Mijn R legt het af tegen T5 op snelweg....

Gestart door Boom, 28-02-2003 13:44:41

Vorige topic - Volgende topic

Boom

Laatst reed ik op de snelweg en kwam er opeens een nieuw model V70 T5 achter me rijden... Kijken of die wilde "spelen". En ja hoor, maar tot mijn ergenis ging hij langzaam maar zeker langs mij heen!  :'(

Die T5 heeft dan weliswaar ook 250 pk en is ruim 100 kilo lichter dan mijn V70, maar ik heb een R! Pijnlijke nederlaag..... >:(

Misschien toch maar Tunen??  8)
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

PieT111

Je bent handgeschakeld, dus dat is perfect voor een mooi "chipje". Als je dit een pijnlijke nederlaag vind is een chip hét medicijn ;D
Busje komt zo!

Boom

Is wel duur, want als je een nieuw chippie plaatst, moet je eigenlijk ook wel meteen een andere downpipe en een sportfilter....
Wie remt, verliest...

Frans Harkema

Ach, wat is duur. Psychiatrische hulp ten gevolge van een gekrenkt ego is ook niet goedkoop...    ;D

Boom

Hehe ::)
Wie remt, verliest...

PieT111

Alleen een chip is ruim voldoende, misschien een sportluchtfilter. Met die twee ingrepen heb je voorlopig vermogen genoeg om T5's van je af te slaan ;D

Een goede betrouwbare chip is er volgens mij al vanaf 500 euro. Ik heb alleen een chip en de vermogenswinst is fenomenaal. Bijna niemand houdt je meer bij.
Busje komt zo!

Boom

Van Upsolute al voor 475 euro iclusief monteren, maar daar was bijna niemand echt positief over hier op het forum.
Maar misschien kan ik via iemand die ik ken voor 500 euro een rica chip laten monteren.... ;D
Wie remt, verliest...

Mellow_yellow

In combinatie met een downpipe/racekat heb je wel meer power over het hele toerenbereik! De turbo spoelt sneller op dus de "duw in je rug" is eerder en langer aanwezig. Daarnaast is de thermische belasting minder, dus uiteindelijk beter voor de levensduur van turbo en motorblok.
Overigens: wellicht was die V70 T5 ook al getuned?!  ;)

Boom

Zou kunnen, maar die T5 reed wel echt langzaam van me weg. Met een rica chip zou hij toch sneller moeten kunnen wegrijden.... lijkt mij
Wie remt, verliest...

PieT111

CiteerIn combinatie met een downpipe/racekat heb je wel meer power over het hele toerenbereik!

Tuurlijk, maar dat is wel behoorlijk duur! En om te beginnen toch nog niet echt nodig. Een nieuwe chip is meteen al voldoende plezier. En als de lol van die chip eraf is kun je weer verder kijken.
Busje komt zo!

SIPS Master

Waarschijnlijk heb ik binnen kort een Rica sjipje te koop.......
Up the Irons!

Walter

Zoals Marc al zegt, er worden voldoende nieuwe T5's bij Rica gebracht. Of Rica komt langs.  ;D

vergeet ook niet dat een AWD toch ff wat langzamer gaat!

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Rudi

Citeervergeet ook niet dat een AWD toch ff wat langzamer gaat!

Ik dacht het toch niet,dat is te verwaarlozen,tenminste op 300+pk,s.

@Boom,goedkoop is duurkoop,als je om je auto geeft is alleen het beste goed genoeg,zal verder geen namen noemen ;D

Of stuur de rekening maar naar Volvo,het is al erg genoeg dat andere bedrijven hun fouten moeten goedmaken....
Dr.Go-Fast...

Johann

Over 't algemeen zijn T5's sneller dan R's.
Ze zijn vaak ook iets lichter.
Ik denk echter dat de bewuste V70 inderdaad minimaal een chippie er in had zitten alhoewel de nieuwe modellen wel efficienter met de PK's om springen.

george

CiteerZoals Marc al zegt, er worden voldoende nieuwe T5's bij Rica gebracht. Of Rica komt langs.  ;D

vergeet ook niet dat een AWD toch ff wat langzamer gaat!

Ik had een T-5 en nu een V-70 Rawd (265 pk) maar moet toch echt toegeven dat mijn 850 T-5 sneller was. Alleen bij nat weer denk ik dat ik nu sneller weg ben. Of dit nu door het extra gewicht(200kg) of het grotere turbogat van de grotere turbo komt wil ik af zijn, waarschijnlijk speelt het alle twee mee.
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T