Mijn R legt het af tegen T5 op snelweg....

Gestart door Boom, 28-02-2003 13:44:41

Vorige topic - Volgende topic

Rudi

CiteerStaan wat tegenstrijdigheden in. :D  Ik blijf erbij dat je geen goed vergelijk hebt en dat je, een beetje overmoedig, alle T-5Ren over een kam scheert.

Het ga je goed,

Kom op Tom,niet meteen zo gepikeerd.Ik probeer hier alleen maar te zeggen dat mijn auto het boven verwachting doet.Ik scheer niet alle T5R,en over 1 kam,tegen handbakken kan ik niet op,maar ik constateer wel dat ik sneller op de 200 zit dan mijn T5,mag ik dan niks zeggen?Ook goed dan post ik niks meer,dan kunnen bepaalde personen doorgaan met de hetze tegen de V70R....Ik weet nog niet eens wat m,n eindsnelheid is,wat als straks blijkt dat de snelheidsmeter net zo ver doorgaat als die van jullie?Hij passeerde iig de 260....

Dr.Go-Fast...

Gelebanaan

CiteerKom op Tom,niet meteen zo gepikeerd.Ik probeer hier alleen maar te zeggen dat mijn auto het boven verwachting doet.Ik scheer niet alle T5R,en over 1 kam,tegen handbakken kan ik niet op,maar ik constateer wel dat ik sneller op de 200 zit dan mijn T5,mag ik dan niks zeggen?Ook goed dan post ik niks meer,dan kunnen bepaalde personen doorgaan met de hetze tegen de V70R....Ik weet nog niet eens wat m,n eindsnelheid is,wat als straks blijkt dat de snelheidsmeter net zo ver doorgaat als die van jullie?Hij passeerde iig de 260....

:D Ik was helemaal niet gepikeerd!  :D Jammer dat jij het ervaart als een hetze tegen de V70R, zo is het helemaal niet bedoeld. En wees nu eerlijk je had toch wel pittige stellingen........
Blijf gewoon posten en blijf genieten van je V70R, we hebben tenslotte allemaal dezelfde passie, toch?  ;)

Groeten,

Rudi

@Tom;oke,ik kan soms wat ongelukkig uit de hoek komen,was niet de bedoeling,maar ik was dan ook nogal enthousiast.Ik probeer alleen maar m,n AT te verdedigen,en geloof maar dat ik wat in de rondte gebeld heb om er een andere in te krijgen cq aanpassen.Maar dat gaat vooralsnog niet lukken,en ik wil ,t ook niet meer,hij doet aardig z,n werk.Ik heb iets langer werk van de 200 naar de 260+,maar daar kan ik mee leven ;)

Johann geeft ,t indirect al aan,het is betrekkelijk.Tuurlijk zijn jullie sneller,maar ookal had ik een handbak met DP etc,zou ik in principe sneller zijn[450Nm]maar dat geeft mij nog geen garantie dat ik ook zou winnen....het hangt van zoveel af...
Dr.Go-Fast...

Edwin

CiteerNou,ik durf het iig tegen Tom of welke T5R dan ook op te nemen,qua topsnelheid dan[sprint misschien ook,maar ga m,n auto niet de vernieling in helpen]Heb ,m vanmiddag hier op de snelweg[toegestaan 120 ;D]over de 260 gehad,ben opgehouden omdat ik dacht dat m,n snelheidsmeter het niet meer leuk vond.Hij had nog over,toerenteller stond geloof ik bij de 5500 toeren,nog lang niet in het rode gebied.

Hij zit echt veel sneller op de 200 dan m,n getunede T5,bij 230 houd hij even in,en van de 3e naar de 4e versn.wel merkbaar,maar dat wordt meteen goedgemaakt, om vervolgens toch redelijk naar de 260 te lopen,ik ben tevreden iig.Alleen met chip,en hij is ook nog 200kg zwaarder

Dat de handgeschakelde T5R sneller op de 250 zit snap ik,maar vergis je niet in de AT,hij doet het boven verwachting.Dan heb ik het over de adaptieve 5 traps!

