Mijn R legt het af tegen T5 op snelweg....

Gestart door Boom, 28-02-2003 13:44:41

Vorige topic - Volgende topic

s©ub@

CiteerVan Upsolute al voor 475 euro iclusief monteren, maar daar was bijna niemand echt positief over hier op het forum.
Maar misschien kan ik via iemand die ik ken voor 500 euro een rica chip laten monteren.... ;D

die laat ik dus binnenkort eens monteren; ben benieuwd wat dat ding doet
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Dreamer2

Anders rij je even een paar daagjes in mijn auto. Dan valt het met je eigen snelheid best wel weer mee.  ;D ;D
U wordt bedankt, u kunt wel gaan....

Rudi

CiteerIk had een T-5 en nu een V-70 Rawd (265 pk) maar moet toch echt toegeven dat mijn 850 T-5 sneller was. Alleen bij nat weer denk ik dat ik nu sneller weg ben. Of dit nu door het extra gewicht(200kg) of het grotere turbogat van de grotere turbo komt wil ik af zijn, waarschijnlijk speelt het alle twee mee.

Heb/had je beide auto,s getuned?Zo niet,dan kan ik er niet over oordelen.Ik heb een T5 gehad[met sportuitlaat] en chip,was een beest.Heb nu ook een 265[2.4]getuned,en ik moet zeggen dat hij veel sneller is,als het goed is rij ik hiermee elke getunede T5 links en rechts voorbij,ondanks dat het een AT is.Topsnelheid ga ik binnenkort uitproberen,maar heb er een goed gevoel bij....

En met dat turbogat snap ik ook niet,nooit last van gehad.Met die T5 niet,en deze ook niet.
Dr.Go-Fast...

Edwin

CiteerHeb nu ook een 265[2.4]getuned,en ik moet zeggen dat hij veel sneller is,als het goed is rij ik hiermee elke getunede T5 links en rechts voorbij

Nou, ik heb van  de zomer bij Tom (gele banaan) in de auto meegereden en moet zeggen dat dat toch wel errug hard ging. ;D We deden even een sprintje tegen een "alleen maar gechipte" T5R en die verdween toch vrij snel in de achteruitkijk spiegel....  :o , ik denk dan ook dat hij wel iets sneller is.... dus voor je zoiets beweerd zou ik dat eerst maar eens testen..... op Zandvoort bijvoorbeeld ;D

Citeerondanks dat het een AT is.

ondanks is hier denk ik eerder dankzij. Automaten zijn juist in de tussenacceleraties sneller dan schakelbakken.

gr. Edwin  8)
ps. ik had toch ook wel een reactie van Marc/Johann verwacht, of happen jullie niet meer zo snel tegenwoordig ;)

Johann

Citeerps. ik had toch ook wel een reactie van Marc/Johann verwacht, of happen jullie niet meer zo snel tegenwoordig ;)

Ach, gewoon in de waan laten ;)

Je weet wel, 4, 5 4?, 5? ;D

Die R's zijn gewoon comfortabele zoef bakken, als je echt snel en spartaans wil dan moet je gewoon een T5 gaan sturen.

Rudi

Even vergeten dat johann een getunede T5 heeft ;D

Edwin;je geeft zelf het antwoord al,AT sneller bij tussen-acceleraties,top is hetzelfde,misschien zondag uitproberen.Rica zegt hetzelfde,mocht de top lager liggen,dan gooi ik er een RS6 motor in :D ;)

@Johann;wat jij zegt wist ik al lang.Zelfde bij Audi.HandgeschakeldeRS4 betere circuit auto dan RS6 Automaat,laatste is wel sneller op rechte weg.

Maar toch vreemd dat een T5 sneller is op rechte weg dan een R.Stoplicht sprint boeit me niet,dan maak ik ook geen kans tegen opgevoerde Corrado,s en ander VR6 spul,jammer dan....

Maar als beide auto,s rollen,bv 30km/u en dan trappen T5 en R het pedaal in[getuned]dan wint volgens jullie de T5?
Dr.Go-Fast...

Gelebanaan

CiteerMaar als beide auto,s rollen,bv 30km/u en dan trappen T5 en R het pedaal in[getuned]dan wint volgens jullie de T5?

??? Dat ligt toch aan de mate van tuning! :D  Johann zit gewoon te stangen.......... en ja hoor ik heb weer gereageerd........ :D :-X

Johann

Tuurlijk ben ik aan 't stangen maar ik blijf wel bij mijn standpunt dat de T5 voor de sportieve rijder is en de R voor wat meer "allround" gebruik.
Bijna alle R's waar ik in gereden heb kreeg ik niet het gevoel bij zoals je bij een T5 tegen komt.

Diablo,

Ik heb een keer een hele dag in een standaard V70R AWD 2.4 AT gereden en ik had het gelijk wel gezien.
Veel bocht voordeel door de AWD werd teniet gedaan door het hoge gewicht en de snelheid boven 160 was huilen met de pet op.
Op eenzelfde stuk snelweg waar ik met een standaard T5 235 kon halen zat de R nog maar amper op 220 km/h en dat is toch wel opmerkelijk te noemen.
Ik weet bijna voor 99% zeker dan een standaard V70T5 van 't zelfde model sneller op zijn top zit onder alle omstandigheden.
De automaat gooit teveel vermogen weg.

Over de andere opmerkingen, er zit inderdaad veel verschil tussen chip en chip en de verschillende stadia van tuning.
Het verschil is groter dan dat ik gedacht had.

Rudi

Ik probeer gewoon meer te weten te komen,anders zie ik het nut van dit forum niet ::) Ik heb zelf dus een getunede T5 gehad,90.000km mee gereden,maar hij is niet sneller dan m,n huidige.Dat het een betere circuit auto is,snap ik ook wel,kan ook niet anders met handbak.

