volvorijders en hun beroep

Gestart door BennieV70T, 02-03-2003 17:17:21

Vorige topic - Volgende topic

Antonie

Citaat van: WYD op 12-12-2007 22:32:47
Citaat van: Antonie op 11-12-2007 18:11:50
Citaat van: WYD op 10-12-2007 18:57:58
Citaat van: Antonie op 09-12-2007 19:14:13
Zag ff vlug dat iemand bemanning zocht voor schip. Ben beschikbaar half jan.
Zit nu als 1ste Stuurman op de Stella Polaris  ;D

Dat is grappig, mijn broer was 1ste machinist op ik dacht de stella procyon, maar heeft volgens mij ook als 2e machinist op de polaris gevaren.
Hij zit nu bij Theodora tankers maar heeft ook weer een mooi aanbod gehad van Vopak waar hij z'n carriere zo'n beetje is begonnen. Misschien dat je hem (Jan) kent.

Nou zal hem zeker wel kennen. Zit nu alweer 10jaar bij Theodora Tankers.
Stella Procyon is alweer een tijd geleden verkocht. Is inderdaad grappig kleine wereld zo

Hoorde zojuist dat Vopak geen buitenvaart meer doet en dat Theodora tankers een onderdeel van Vopak is ofzo die dat overgenomen heeft. Of in ieder geval iets in die trand.
Zal volgende week eens vragen op welk schip hij gaat varen volgend jaar.
Hij moest nu een schip helemaal opknappen omdat die verkocht was en nog klaar gemaakt moest worden. Schip ligt in Griekenland en moest in 2weken tijd klaar gemaakt worden.

Ja inderdaad zo dat hij in Griekenland ligt.
Verder kun je eigenlijk alles online zien op
http://www.shipspotters.nl/frameset.html

Turbo-Geek

Citeerkan je als je 75 rontgen fotos hebt gehad in 1 jaar radioactief worden? ....

Cas, iedereen loopt dagelijks straling op. Dat zit in de lucht, stof, voedsel, water, etc.
Jaarlijks loopt men in Nederland 2 mili Sievert (schadelijke straling) op. Ter vegelijking, het begint pas echt vervelend te worden boven 2 Sievert.
je zal dus 1000 jaar moeten worden om die waarde te halen.
De opgenomen straling is wel cummulatief en telt dus op en zakt niet meer.
Als je dus vaker in contact komt met bijv rontgen straling dan loop je meer op (rontgenfoto gem. 0.3-0.9 mili Sievert) maar voordat je er echt last van gaat krijgen moet je wel even wat foto's maken dus ik zou me daar zeker niet druk om maken  ;)
Mensen die er dagelijks mee omgaan dienen WEL rekening te houden met hele kleine hoeveelheden die uiteindelijk na jaren beginnen aan te tikken, vandaar de beschermings maatregelen.

Om het in perspectief te zetten, de schade die de soldaten opliepen in Tjernobyl zat tussen de 2 tot 4 Sievert en dat betekende dat 50% binnen een jaar zou sterven, en de geschiedenis heeft ons wat dat betreft genoeg geleerd.

Kortom, je hoeft je niet druk te maken in het normale leven, echter als je regelmatig met straling in aanraking komt dan dien je voorzichtig te zijn en kijk vooral uit met ingecapselde bronnen die open worden gemaakt, bijv het radioactieve deel van een brandmelder en dergelijke. (niet open maken dat specifieke deel).
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

razorx

Citaat van: Turbo-Geek op 14-12-2007 22:42:03
Citeerkan je als je 75 rontgen fotos hebt gehad in 1 jaar radioactief worden? ....

Cas, iedereen loopt dagelijks straling op. Dat zit in de lucht, stof, voedsel, water, etc.
Jaarlijks loopt men in Nederland 2 mili Sievert (schadelijke straling) op. Ter vegelijking, het begint pas echt vervelend te worden boven 2 Sievert.
Als je dus vaker in contact komt met bijv rontgen straling dan loop je meer op (rontgenfoto gem. 0.3-0.9 mili Sievert) maar voordat je er echt last van gaat krijgen moet je wel even wat foto's maken dus ik zou me daar zeker niet druk om maken  ;)
Mensen die er dagelijks mee omgaan dienen WEL rekening te houden met hele kleine hoeveelheden die uiteindelijk na jaren beginnen aan te tikken, vandaar de beschermings maatregelen.

