S70 10v naar 20v turbo project 440 pk

Gestart door JosS70, 19-08-2006 10:19:24

Vorige topic - Volgende topic

thuur

razorx

Mein Gott!
Je mag trots zijn.

Eh ik vrees dat je een bewonderingsmeeting moet houden ;) .

elianmars

Jee, ik was al blij met mijn cijfers, maar dat blijken nu cijfertjes te zijn  :eusa_shifty:  ;D

Heel mooi resultaat!!  :eusa_clap: :eusa_clap:

JCviggen

Heel mooi hoor, kan je eindelijk rijden  :D

Gezien de aanpassingen (en de bijhorende prijs) had ik wel eerder 600+ pk verwacht dan 400+ als ik eerlijk mag zijn. Het is natuurlijk een leuk project maar dit soort cijfers heb je geen duur spruitstuk of nikasil cylinderbussen voor nodig.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

JosS70

wij zijn nu bezig met aquamist basis systeem om de koeling te verbeteren.

Echter de 0.7 mm nozzle doet alleen iets tot 3500 toeren. Daarna niets meer.

We zoeken nu naar een oplossing in de vorm van 5 nozzles, dus per cilinder.

Ook las ik ergens dat het systeem maar geschikt zou zijn tot 200 pk.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Aankomend weekend krijgen we nog een 1 mm  nozzle binnen, die het beter zou moeten doen.

Eerst dat eens proberen. Heb een 30 liter 50/50 methanol/water tank geinstalleerd.

Hoef dan niet te vaak bij te vullen.

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

TIMON

zo iets zat er ook op de 240 groep A

een water injectie systeem met voor elke cilinder een injector
en deze groep A auto,s hadden toch wel zo,n 330 pk dus !!

en volgen,s mij hebben ze in de formule 1 in het turbo tijdperk ook met water injectie gereden en die
hadden toch al wel 1000pk,s

mazz
85011940

Oele

Welke EGT's heb je? En welke maximale turbodruk/rpm?

0.7 is idd niks bij >400 PK, 1 mm zal niet heel veel uitmaken.. ik heb die van mij gewoon doorgeboord met 1.2 mm. houdt wel rekening met dat de pomp een grotere sproeier eigenlijk niet aan kan zonder druk verlies. dus de plaats waar je de sproeier plaatst is ook belangrijk ivm verdamping en druppel vorming.

Echte koeling zou ik niet verwachten, wanneer je egt's hebt boven de 950 grade C zul je meer effect bereiken met meer brandstof inspuiten om te koelen en je ontsteking aan te passen..

Let op dat wanneer je methanol gaat inspuiten je AFR's niet zuiver meer zijn..

Tip zet er een alarm op, wanneer hij niet inspuit en je egt's te hoog worden... ;-)
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

JCviggen

Eerst moet je die Aquamist van de hand doen en een systeem met veel grotere/onhandigere pomp kopen, grotere nozzles dan wat aquamist er standaard bij doet win je weinig tot niks mee.

Moet zeggen dat met het vermogen dat de auto deed en het uitlaatspruitstuk dat er op zit WI een beetje onnodig lijkt. Met zo'n 30L tank in de auto wordt ie enkel maar zwaarder en trager. Als je echt hoge EGT's hebt dan moet je met de nokkenas timing (of voorontsteking) aan de slag, niet proberen op te lossen met allerhande secundaire injectie systemen.

JosS70

We zijn al een hele tijd bezig geweest om vermogen te zoeken.Het vermogen bleef namelijk gelijk als ik wat voor mij gebruikelijk is 5 graden voorontsteking vanaf het pingelen blijf. De optie van waterinjectie is wel bijzonder aantrekkelijk omdat daarmee het punt van pingelen eenstuk verderop zal liggen en het vermogen dus ook kan stijgen. We hebben hogere drukken geprobeerd maar om pingelen te voorkomen moesten we dan de voorontstekingzover terughalen dat de vermogenswinsten te klein waren om het risico te lopen. Als we waterinjectie monteren zouden we iets meer de kontrole over de temperatuur van deverbrandingskamer moeten krijgen, waar het nu fout gaat.

Super bedankt voor het meedenken. We zullen eerst nog even wat experimenteren.

Johann

Kom ik toch weer even terug op de routing van de wastegate..  ;)

JosS70

Als daar een probleem zou zitten zou dat tegelijkertijd betekenen dat de turbodruk toch ook niet onder kontrole is en dat is dus niet zo.

Of zie ik dat verkeerd?

Oele

Citaat van: JosS70 op 02-11-2010 09:22:17
We hebben hogere drukken geprobeerd maar om pingelen te voorkomen moesten we dan de voorontstekingzover terughalen dat de vermogenswinsten te klein waren om het risico te lopen.

Dit betekent naar mijn idee dat je ergens een ristrictie in hebt zitten die verantwoordelijk is voor de hoge egt's... Zie tip van Johan als voorbeeld.

Dat kan je achteraf proberen op te lossen met pleisters, maar je kunt ook op zoek gaan naar de oorzaak...

En een pleister op een wond zorgt ervoor dat de wond slecht of niet geneest. Trek je dan de pleister eraf (lees storing met aquamist) = kaboem

Ik heb niet genoeg gelezen hoeveel vermogen bij welke druk je er nu uit haalt, maar bij 1.8 bar turbo druk in combinatie met slecht geflowde kop, verlaagde compressie en R-spruitstuk  de 'requested' voorontsteking op 26 graden zetten bij vollast en > 6200. Middengebied rond de 25 tot 35 graden. En gaat ie als een raket(je) :-)

Heb je geen grafiekje met turbodruk / rpm /egt en AFR? Kun je de realtime voorontsteking loggen? Weet je wanneer het pingelen optreedt? Weet je zeker dat de MAF voor jouw setting zorgt voor het juiste interne load signal? (Ervan uitgaande dat je nog geen standalone ECU hebt..)

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

JCviggen

Citaat van: Oele op 02-11-2010 20:01:57

Ik heb niet genoeg gelezen hoeveel vermogen bij welke druk je er nu uit haalt, maar bij 1.8 bar turbo druk in combinatie met slecht geflowde kop, verlaagde compressie en R-spruitstuk  de 'requested' voorontsteking op 26 graden zetten bij vollast en > 6200. Middengebied rond de 25 tot 35 graden. En gaat ie als een raket(je) :-)

Hij heeft er een ander EMS in zitten...met dus andere ontstekingswaardes dan wat je in een volvo ECU propt (allicht een stuk lager)
26 bij 6200 is ook teveel eigenlijk...ideaal is rond de 20 en dan een volgend punt in de tabel maken bij ~6800-7000 en daar kan je wel ongeveer 26gr zetten.

Oele

Citaat van: JCviggen op 03-11-2010 15:36:04
26 bij 6200 is ook teveel eigenlijk...ideaal is rond de 20 en dan een volgend punt in de tabel maken bij ~6800-7000 en daar kan je wel ongeveer 26gr zetten.

Zoiets?

Jos, hoe ziet jouw ontstekingstabel eruit?