S70 10v naar 20v turbo project 440 pk

Gestart door JosS70, 19-08-2006 10:19:24

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Citaat van: JosS70 op 02-11-2010 09:22:17
We zijn al een hele tijd bezig geweest om vermogen te zoeken.Het vermogen bleef namelijk gelijk als ik wat voor mij gebruikelijk is 5 graden voorontsteking vanaf het pingelen blijf. De optie van waterinjectie is wel bijzonder aantrekkelijk omdat daarmee het punt van pingelen eenstuk verderop zal liggen en het vermogen dus ook kan stijgen. We hebben hogere drukken geprobeerd maar om pingelen te voorkomen moesten we dan de voorontstekingzover terughalen dat de vermogenswinsten te klein waren om het risico te lopen. Als we waterinjectie monteren zouden we iets meer de kontrole over de temperatuur van deverbrandingskamer moeten krijgen, waar het nu fout gaat.

Super bedankt voor het meedenken. We zullen eerst nog even wat experimenteren.

Heb je gewoon een standaard 20V kop met de bestaande nokkenassen? GLT assen en eventueel wat flowen gaat werelden van verschil maken.

(ik heb geen zin weer terug te lezen, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat jullie dit niet al gedaan hebben...)
De Tussenpaus

JCviggen

Citaat van: Oele op 04-11-2010 19:54:49
Citaat van: JCviggen op 03-11-2010 15:36:04
26 bij 6200 is ook teveel eigenlijk...ideaal is rond de 20 en dan een volgend punt in de tabel maken bij ~6800-7000 en daar kan je wel ongeveer 26gr zetten.

Zoiets?

http://i74.photobucket.com/albums/i280/mnouwens/Ontsteking_vakantie_v3.gif

Jos, hoe ziet jouw ontstekingstabel eruit?

Ziet er goed uit ja, enkel zou je moeten weten welke cellen effectief aangesproken worden bij vollast. In het middengebied zal ie wel helemaal onderaan zitten maar bovenin de toeren als je een 3in MAF behuizing gebruikt wil ie wel een heel stuk teruglopen
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Mr Rens

Crimineel, erg mooi project. Maar kun je voor dat geld niet beter een Ferrari kopen?
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

JosS70

Bedankt voor de reacties.

de grotere nozzle is gelukt en geeft niet alleen winst in het onderdrukken van het pingelen,
ook in vermogens winsten, tevens veiliger voor de motor.

Mbt de routing van de wastegate, zoals Johann al aangaf. Hebben we nu een een andere montage-wijze voor gemaakt waardoor het teveel
aan uitlaatgassen de open lucht in gaat en de gassen in de uitlaat niet meer dwars
kan zitten.

Zodra we tijd hebben gaan we dit binnenkort uitvoerig testen.

JosS70

Vermogen motor op Maha rollenbank  met screamer pipe en water injectie = 442 pk en 596 Nm .

We gaan nog kijken naar Bio-Ethanol als brandstof, waarmee je meer druk kunt vullen en die resultaten waren best bemoedigent.
Lekker koude verbrandingstemperaturen en door op hogere druk te vullen krijg je vermogenswinsten die er niet om liegen.

)()()sT

En komen er ook nog eens wat meer foto's van dit coole project?  8)

tom480

- R1200GS -

Sbv

Wordt er ook nog wel eens gereden met de auto ? Het is leuk dat er bijv 450 pk in zit, maar als de auto alleen maar in de garage staat tja..

mikky

JosS70

Jazeker, maar in het echt is ie mooier!

Probeer nog wel even een filmpje te maken.

ed

Ik ben eigenlijk nog veel meer benieuwd naar de vermogens uitdraai. IS de auto al op de bank geweest?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

JosS70

Hij is afgesteld op een Maha bank.

Motorisch opsomming:

Snelle nokkenassen
Lichtere poulie
Aluminium vliegwiel
Gesmede zuigers
Nikasil cilinderwanden
Uitgeboorde cilinderwanden
Geflowde/gepoorte/blueprinten 20v kop (cilinderkopbewerking)
Waterinjectie
Spruitstuk
HKS blowvalve
Gesmede drijfstangen
Turbo aangepast en geflowed
DTA racemanagement
SPEC koppelingsplaten
Front mounted intercooler
Tial wastegate
3inch uitlaat
5 bobines
Carbon cyclone luchtfilter
Grotere gasklep

Meer schiet me eerst niet meer te binnen..

mr-officer

Filmpje van het geheel?

Erg mooie allemaal!! Complimenten voor de inzet!!

Groet, Vé