Weer apk gekeurd voor een jaar!!

Gestart door hertog850, 02-02-2006 17:20:06

Vorige topic - Volgende topic

Douwe

Zo, vandaag (sorry gisteren)mijn roffel voor de apk herkeuring gehad.
Rechter fuseekogel ,lees draagarm, moest vervangen worden.Roffel verder goed door de apk gekomen,ik had al de 2 voorbanden,uitlaat en linker draagarm vervangen.
Maar nu moet de bovenste motorsteun vervangen worden en de aanjager gerepareerd.
Gelukkig was de roffel toen al goedgekeurd.geworden::;
Het laatste halfjaar wel veel reparaties aan de volvo,een geluk dat alles niet tegelijkkwam.Anders was roffels toekomst toch wel een beetje onzeker.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

daytonawim

De zilveren T5 is ook weer gekeurd voor een jaar, moest 1 draagarm en een stofhoes vervangen, (wist ik)  dus gelijk buitenste stofhoesen en draagarmen aan beide zijdes laten doen.

Totaal kosten 312 euro incl btw :-)

V70geRwin

Citaat van: daytonawim op 05-07-2010 12:54:53
De zilveren T5 is ook weer gekeurd voor een jaar, moest 1 draagarm en een stofhoes vervangen, (wist ik)  dus gelijk buitenste stofhoesen en draagarmen aan beide zijdes laten doen.

Totaal kosten 312 euro incl btw :-)

nette prijs, alles origineel?

daytonawim

Ik heb Meyle HD draagarmen er op gezet

V70geRwin

Citaat van: daytonawim op 05-07-2010 18:10:50
Ik heb Meyle HD draagarmen er op gezet

fijn spul voor een goede prijs he (heb ze er ook onder zitten).

850estatetdi

waar kan je de Meyle HD draagarmen vandaan halen gewoon bij de onderdelenzaak?

V70geRwin

Citaat van: 850estatetdi op 05-07-2010 18:38:23

ebay.de even meyle hd volvo intikken, 2 draagarmen voor 112 laatste keer, komen alleen nog verzendkosten bij.

850estatetdi

zijn die er dan ook voor een 850 tdi

V70geRwin

JeroenV

Citaat van: 850estatetdi op 05-07-2010 18:38:23

Brezan is Meyle dealer,daar kun je ze gewoon bestellen en met een beetje korting ;)

aardigebas

Nu we het toch over Meyle draagarmen hebben.............
Ik heb 20.000 km  en 1 jaar geleden 2x heavy duty meyle draagarmen er onder laten zetten, nu is links voor afgekeurd omdat de rubbers los zitten! inmiddels ben ik verhuisd en oude garage is 150 km rijden (enkele reis) 2x nieuwe rubbers incl. loon is 150 euro! inmiddels een second opinion laten doen maar iid rubber vervangen.

Kan cq mag dit??

KXS70

Ha (aardige)bas,

Ben heeeeeeeeeel erg verbaasd  ???. Ben ook heel nieuwsgierig naar de reactie's van anderen.

De aankoop en plaatsing van die Meyle draagarmen, en vervolgens de uitlijning van de wagen, kostte me toen, naar ik meen, toch zo'n € 600,-  :-[.

Heb je nog geïnformeerd bij Camiel?

Je hebt ze dus laten vervangen; merk je het verschil?

Groet, KXS70

HanV70

Kan garantie/coulance zijn.
Monteur heeft bij montage waarschijnlijk, terwijl de wielen nog niet op de gronde stonden, meteen de volle spanning op de bouten gezet aan de kant van het subframe.

V70geRwin

Citaat van: HanV70 op 06-07-2010 19:37:07
Kan garantie/coulance zijn.
Monteur heeft bij montage waarschijnlijk, terwijl de wielen nog niet op de gronde stonden, meteen de volle spanning op de bouten gezet aan de kant van het subframe.

wat is dan wel de juiste manier?  :eusa_whistle:

Ludo

Citaat van: aardigebas op 06-07-2010 10:22:39
Ik heb 20.000 km  en 1 jaar geleden 2x heavy duty meyle draagarmen er onder laten zetten, nu is links voor afgekeurd omdat de rubbers los zitten!

Kan cq mag dit??

Waarom zou dat niet mogen. ???