vreemde slijtage rechterband

Gestart door V70R AWD, 29-09-2006 11:39:49

Vorige topic - Volgende topic

V70R AWD

Mijn rechtervoorband van mijn T-5R is aan de buitenkant schuin afgesleten.

Weet iemand hoe dit komt??

En is de voorwielophanging uit te lijnen??

Ik weet niet zeker of je het camber kan verstellen.

Zo ja weet iemand Hoe??

Alvast bedankt.

Eugene

Citaat van: Olive Green T-5R op 29-09-2006 11:39:49
Weet iemand hoe dit komt??

En is de voorwielophanging uit te lijnen??

Ik weet niet zeker of je het camber kan verstellen.

Zo ja weet iemand Hoe??

Slechte uitlijning, sportieve rijstijl?

Uitlijnen is zeker mogelijk. dit moet je laten doen bij een bedrijf, zelf heb je hier het gereedschap niet voor (neem ik aan ;D). HEt camber kan versteld worden, iets negatief zetten kan helpen

If it's not blown, it sucks...

S. Brouwer

Ik heb precies hetzelfde, mijn rechtervoorband is aan de buitenkant volledig kaal gesleten.

Linker voorband ook iets maar vele male minder.

Ik ben al met de auto naar "uitlijner" geweest maar aan de metingen was te zien dat de auto goed uitgelijnd was met iets camber.

Ben dus ook wel benieuwd wat de oorzaak hiervan is..

V70R AWD

nee ik laat het doen maar van een monteur kreeg ik te horen dat het waarschijnlijk niet kon om hem te laten stellen ??? ???

Eugene

er zitten 2 bouten waarmee de veerpoot aan de fusee zit. Hiermee kan het camer worden versteld.

Johann

Draagarm rubbers nakijken, fusee kogel nakijken, uitlijnen met ongeveer een half graad negatief camber als je de buitenkanten er af slijt. Let op je bandenspanning, hoog is zuinig voor de brandstof maar duurder voor je bandjes als je een zware rechter voet hebt.

thuur

Als je op het forum zoekt zul je zien dat de meesten van ons daar last van hebben. We hebben dat wiel al de 'rotondeband' gedoopt.

Meer dan de tips van Johann opvolgen kun je niet doen.

Gr ;)

S. Brouwer

Citaat van: thuur op 29-09-2006 12:50:41
Als je op het forum zoekt zul je zien dat de meesten van ons daar last van hebben. We hebben dat wiel al de 'rotondeband' gedoopt.

Meer dan de tips van Johann opvolgen kun je niet doen.

Gr ;)

;D  oftwel je voorbanden optijd om laten leggen naar de andere kant en allebei je voorbanden slijten scheef af. (maar dan heb je toch langer plezier van je banden)

V70R AWD

Hen3

Ik heb mijn nieuwe banden eens na 10.000 km versleten gehad bij een verkeerde uitlijning...

Eugene

Citaat van: Hen3 op 29-09-2006 14:28:52
Ik heb mijn nieuwe banden eens na 10.000 km versleten gehad bij een verkeerde uitlijning...

Mijn uitlijning is goed, en toch gaan ze de 10.000 niet halen ;D

Hen3

Citaat van: Eugene op 29-09-2006 14:58:58
Citaat van: Hen3 op 29-09-2006 14:28:52

Mijn uitlijning is goed, en toch gaan ze de 10.000 niet halen ;D

Ik heb het dan ook over een 2.5 10V AT op gas...  ::)
Ik heb ze trouwens met 10k vervangen, maar toen waren ze eigenlijk al veeeel te ver heen. Had eigenlijk een paar duizend km eerder gemoeten.

thuur

Gevonden op Brckboard, gaat wel over de 240:

CiteerI have both side tilted all the way in with -.5 of camber. It definitely made a change for the better. The factory setting was all the way in on the driver side and half way in on the passenger. All 240s were set up like this from the factory. The idea being that the car will pull toward the curb rather than oncoming traffic if the driver falls asleep. It didn't make a world of difference one way or another but definitely not the negative results you describe. The steering is very stable at high speed with positive initial turn and and even tire wear. -.5 camber will eliminate the gradual pull to the right which was set up from the factory.
Lowering the car will create more negative camber, not positive.

Is het dan passieve of actieve veiligheid? :eusa_think:

Gr ;)

HJ850

Afgesleten buitenkant van de voorbanden? Dat komt mij ook bekend voor.

Inderdaad, hoge bandenspanning (voor op 2.6 gehad, nu terug naar 2.5),
Rotondes neem ik liever sturend dan remmend, zeg maar  :o  ;D
Verder een GLT, dus geen Turbo-stijl optrekken bij mij.

Maar 10.000 km met een setje voorbanden op een 850??

Ik zag ellders op dit forum mensen die banden na 50.000 km gingen wisselen.
Ik heb ze er 27.000 km onder zitten.  :eusa_clap:

Kreeg wel de opmerking dat de buitenkanten nu zowat sliks zijn (middenop zit nog veel profiel, maar dat had de band al van origine).

Wat halen jullie qua km's op een setje voorbanden?

Hajo

BasV70

Citaat van: HJ850 op 09-10-2006 20:19:59

Wat halen jullie qua km's op een setje voorbanden?

Momenteel al 75.000 km met een setje Michelin Primacy's 8) . Beginnen echter wel rumoerig te worden nu :eusa_hand:.

Gr.