Misschien nog een DP met racekat,en dan hou ik echt op,om het geheel af te maken ;D

Diablo, leuk verhaal maar niets spectaculairs volgens mij. Ik heb bij de afgelopen sleuteldag ook even met Rene meegereden, die heeft een ook een V70RAWD AT met Rica chip en dubbele uitlaat. (Ik weet niet of ie een DP heeft??) Trok inderdaad wel lekker naar de 200 maar, volgens mijn gevoel, niet sneller dan mijn T5. Die "voelt" gewoon lichter en kwieker aan. En nogmaals bij Tom had ik het gevoel in een compleet andere (sport)auto te zitten. Daar was het niet meer van denk ik te VOELEN dat ie harder gaat, nee dat GING gewoon echt veel harder, niet even maar een continue duw in den rug, gewoon echt kicken  ;D.
Maar goed doe zondag maar mee en dan zien we wel wie waar eindigt, toch?

gr. Edwin.  8)

Gelebanaan

CiteerDiablo, leuk verhaal maar niets spectaculairs volgens mij. Ik heb bij de afgelopen sleuteldag ook even met Rene meegereden, die heeft een ook een V70RAWD AT met Rica chip en dubbele uitlaat. (Ik weet niet of ie een DP heeft??) Trok inderdaad wel lekker naar de 200 maar, volgens mijn gevoel, niet sneller dan mijn T5. Die "voelt" gewoon lichter en kwieker aan. En nogmaals bij Tom had ik het gevoel in een compleet andere (sport)auto te zitten. Daar was het niet meer van denk ik te VOELEN dat ie harder gaat, nee dat GING gewoon echt veel harder, niet even maar een continue duw in den rug, gewoon echt kicken  ;D.
Maar goed doe zondag maar mee en dan zien we wel wie waar eindigt, toch?

gr. Edwin.  8)

:D Edwin, rustig aan! :D Als je zo door gaat kunnen mijn prestaties zondag alleen maar tegen vallen. ;) Na het ritje in mijn banaantje hebben veel mensen (waaronder mijzelf) niet stilgezeten! ;D Er zouden verrassende dingen kunnen gebeuren. In ieder geval wordt het dolle pret en hoop ik op veel 850/70 fans!

Tot zondag allemaal,

Johann

Gheheh, volgens de 1/4 mijl rekenmachine moet jij 14 rond kunnen rijden.
Er van uit gaande dat jouw auto met rijder op 1500 KG zit.
Dus, maak je borst maar nat! ;)

Mellow_yellow

CiteerJa niet om het een of ander maar ik heb nu bij beiden meegereden en volgens mij is Tom gewoon sneller. Die banaan van hem is volgens mij gewoon super getuned!
gr. Edwin.  8)

tja, en weet je wat het leuke is? Zijn en mijn auto zijn nagenoeg identiek, alleen mijn turbo is een 18T, maar voor de rest zijn ze gelijk!  ;D Supergetuned? Yep, met hoofdzakelijk spullen van European Tuning natuurlijk!  ;)  Overigens gaat Tom binnenkort een 16T erop schroeven!

Gelebanaan

CiteerGheheh, volgens de 1/4 mijl rekenmachine moet jij 14 rond kunnen rijden.
Er van uit gaande dat jouw auto met rijder op 1500 KG zit.
Dus, maak je borst maar nat! ;)
LOL  :D Hoe werkt die rekenmachine dan, je maakt me erg nieuwsgierig.

Vorig jaar 15,6 is nogal wat 1,6 seconde eraf.  :D No way!

Johann

Zoek maar op google naar 1/4 mile calculator.
Moet je het gewicht in LBS weergeven en 't vermogen.
Ik ben uitegaan van 1500 Kg en 295 PK voor jouw auto en dan kom je net onder de 14!

Johann

Ai, ai, Marc moet echt goed z'n best doen...