Om het in perspectief te zetten, de schade die de soldaten opliepen in Tjernobyl zat tussen de 2 tot 4 Sievert en dat betekende dat 50% binnen een jaar zou sterven, en de geschiedenis heeft ons wat dat betreft genoeg geleerd.

Kortom, je hoeft je niet druk te maken in het normale leven, echter als je regelmatig met straling in aanraking komt dan dien je voorzichtig te zijn en kijk vooral uit met ingecapselde bronnen die open worden gemaakt, bijv het radioactieve deel van een brandmelder en dergelijke. (niet open maken dat specifieke deel).

Duidelijk en kort verhaal.
Als meer mensen dit zouden weten zou er minder onnodig geklets/gespeculeer over zijn.

Het is het onbekende wat men vreest.

thuur

Citaat van: Turbo-Geek op 14-12-2007 22:42:03

En de halfwaardetijd dan ???

Gr ;)

tackle

Röntgenstraling kan cellen beschadigen. Het is belangrijk niet teveel straling te ontvangen. De hoeveelheid energie die het lichaam per kg geabsorbeerd heeft noemt men de dosis en dit wordt uitgedrukt in Sievert (Sv). Bij een gewone röntgenfoto is de ontvangen dosis ongeveer 0,5 mSv. Een gemiddelde Nederlander ontvangt per jaar ongeveer 2 mSv.
De dosis die een patiënt bij een CT-scan ontvangt is groter dan bij een röntgenfoto. Tot 15 mSv.

Turbo-Geek

CiteerEn de halfwaardetijd dan

Die bestaat idd maar afhankelijk van de soort van ioniserende straling (Radioactieve straling bestaat namelijk niet !) leef jij niet lang genoeg om die periode waarin het halveert en halveert totdat het stabiel is.

The things you own end up Owning you !

wolff

Citaat van: Marc O. op 13-12-2007 12:42:09
Citaat van: Laserblue op 13-12-2007 12:04:13
Citaat van: wolff op 13-12-2007 11:58:02
Technisch verkoper bij een bedrijf in scheepselectronica. Wij richten ons op maatwerk voor de mega-yachting. Voor deze internationale markt ontwikkelen wij maatwerk bedienpanelen voor op de brug. In  Auto van de zaak wisselt nogal; gelukkig heb ik thuis een V70 classic automaat.

je mag hier merken en bedrijfsnamen noemen hoor ;)

Ben ik ook wel benieuwd naar ;)
Kijk op http://www.radiozeeland.com zou ik zeggen.
Wolff

1997 V70 2.5 20v aut; leder; privacyglass; Cascade;ProTech Lakbescherming

reMARKable

Citaat van: R o b op 12-12-2007 22:07:02
Citaat van: reMARKable op 08-12-2007 15:06:22
Owja ben zelf werkvoorbereider bij een bouwbedrijf in Oss.

he he, eindelijk een collega erbij!  :eusa_dance:

Ben jij dan werkvoorbereider bij een bouwbedrijf of loop je buiten met de hamer in de hand?

Laserblue

Citaat van: reMARKable op 17-12-2007 20:22:12
Citaat van: R o b op 12-12-2007 22:07:02
Citaat van: reMARKable op 08-12-2007 15:06:22
Owja ben zelf werkvoorbereider bij een bouwbedrijf in Oss.

he he, eindelijk een collega erbij!  :eusa_dance:

Ben jij dan werkvoorbereider bij een bouwbedrijf of loop je buiten met de hamer in de hand?

Herr Direktor ;) ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Sanne

Tis dan wel geen 850, maar een maatje kleiner 440. En af en toe natuurlijk de 850's van Eugene  :)

Op t moment loop ik stage op t Philips van Horne scholengemeenschap als geschiedenisdocent 2e graads. Vanaf april mag ik mezelf weer alleen student geschiedenis noemen  ;D.

Hylco

Citaat van: Laserblue op 23-10-2007 20:51:00
Citaat van: Marc O. op 23-10-2007 20:48:26
Citaat van: Hylco op 23-10-2007 13:48:03
Citaat van: Hylco op 07-12-2005 23:00:06
Masterstudent Bedrijfskunde en Night Auditor bij een hotel in de buurt van R'dam.

