OBDII uitlezer die werkt?

Gestart door alexJ, 19-07-2006 11:37:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

onnaj

Citaat van: 99fl op 14-08-2006 22:32:54
Citaat van: onnaj op 31-07-2006 16:10:15
Koop op ebay bijvoorbeeld een  KKL profi VW Vagcom interface zoals deze http://cgi.ebay.de/OBD2-Profi-KKL-Diagnose-Interface-Vag-Vw-Audi-etc-OBD-2_W0QQitemZ250012727010QQihZ015QQcategoryZ30921QQrdZ1QQcmdZViewItem

Ik heb dezelfde en deze werkt perfect met het programma vol-fcr. Ik kan alle codes uitlezen en het service lampje resetten.

Ik neem aan dat deze uitlezer op de TDI van jou werkt? Dat is dan de eerste waar ik van hoor dat het werkt, althans voor een apparaat voor een redelijke prijs.

maarten

Inderdaad deze werkt met de TDI. Je hebt geen live data of zo (nog niet daar is vol-fcr wel mee bezig) maar je kunt wel alles uitlezen. Laatst heel even zonder de luchthoeveelheidsmeter gereden dus het lampje meteen branden, ff uitgelezen de lhm er weer terug op en geen foutcodes meer!

In het begin gaf ie ook een abs foutcode aan deze is ook nooit meer terug gekomen.

NoResult

iemand hier die een macbook gebruikt voor obdII uit te lezen?

-- Arjan.
woohoo! V70 2.5T 20V - 0-100 8.4 sec, Flash Green Metallic.

face.flava

Citaat van: NoResult op 23-08-2006 21:53:40
iemand hier die een macbook gebruikt voor obdII uit te lezen?

-- Arjan.


het gaat om de software die je gebruikt, als er een interface is die op de mac werkt en een programma, kan het. Ik weet niet of die er zijn

NoResult

Citaat van: face.flava op 23-08-2006 21:57:00
Citaat van: NoResult op 23-08-2006 21:53:40
iemand hier die een macbook gebruikt voor obdII uit te lezen?

-- Arjan.


het gaat om de software die je gebruikt, als er een interface is die op de mac werkt en een programma, kan het. Ik weet niet of die er zijn

Das dus eigenlijk m'n vraag.

-- Arjan.
woohoo! V70 2.5T 20V - 0-100 8.4 sec, Flash Green Metallic.

face.flava


Citeer

Das dus eigenlijk m'n vraag.

-- Arjan.


Ja! ik kwam dit toevallig tegen. op www.scantool.net zijn er een aantal software ook voor de mac.

http://www.scantool.net/?mode=displaySoftware&software_id=40&category=Utilities

succes

Jash

Onnaj :D

kun je me aangeven met welke configuratie en welke auto (bj en type) je met welke software het aan de praat hebt gekregen ??  mij lukt het (nog steeds) niet :'(

jash

onnaj

Koop zo'n interface (zo een als ik eerder gelinkt heb ik mijn reactie) en 'koop' vol-fcr.

Bij mij werkt t perfect met een Volvo S70 TDi van 03-1997. Helaas is er (nog) geen live-data beschikbaar, dit zal waarschijnlijk op korte termijn veranderen. Ik heb verder alle programma's geprobeerd maar vol-fcr is voor mij de enige die werkt, dit omdat mijn auto gebruikt maakt van het Bosch MSA 15.7 systeem wat officeel nog geen OBDII is, maar wel een OBDII stekkeraansluiting heeft.

Jash

HOi Onnaj

ik heb een elm interface (zelfbouw) van de electuur. ik heb een V70 2.5 uit sept 97 met een ODBII klepje en een ditostekker. Met verschillende programma's geprobeerd iets uit te lezen, ik kom niet verder dan dat het een iso protocol is en dat de communicatie ok is maar voor de rest nada  :eusa_wall:
ik weet dus niet of het aan mijn programma, interface kabel of protocol ligt ??? ik kopm dus ook niet veel verder ... heb jij nog tips ?

zie jij in vol fcr dat het een iso protocol is?
welke versie van vol fcr heb jij ?

jash

onnaj

hoi,

Met een ELM interface krijg ik ook helemaal niks. Met de andere interface lukt t me wel om via vol-fcr gegevens uit te lezen, dus de interface maakt wel degelijk uit.


Jash

en toch heb ik in het electuur forum gelezen (voor dat ik heb kocht en in elkaar knutselde) dat hij het met volvo's doet .... 2000 modellen v70 enzo...
ik snap er geen bal meer van.... :o ??? :P

kreeg jij er helemaal niets uit ? bij mij communiceert hij wel .....

tja verder knutselen .............. en zoeken .............

baal  :(

JaapT-5

Het is lastig "OBD-II"en Volvo, zoveel is duidelijk.  8)
Met een ELM interface heb ik in onze MY96- 850 wel contact met 't systeem.
Maar..: alleen foutcodes uit de automaat ECU worden gewist. ( En da's op zich wel weer handig met 'n versleten schakelstandsensor) ::).
De ECC, Motronic(4.3) en Cruisecontrol- ECU's worden nog met knipperled uitgelezen.
In mijn auto blijven dan allen de dashboard-, ABS- en stoelen-ECU's over, die kunnen eventueel alleen door de dealer of VOL-FCR uitgelezen/ingesteld worden.
Om daar nu VOL-FCR + andere interface voor aan te schaffen... vind ik nog al te gek. Als er iets mis zou gaat dan zie ik wel verder. Het servicelampje brandt inmiddels al anderhalf jaar. Mwoah...

"... Just my 2cts ... "
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

face.flava

Nou ik heb zowel een niet ELM als een ELM reader. Met de niet ELM werkt vol-fcr perfect maar met de ELM werkt vol-fcr niet. Met de ELM kan ik andere leuke prgramma's gebruiken zoals digimoto 4.03. De meeste programma's die je kan downloaden werken met ELM. Leuk speelgoed!

De ELM lezer kost € 50,50 en de gewone iso lezer €30..... valt allemaal mee dus.

Jash

en welke type en bouwjaar lees jij dan uit met de elm versie ?
:eusa_think: ???


jash

face.flava

#73
nou, 1998 volvo C70 T5. Dat heb ik tot nu toe geprobeerd, werkt perfect met o.a. Digimoto en zo nog een aantal software. Ik weet zeker dat ik nog een aantal kan uitlezen ;)

Jash

ISO protocol ??
woon je toevallig in zuid holland ? :eusa_pray:

jash