13,5 seconden moet haalbaar zijn  ;D

Mellow_yellow

CiteerNou,ik durf het iig tegen Tom of welke T5R dan ook op te nemen,qua topsnelheid dan[sprint misschien ook,maar ga m,n auto niet de vernieling in helpen]Heb ,m vanmiddag hier op de snelweg[toegestaan 120 ;D]over de 260 gehad,ben opgehouden omdat ik dacht dat m,n snelheidsmeter het niet meer leuk vond.Hij had nog over,toerenteller stond geloof ik bij de 5500 toeren,nog lang niet in het rode gebied.

Hij zit echt veel sneller op de 200 dan m,n getunede T5,bij 230 houd hij even in,en van de 3e naar de 4e versn.wel merkbaar,maar dat wordt meteen goedgemaakt, om vervolgens toch redelijk naar de 260 te lopen,ik ben tevreden iig.Alleen met chip,en hij is ook nog 200kg zwaarder

Dat de handgeschakelde T5R sneller op de 250 zit snap ik,maar vergis je niet in de AT,hij doet het boven verwachting.Dan heb ik het over de adaptieve 5 traps!

Misschien nog een DP met racekat,en dan hou ik echt op,om het geheel af te maken ;D

No way dat jij het wint van een op-en-top getunede T-5R! ten eerste heb jij alleen 'maar' een andere chip en dan wellicht wel een leuk piekje van +300pk, maar een volledig getunede T-5R levert meer power over een breder toerenbereik. Verder is jouw auto veel zwaarder en heb jij meer vermogensverlies in de aandrijving. Ik twijfel er niet aan dat jij een snelle kar hebt, maar je hebt duidelijk nog nooit met Tom, Johann of mij meegereden.... En dit zeg ik niet om op te scheppen, wij hebben gewoon erg veel geinvesteerd en getest met allerhande tuningsmogelijkheden. Ik durf te zeggen dat e.e.a. een zeer mooi uitgewogen resultaat heeft opgeleverd. Nu alleen wat meer grip en een nog sterkere koppeling (jawel Johann, mijn nieuwe zware koppeling slipt als ik de EBC op 1,3 bar laat draaien...).

Gelebanaan

CiteerOverigens gaat Tom binnenkort een 16T erop schroeven!

Gheghe, wat kan het leven toch mooi zijn.  ;D

Johann

Hmmm, mijn koppeling is nog maar een week oud.
Maak me niet gek.
Ik rij al een paar dagen op ~1,3 bar maar zoals ik al zei komt 't er niet echt helemaal uit maar hij heeft bere koppel in 't midden gebied en daar heeft de koppeling 't nog niet laten afweten.

Je hebt toevallig geen lekke krukas keerring?  :o

Zippo

CiteerNo way dat jij het wint van een op-en-top getunede T-5R! ten eerste heb jij alleen 'maar' een andere chip en dan wellicht wel een leuk piekje van +300pk, maar een volledig getunede T-5R levert meer power over een breder toerenbereik. Verder is jouw auto veel zwaarder en heb jij meer vermogensverlies in de aandrijving. Ik twijfel er niet aan dat jij een snelle kar hebt, maar je hebt duidelijk nog nooit met Tom, Johann of mij meegereden.... En dit zeg ik niet om op te scheppen, wij hebben gewoon erg veel geinvesteerd en getest met allerhande tuningsmogelijkheden. Ik durf te zeggen dat e.e.a. een zeer mooi uitgewogen resultaat heeft opgeleverd. Nu alleen wat meer grip en een nog sterkere koppeling (jawel Johann, mijn nieuwe zware koppeling slipt als ik de EBC op 1,3 bar laat draaien...).

Kast?  ;)

Mellow_yellow

CiteerAi, ai, Marc moet echt goed z'n best doen...

13,5 seconden moet haalbaar zijn  ;D

ik doe altijd mijn best  ;D  ;D

Vorig jaar 15,4 gereden, ik ben benieuwd dit jaar! Hangt ook van het weer af, als het regent dan kunnen we het wel vergeten. Dan gaan we met z'n allen Hans Tak aanmoedigen met zijn R AWD! Die kan het de Impreza's wellicht wel lastig maken, of valt ie in een andere klasse?