Werkeloos, jalalalala, werkeloos, jalalalala, werkeloos.... Koos werkeloos. :P

Zonder gekheid, de scriptie is bijna af en dan ben ik wel een werkeloze met een HTS scheepsbouwkunde en een WO Bedrijfskunde (richting Supply Chain Management). Als er toevallig nog iemand ergens iets leuks weet waar ik beide in kan combineren, houd ik me natuurlijk van harte aanbevolen.

Met je HTS Scheepsbouwkunde zou je het eens kunnen proberen bij Heesen Shipyards in het pitoreske Oss (of is dat te ver weg?)

Heessen :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
die bellen me 3x per week, of ik geen zin heb om in Brabant te komen werken. :eusa_doh:

Mooi bedrijf hoor, met stevige uitbreidingsplannen en een goedgevulde orderportefeuille. En Brabant is toch zo mooi...! ;)
[/quote]

Ben bij heel wat bedrijfjes langs geweest en veel leuke functies gezien. Heb uiteindelijk voor een wat kleiner bedrijf gekozen. Nu mag ik mezelf per januari Assistent Manager Operations van Van Der Velden Marine-Systems noemen. Lekker klein bedrijfje dat enorm in de lift zit en een leuke combo tussen bedrijfskunde en scheepsbouwkunde.

Zie www.vandervelden-marinesystems.com

reMARKable

Citaat van: Hylco op 18-12-2007 13:54:43
Citaat van: Laserblue op 23-10-2007 20:51:00
Citaat van: Marc O. op 23-10-2007 20:48:26
Citaat van: Hylco op 23-10-2007 13:48:03
Citaat van: Hylco op 07-12-2005 23:00:06
Masterstudent Bedrijfskunde en Night Auditor bij een hotel in de buurt van R'dam.

Werkeloos, jalalalala, werkeloos, jalalalala, werkeloos.... Koos werkeloos. :P

Zonder gekheid, de scriptie is bijna af en dan ben ik wel een werkeloze met een HTS scheepsbouwkunde en een WO Bedrijfskunde (richting Supply Chain Management). Als er toevallig nog iemand ergens iets leuks weet waar ik beide in kan combineren, houd ik me natuurlijk van harte aanbevolen.

Met je HTS Scheepsbouwkunde zou je het eens kunnen proberen bij Heesen Shipyards in het pitoreske Oss (of is dat te ver weg?)

Heessen :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
die bellen me 3x per week, of ik geen zin heb om in Brabant te komen werken. :eusa_doh:

Mooi bedrijf hoor, met stevige uitbreidingsplannen en een goedgevulde orderportefeuille. En Brabant is toch zo mooi...! ;)

Ben bij heel wat bedrijfjes langs geweest en veel leuke functies gezien. Heb uiteindelijk voor een wat kleiner bedrijf gekozen. Nu mag ik mezelf per januari Assistent Manager Operations van Van Der Velden Marine-Systems noemen. Lekker klein bedrijfje dat enorm in de lift zit en een leuke combo tussen bedrijfskunde en scheepsbouwkunde.

Zie www.vandervelden-marinesystems.com
[/quote]

Mmm ik had een mooi plekje voor je kunnen regelen in het nieuwe kantoor  ;)
veel plezier met je nieuwe job!

Soulfly

Ik werk voor Q-Park (eigendom, exploitatie & beheer van parkeergarages / accomodaties) in Groningen.

Precieze functie omschrijving heb ik niet (meer). Ooit aangenomen als "Parkinghost" ( komt overeen met functioneel beheer van de garage waarop je aan het werk bent ). Inmiddels technisch vraagbaak en bezig met P+R terreinen (momenteel wordt er in Heerenveen een terrein opgebouwd bijvoorbeeld. Heerlijk ook weer geregeld vanuit de NS (andere kant spoor ligt nog een terrein (eigendom NS waarvoor wij exploiteren) maar daar wordt nog niets mee gedaan... nutteloze investering dus)).

In het noorden is de Witte 855 (met zilveren Q-Park sticker achterop) dus vaak in de garage te vinden.

dennisd

Ik zit sinds december 25 jaar in basisonderwijs. Momenteel werk ik op een basisschool midden in het centrum van Tilburg.

850 2.5 20v sportsline

Art director/ontwerper en tekstschrijver...