Hoeveel olie gebruikt die van jou?

Gestart door Basbb, 16-10-2006 22:11:02

Vorige topic - Volgende topic

Capo

Is ook wel zo maar het zijn vaak geen nieuwe auto's. Dan moet men blok open trekken en reviseren :)

If it's got tit's or tire's it'll cost you money or cause you trouble.

Christian Rodenburg

Mijn roffel lust wel n lekker slokje olie.. heb nu standaard n vaatje van 5 liter erin zitten.. pas m helemaal bijgevuld, en na n goede 800 km gereden te hebben stie al n kwart verloren..  weet niet wat er loos is..
Wat er ook is.. Bel Criz

thuur

Citaat van: Christian Rodenburg op 08-08-2008 15:45:17
Mijn roffel lust wel n lekker slokje olie.. heb nu standaard n vaatje van 5 liter erin zitten.. pas m helemaal bijgevuld, en na n goede 800 km gereden te hebben stie al n kwart verloren..  weet niet wat er loos is..

Ik wel ;D

Gr 8)

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 08-08-2008 18:27:39
Citaat van: Christian Rodenburg op 08-08-2008 15:45:17

Ik wel ;D

Gr 8)

Een vaatje van 5 liter ? Dat is toch gewoon een kleine bus ?

mehn

Niet meer vullen dan halverwege tussen minimum en maximum. Kijk dan nog maar eens of de olie verdwijnt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

volvoc70T5

sinds ik hem vorig jaar september heb bijgevuld en nu circa 8000km verder ben..nog geen verbruik geconstateerd..
pijl zit nog steeds netjes op MAX.

binnenkort maar weer`s verversen.

Marc O.

Bij de meest recente verversing bleek er ongeveer een liter minder in te zitten. Niet slecht, 1 liter op 15.000km.
...The Nile isn't just a river in Africa...

RRRRR_Ramon

Net vóór de vakantie een halve liter bijgevuld, er waren toen 12.000 km verstreken sinds de oliewissel in Goes bij de sleuteldag.

Nu ná de vakantie, 1500 km verder, waarvan ca. 800 met de caravan aan de haak geen verbruik geconstateerd.

Verder rookt en ratelt de diesel nog prima dus de motor is in prima conditie!  :evil:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

hathü

Verbruikt geen olie, ook niet na een lange rit op de autoweg. Sterke blokken, Duitse degelijkheid in Zweeds jasje. ;)

walter leever

zo goed als geen olieverbruik,maar ja heeft ook pas 37000 km gelopen.

eigenlijk nog splinternieuw :eusa_dance:

iedere 8000 a 10.000 gaat ie binnen voor een onderhoudje(altijd zo gedaan) :angel:

er gaat dan 5.8 ltr volledig synthetische in.

razorx

Zit ook op virtueel 0.
Wel grappig zit met zo'n rare uitzondering een 855 benzine uit '96 en 5,8 liter.

Vulk

Reeds 6000km gereden sinds de verversing en het oliepeil is kennelijk nog niets gezakt. Binnen een 2000km nog eens verversen, maar ik vermoed dat het olieverbruik quasi nihil zal zijn.

Christian Rodenburg

Idd waar.. als k m helemaal vol gooi gooitie de eerste kwart/helft eruit.. daarna  weinig verbruik... vaag eigenlijk.. ;)
Wat er ook is.. Bel Criz

razorx

Citaat van: Christian Rodenburg op 26-08-2008 22:40:59
Idd waar.. als k m helemaal vol gooi gooitie de eerste kwart/helft eruit.. daarna  weinig verbruik... vaag eigenlijk.. ;)
Net als met koelvloeistof:
Niet helemaal vol gooien, of met beleid. Wachten en zo.

Als je te veel olie toevoegt wordt dit letterlijk via je keerringen en je ontluchting naar buiten geperst.
Je kan rustig voor de 5,3 liter of (komt minder voor bij de 850) 5,8 liter gaan, maar volg de instructies en laat de olie zakken. Wacht bij ieder beetje na plm. 4 liter een paar minuten. Vol dan langzaam een beetje bij en wacht weer een paar minuten.

Je zal merken dat ie de overtollige olie er dan niet uitkiepert.

Ennuh heel belanrijk, houd het bij 1 merk en type en houd je aan de voorschriften in het boekje van je auto.

De rest kan je vinden in de grote olie discussie (imho oninteressant).

Groeten,
Yits.

gerardgrobben

de laatste 8000 km 1 literje erbij gekiept.//

wel volsyntethisch, dat wel,,

tuba or not tuba, that's the question