittingen?

BenC70ES

Pffff, het zit wel even tegen...  :(

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Johann

Citaat van: Emiel op 07-07-2006 19:09:15

In elke kamer scheuren van de klepzitting naar de buitenkant en naar het bougie gat.

Emiel

Citaat van: Johann op 07-07-2006 23:56:24

In elke kamer scheuren van de klepzitting naar de buitenkant en naar het bougie gat.

:o

Zippo

Citaat van: Johann op 07-07-2006 23:56:24

Misschien iets voor boschtuning?