Weer apk gekeurd voor een jaar!!

Gestart door hertog850, 02-02-2006 17:20:06

Vorige topic - Volgende topic

aardigebas

Ik heb hier weinig verstand van, maar is mij verteld dat ze minstens 100.000 mee gaan!
Vooral mijn rustige rijstijl en de meeste km maak ik op N wegen en snelwegen!

De andere zijde is trouwens nog prima in orde!

ps. overigens heb ik voor a.s. maandag de afspraak staan om de rubbers te verangen

haasje

Citaat van: spekkie99 op 06-07-2010 20:21:50
Citaat van: HanV70 op 06-07-2010 19:37:07
Kan garantie/coulance zijn.
Monteur heeft bij montage waarschijnlijk, terwijl de wielen nog niet op de gronde stonden, meteen de volle spanning op de bouten gezet aan de kant van het subframe.

wat is dan wel de juiste manier?  :eusa_whistle:

Volgen horen zeggen:

De auto op de normale ruststand (met de wielen op de grond dus). Dit is namelijk de stand die het meest voorkomt, als je hem helemaal vrij van de grond aandraait, staat er al spanning op de bussen voor je maar een meter gereden hebt. Op deze manier staat er dus altijd een hoop spanning op, zelfs als je stilstaat.

ps don't shoot the messenger

aardigebas

CiteerVolgen horen zeggen:

De auto op de normale ruststand (met de wielen op de grond dus). Dit is namelijk de stand die het meest voorkomt, als je hem helemaal vrij van de grond aandraait, staat er al spanning op de bussen voor je maar een meter gereden hebt. Op deze manier staat er dus altijd een hoop spanning op, zelfs als je stilstaat.

ps don't shoot the messenger

Kijk dat is duidelijke uitleg! bedankt.
Kan ik dit de Volvo dealer nog eens goed op het hart drukken voordat ze beginnen.

razorx

Haasje noemt hier de meest voorkomende fout bij het monteren van draagarmen door leken.
Door de interne constructie van Meyle HD draagarmen, zullen deze zelfs eerder beschadigen door onjuiste montage.

Absoluut de bouten pas aanspannen als de wagen op de grond rust.
Haasje stelt dit dus correct.

Origineel gaat zo'n 200dkm goed bij normaal Nederlands gebruik. Ik zit met mijn Meyle HD's op zo'n 60 á 70 dkm. Nog steeds goed. Maar ben benieuwd of ze de Volvo levensduur redden.

aardigebas

nogmaals bedankt voor de reacties!
Toch maar even "auto & emotie" (Utrecht) gebeld, die ze op 30 juni 2009 heeft vervangen. Gelijk een bevestiging van mijn verhaal gekregen. Ze hebben een partij draagarmen van Meyle ontvangen in die tijd, waar een fabricage fout in zat!

Na overleg werd ik binnen 5 minuten terug gebeld en ze sturen geheel gratis 2 nieuwe draagarmen toe. Montage komt voor mijn kosten maar kan ik er weer ff tegen aan en..............auto rolt dan weer door de apk!

KXS70

Leuk dit bericht van je te lezen aardigebas. Vond het al zo vreemd. En Camille toont 'ballen' :eusa_clap:. Ben benieuwd of je straks verschil merkt. Houd je ons op de hoogte?

Groet, KXS70

Rijns_t5r

afgelopen vrijdag is de t5r weer goed gekeurd voor een jaartje,had niet anders verwacht  ;D ;D ;D

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

elianmars

Citaat van: Rijns_t5r op 11-07-2010 00:20:44
afgelopen vrijdag is de t5r weer goed gekeurd voor een jaartje,had niet anders verwacht  ;D ;D ;D

robert

Nou..... Je wagen heeft je de laatste tijd anders genoeg gepest, dus dit had er ook nog wel bij gekund  :eusa_shifty: ;D

Rijns_t5r

daarom marcel,zitten weer veel uurtjes sleutelen in en een hoop nieuwe en gereviseerde onderdelen in.
en er moet nog meer gebeuren na de vakantie,zo blijf je lekker bezig zeggen we maar  ;)

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

ro~djo

PFFFF ... nou zijn ons rot geschrokken gister...
als je denk dat ie er zo doorheen rolt.
maandag al voorzien van 2 nieuwe voorbanden.
half negen gebracht en om 10 uur een telefoontje.

het volgende was mis:
remschijven + blokken voor
remschijven + blokken achter
LV fuzeekogelhoesje
nieuw lampje LV + afstellen
roetmeting dat hoort erbij + de APK

APK                                    724,-
+ maandag 2 voorbanden       196,-
                                        ---------
                                        920,-

Maar weer een heerlijk idee dat alles goed is en we veilig de winter
tegemoet gaan.

Sbv

Vandaag de S70 goedgekeurd.   :eusa_dance:

Geen punten gevonden.

Het was even wachten op de controleur voor steekproef, maar ook hij kon niets vinden voor afkeur.
Algelopen jaar 11800 km afgelegd.

elianmars

Citaat van: Sbv op 16-09-2010 10:26:11
Vandaag de S70 goedgekeurd.   :eusa_dance:

Geen punten gevonden.

Het was even wachten op de controleur voor steekproef, maar ook hij kon niets vinden voor afkeur.
Algelopen jaar 11800 km afgelegd.

Da's mooi, San!

De Seicento is ook glansrijk door de keuring gekomen  ;D

elmarconi

Citaat van: aardigebas op 07-07-2010 12:01:07
Ze hebben een partij draagarmen van Meyle ontvangen in die tijd, waar een fabricage fout in zat!

Was daar niet een discussie over of dat een broodje aap was of waarheid?
--
Autogas Inside . . .

triton

Ook hier op 29 september met glans door de apk met m,n doppie.
Kosten 50 euri inclusief fooi.

Professioneel raddraaier

snix

Maandag 4 oktober is mijn 10 klepper LPG met rond de 500.000 kilometers weer goed gekeurd zonder enige op of aanmerking.

Kosten € 35,-- en een half uur van mn tijd incl. wachten.

Groetjes Marnix