volvo 850 estate T5 2.3 op lpg g3

Gestart door Carolien/Harrie, 28-08-2006 11:10:38

Vorige topic - Volgende topic

Carolien/Harrie

Inderdaad; wij dachten aanvankelijk ook dat we per ongeluk een pony hadden gekocht, maar toen onze "pony" bij het voor het eerst binnentreden in ons huis, een forse haal over zijn neus kreeg van onze kat, wisten we met enige zekerheid dat we een hondje hadden gekocht.

Voor wat betreft het merk gasinstallatie; werkt die 'Mesman' ook veel met 'Landi' installaties?!
Ennuh;.....dat vrolijke rondrijden met lpi; is dat het hetzelfde als lpg g3?!
Je merkt het al; een echte doorgewinterde techneut!

daytonawim

gefeliciteerd met je aan winst, nu nog effe foto's plaatsen.

Verder wel benieuwd naarde ervaring rond de landi installatie,
waar is die overigens ingebouwd ??

Eugene

Citaat van: Carolien op 28-08-2006 12:45:35
Boven de 200 pk zou er geen Vialle ingebouwd kunnen worden, aldus de verkoper.

Er rijd er hier een rond die heeft 280-290pk met een Vialle installatie ;)

If it's not blown, it sucks...

Ton

Citaat van: Carolien op 28-08-2006 13:12:15
Voor wat betreft het merk gasinstallatie; werkt die 'Mesman' ook veel met 'Landi' installaties?!
Ennuh;.....dat vrolijke rondrijden met lpi; is dat het hetzelfde als lpg g3?!
Je merkt het al; een echte doorgewinterde techneut!

Mesman werkt met voor volvo's met vialle installaties. Lpi is g2, en dus fiscaal niet zo aantrekkelijk als g3.

Er is al veel over geschreven op dit forum, maar het heeft het te maken met de emissie eisen die aan de verschillende motor type's zitten. En als ik me niet vergis en het zo uit m'n blote hooft weet te vertellen heb je "geluk" gehad dat ze jullie installatie op g3 hebben gezet, want als ik met niet vergis kan g3 alleen bij 2.0 en 2.5 10V pas vanaf 1995 (al ik het fout heb graag een correctie).

Maar vast veel plezier toegewenst met jullie niewe aanwinst.

Ludo

euh Eugene, 9 september ga ik voor +300;D

LPi of Landi is beide G3,
G3 heeft ook niets met type installatie te maken.
G3 is een benaming waar de huidige installaties aan moeten voldoen, strenge emissieeisen enz...
Mesman doet geen Landi, die weet wel beter.  ;)

Eugene

Citaat van: Ton op 28-08-2006 13:42:40
Lpi is g2, en dus fiscaal niet zo aantrekkelijk als g3.

::)

Volgens mij betaal je met LPi evenveel wegen belasting als met LPG (verdamper) G3 ;)

mehn

Lpi is g2, en dus fiscaal niet zo aantrekkelijk als g3..

Hoe kom je daar nu bij? LPi en G2/G3 hebben helemaal niets met elkaar te maken. LPi is een techniek en G2/G3 heeft te maken met de uitstoot en dus belasting die je betaald.

Voor G3 heb je een zelflerende LPG computer nodig. LPi heeft zo'n computer. In principe kan elke LPi installatie dus op G3, alleen is dat dan afhankelijk van de auto waar de installatie is ingebouwd.
Voor onze 850's geldt dat er officieel bijna geen modellen op G3 mogen worden gezet, LPi installatie of niet.

De praktijk wijst uit dat bijna alle 850's met LPi echter gewoon een G3 certificering hebben...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

Citaat van: Eugene op 28-08-2006 13:45:01
Lpi is g2, en dus fiscaal niet zo aantrekkelijk als g3.

::)

Volgens mij betaal je met LPi evenveel wegen belasting als met LPG (verdamper) G3 ;)

Klopt, maar dan moet je wel LPi met G3 hebben :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 28-08-2006 13:44:43
euh Eugene, 9 september ga ik voor +300;D

Je zat vorig jaar toch al op 300 pk rond ?  :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ludo

nét niet Ben.
nu moet ie erover, willen of niet...  ;D

Domaso

Hoi Carolien en Harrie,

Welkom aan boord. Gefeliciteerd met jullie aankoop. Veel veilige km 's toegewenst. En wat het wachten betreft op de aflevering: het verlangen wordt alleen maar groter!
Begin vorige week een 850 gekocht maar wordt pas as. vrijdag geleverd.
Het wachten duurt zoooooooooooooooooo lang.

groeten, Jean-Pierre
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Eugene

Citaat van: domaso op 28-08-2006 14:40:06
Begin vorige week een 850 gekocht maar wordt pas as. vrijdag geleverd.
Het wachten duurt zoooooooooooooooooo lang.

Ik hoef gelukkig wat minder lang te wachten op de C70.... nog 2 nachtjes slapen :)

Carolien/Harrie

Ja, ja het wachten.....

Trouwens net gehoord van de gasinbouwer 'Leto' in Wijchen dat onze auto echt een G3 registratie heeft gekregen!
Ik was een beetje ongerust geworden door het bericht van "Ton" die schreef dat we "geluk" zouden hebben als die G3 registratie er doorheen zou komen; vandaar.

De monteur kon me helaas niet veel duidelijkheid geven op mijn "vervelende" vraag of hij weet van zwakke punten bij deze combinatie...
Klaarblijkelijk heeft dit bedrijf dan niet zo veel ervaring met deze "mix"?!
Een andere gasinbouwer had het wel gehad over kwetsbaarheid met betrekking tot de turbo.
Weet iemand van jullie iets meer te vertellen hierover?!
Bedankt weer voor jullie eventuele reacties!!

Eugene

heeft geen invloed op de turbo. Enigste is dat de turbnie wat hetere gassen te verwerken krijgt, maar das niks om over wakker te liggen.

Zoals gezegd, er rijd er een rond op LPi die 300pk heeft. Als het ergens slecht voor zou zijn, dan had hij niet zo lang probleemloos rondgereden ::)

Carolien/Harrie

Eugene; je stelt me gerust!
Wanneer ik racebloed ontwikkel en het ook leuk vind om 300 pk aan boord te hebben (wat, lijkt mij, nogal veel is voor een burgerwagen met een mooi smoeltje...), zal ik me jouw bericht voor de geest halen!
Hoe dan ook; onze antieke sleurhut (merk SMV; made in zweden), van het type 25, zullen we waarschijnlijk nogal schrik aanjagen met zo'n monster ervoor.
Voordat we deze auto hadden stond er namelijk een Volkswagen Transporter TDI 102 pk voor te hijgen.
Wat kunnen we toch blij zijn met al die zooi!

groet