En wat die AT betreft; op volvospy heeft ook niemand een goed woord over voor de AT van Volvo,terwijl ik zelf inmiddels wel beter weet.Oke,ben nog steeds pissig dat ik zo,n 50-70Nm mis loop,maar dat wist ik op voorhand.Hoop dat ik hier in de toekomst nog wat aan kan doen,ben nou eenmaal een perfectionist :( Ik ga er tegen in,om zo reacties los te krijgen,hoop dat ik het nog een keer kan uitproberen met een T5.....
Dr.Go-Fast...

Rudi

CiteerTuurlijk ben ik aan 't stangen maar ik blijf wel bij mijn standpunt dat de T5 voor de sportieve rijder is en de R voor wat meer "allround" gebruik.
Bijna alle R's waar ik in gereden heb kreeg ik niet het gevoel bij zoals je bij een T5 tegen komt.
-----------------------------------------------------
Dat komt omdat je nog nooit in mijn R hebt gereden,ook AT is sportief!
------------------------------------------------------

Diablo,

Ik heb een keer een hele dag in een standaard V70R AWD 2.4 AT gereden en ik had het gelijk wel gezien.
Veel bocht voordeel door de AWD werd teniet gedaan door het hoge gewicht en de snelheid boven 160 was huilen met de pet op.
Op eenzelfde stuk snelweg waar ik met een standaard T5 235 kon halen zat de R nog maar amper op 220 km/h en dat is toch wel opmerkelijk te noemen.
Ik weet bijna voor 99% zeker dan een standaard V70T5 van 't zelfde model sneller op zijn top zit onder alle omstandigheden.
De automaat gooit teveel vermogen weg.
-------------------------------------------------------
Ben ik met je eens,maar dat hij teveel vermogen weggooit?Hoe kan het dan dat hij sneller is cq dezelde top heeft?
--------------------------------------------------------

Over de andere opmerkingen, er zit inderdaad veel verschil tussen chip en chip en de verschillende stadia van tuning.
-----------------------------------------------------

Idd,een andere verklaring heb ik er ook niet voor.

Dr.Go-Fast...

Johann

Die van jouw is van alles aan gedaan, die 850 van mij ook.
Er is alleen nog ongeveer 25 PK echt zoek, zal wel ouderdom zijn ;D, maar ik wil het wel een keer uit proberen.
Ik zou echt niet weten of de 850 nu snel is of niet want ik heb geen referenties op dit moment.
Het voelt wel lekker aan allemaal, veel sneller als in de S60 maar ik denk toch dat de S60 nog niet hoeft onder te doen.

Ik heb met Roy een stukje op gereden met mijn S60/16T/chip en hij met S70R/19T/chip en hij was iets sneller.
Hij kon tot ongeveer 255 op de teller een redelijk gat dicht rijden.
Beide auto's hadden op dat moment de standaard DP en uitlaat er op zitten.

Probleem is ook vaak dat diegene die 't eerst op 't pedaal staat toch wel een voordeel heeft en dat kun je altijd moeilijk inschatten.

We zijn in 't verleden wel naar de sleuteldag in Hoorn en naar Renkum gereden met een paar T5's met chip en sommige waar nog iets meer aan gedaan was en daar waren de verschillen ook echt opmerkelijk te noemen.

Over Volvospy en de AT, het gaat daar over de Geartronic en die is echt slecht en traag, de nieuwe R heeft een AT die op de laatste R, van jouw, gebaseerd is maar dan met een GT functie er op dus misschien dat die 't beter doet maar de recenties zijn niet denderend te noemen.
Ook is er al aan sommige tuners doorgegeven dat de automaat zal bezwijken als ie harder aan 't werk moet.......

Rudi

Oke,we kunnen wel ,s een keer iets afspreken.En ik hoef niet perse sneller te zijn,maar weiger te accepteren dat de R[AT]minder is...

Dat de T5 een heerlijke auto is heb ik zelf ervaren,kon ook verschil merken toen ik de sportuitlaat er onder had.Hij had ook niet weg gehoeven,maar ik had nu eenmaal een droomauto op het oog,die het tot nu toe ook heeft waargemaakt,op die 50Nm na dan ;D

Maar we zijn het over het algemeen wel eens.De hoofd schuldige is volvo zelf ;D Audi ea.hebben ook AT,s die meer koppel kunnen hebben,Volvo loopt achter.Maar goed,de beurs is nagenoeg leeg,dus ik zal het met een "kleine" 400Nm moeten doen ::) ;)
Dr.Go-Fast...

Huib

Johan schreef:
Citeer

Verteeel! :P Wat zijn jou ervaringen  en welke chips heb dan gehad?( echt grote verschillen?)

Ps, hoe reageer ik met citaat?

[/quote]

Mellow_yellow

Citeerdie laat ik dus binnenkort eens monteren; ben benieuwd wat dat ding doet

oh?  :(  Ik weet een adres die voor 100 euro meer een complete ruil-ecu levert. Kwestie van omwisselen en klaar!  ;D

Edwin

CiteerIk zou echt niet weten of de 850 nu snel is of niet want ik heb geen referenties op dit moment.

Nou Johann, zondag over een week zijn er referenties genoeg om uit te proberen toch??

Toen ik bij Renkum met je meereed was ie wel snel vond ik, alleen voor mijn gevoel ging die van Tom wel echt harder, gewoon echt een keiharde aanhoudende duw in de rug  ;D echt kicken!
Ik kijk echt uit naar zondag en neem het kratje mee!

gr. Edwin.  8)