S70 10v naar 20v turbo project 440 pk

Gestart door JosS70, 19-08-2006 10:19:24

Vorige topic - Volgende topic

JosS70

Uitleg:  Het voordeel van een bobine per cilinder op de bougie is dat er geen kabels meer tussen zitten en de vonkoverdracht dus direct en sterker is, ook kan dan de laadtijd van de bobine omlaag wat voor een lagere thermische belasting zorgt.

We hebben al een gasklephuis gescoord en denken dat we daar ook wel winst uit kunnen boeken, als we daar de beperkingen die er
standaard in zitten uithalen.

M a r c

Denk je er ooit nog eens mee te gaan rijden?   ;)  Je geduld wordt wel behoorlijk op de proef gesteld. Maar des te fijner natuurlijk als je 'm uiteindelijk weer terug hebt  :D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JosS70

Jazeker!  8)

We gaan nu echt tot het uiterste mechanisch als met de turbo, dus zal nog wel even duren. Maar dan weten we hoeveel een 10 klepper aan pk's kan produceren.

En dan ... :eusa_boohoo:

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

JosS70

Johann

JosS70

Daarom heb ik er zo eentje op de oprit staan... ;D

Rick.

Heb je je oprit langer gemaakt dan? ;)
Don't waste your time always searching for those wasted years.

JosS70

Update:

Einddemper stuk...moet een andere dikke op. Knijpt alles nu nog een beetje!

De auto heeft nu al zeer veel meer vermogen tot 4000 toeren. Daarna dus niet meer.

Daarom komt er een extra lineare lambda sonde in. Andere uitlaat, gasklep. En nog wat andere dingetjes.. 8)

Hopelijk trekt het vermogen dan verder door.  :evil:

JCviggen

Vind dat je op rare manieren meer vermogen gaat zoeken...maar goed, ben benieuwd  :D
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

JosS70

Nou sonde die er nu in zit heeft zijn beperkingen. De auto is dus erg veilig afgesteld nu.

Straks kan hij maximaal afgesteld worden, omdat de andere sonde meer kan.

Kijk ik kan er nu ook een grotere turbo opzetten en naar de 450 knappen. Maar duurt te lang voor hij begint met opspoelen.

Ik zou dan eerder een 20 klepper kop erop zetten en met de 19t ook op 450 pk uitkomen. Maar een 20klepper is onderin ook langzamer dan een 10 klepper en het is nu nog een 10 klepper project.

Dus ik ga nu voor 360 tot 380 pk. Met mijn 19t turbo, die nu ook al eerder begint met opspoelen dan een normale versie en die ook nog eens verder en harder door gaat.

JCviggen

Ik ga niks zeggen  :eusa_shhh:

Hoop dat't allemaal goed gaat  :)

JosS70

He J.c,

Alle info is welkom. Als jij meer weet, deel het met me.

Het is voor ons ook een leerproces.

Ik hoop ook dat het allemaal gaat lukken.

JCviggen

Jos,

Waar je mee bezig bent is nog niet echt eerder gedaan voor zover ik weet, dus je gaat veel dingen tegenkomen waar nog geen antwoord voor klaar is  :D

Je moet alleen in gedachten houden de limitaties van de TD04H-19T die je gebruikt, en sommige waardes waar je het over had zijn met die turbo niet realistisch. Niet voor de compressor en niet voor de turbine, en de aanpassingen die je kàn doen aan zo'n turbo zijn erg beperkt. De doorgang door de behuizing zal altijd te klein blijven voor meer dan 350 pk. Er is niet echt een manier om die doorgang echt groter te maken, heb je een anders gegoten behuizing voor nodig. Turbinewiel clippen is een lapmiddeltje dat iets doet maar ook de efficientie van het wiel naar beneden haalt. Aan de compressorkant past geen wiel dat signficant meer lucht verplaatst omdat de behuizing krap is. Eigenlijk is het standaard 19T wiel al een tight fit. Maar zelfs met een groter compressorwiel blijf je tegen de bottleneck van de turbine aanlopen.

Dat gezegd vind ik zelf een 19T een quasi perfecte turbo voor getunede volvos en ook dit project. Je hebt zoveel koppel onderin en hij gaat erg lekker door bovenin. Meer moet je niet gaan zoeken.

Ik heb nu een grotere turbine en turbinehuis op mijn Turbonetics turbo, en de pk's bij hoge toeren zijn echt een andere wereld, maar je zit wel te wachten tot 4000rpm voordat er echt leven in komt. Een ball bearing turbo zou daar wel minder last van hebben en even hard doorgaan bij hoge toeren.

Ik weet niet precies hoe je EMS in elkaar zit, en waarom nu een andere sonde nodig is. In vollast moet het volgens mij gewoon af te stellen zijn zonder echt lambda waardes te gebruiken. Is met het standaard volvo systeem ook zo.

Andere gasklep is tijdverlies...zowel de turbo gasklep als de N/A gasklep zijn groot genoeg voor jou doelen. Turbo gasklep is trouwens kleiner.

Grotere uitlaatdiamater helpt altijd! Hoe groter hoe beter :) Maar als je na 4000rpm al vermogen gaat verliezen zit er ergens anders wat fout. De uitlaat is dan nog geen echte restrictie. Ik meen dat Johann overigens meer dan 400 pk uit een 2.5" uitlaat haalde op de V70R dus ze gaan wel even mee.

JosS70

Bedankt voor je uitleg.

Klopt, het is gewoon veel dingen proberen te perfectioneren en hopen op winst. Wij snappen ook niet helemaal waarom hij na 4000 toeren niet met dezelfde lijn doorgaat. 

De huidige sensor is echt niet toereikend, daarom werd de auto te safe afgesteld vanwege de brandstof enz. Er moet een 2e bij om echt safe verder te gaan tot de grens.