Waarom orgineel oliefilter

Gestart door llinssen, 27-10-2006 16:29:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Racingbrick

Mann is al jaren OEM leverancier van Volvo, maar pas op, en zijn ook al jaren imitaties, ja witte filters dus..

llinssen

Citaat van: Jeroentjuh op 27-10-2006 23:33:43
Heb je nieuw type motor? Want dan heb je een papieren oliefilter, plastic oliefilterhuis eraf draaien (heb je speciale dop voor nodig)

Ik heb een 2.5 LPT uit 1999. Is dat een nieuw type motor?
Heb je misschien ook de bestelnummers voor dop en filter?
Maakt het weer wat makkelijker voor de garage....
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

VolvoSpecialist

Papieren oliefilter is nummer 1275810   ;D

Dop halen bij automateriaalzaak.   ;D ;D
Meten is weten........ als je weet wat je meet.

BenC70ES

Citaat van: llinssen op 30-10-2006 11:12:19
Citaat van: Jeroentjuh op 27-10-2006 23:33:43
Heb je nieuw type motor? Want dan heb je een papieren oliefilter, plastic oliefilterhuis eraf draaien (heb je speciale dop voor nodig)

Ik heb een 2.5 LPT uit 1999. Is dat een nieuw type motor?
Heb je misschien ook de bestelnummers voor dop en filter?
Maakt het weer wat makkelijker voor de garage....


Jij hebt inderdaad een nieuw typemotor (remember gasklep  ;) ) en is dus met enkel cartouch, die dop kost trouwens ook niet veel en past gewoon op de ratelsleutel.

Citaat van: VolvoSpecialist op 30-10-2006 19:57:44
Papieren oliefilter is nummer 1275810   ;D


Klopt, en die van de alu ring is 977751

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

llinssen

#19
De oliejob staat voor het weekend ingepland !
Maar voor het zover is nog een paar vraagjes:

Citaat van: Jeroentjuh op 27-10-2006 23:33:43
Heb je nieuw type motor? Want dan heb je een papieren oliefilter, plastic oliefilterhuis eraf draaien (heb je speciale dop voor nodig) papieren filter vervangen, ring vervangen en filterhuis weer monteren.....
Gebruik voor je carterplug wel een originele aluminium ring en geen koperen.....



Die ring, bedoel je de rubber ring op de foto?
Hoort die bij het filter, of is dat weer een apart onderdeel?

Hoe werkt het laten weglopen van olie uit dit filter?

Citaat van: VolvoSpecialist op 30-10-2006 19:57:44
Dop halen bij automateriaalzaak.   ;D ;D

Weten ze bij de automaterialenzaak wat voor dop het is?
Teleurstellend, in de haynes (SCV70 1996-1999) staat nieuwere oliefilter niet in...

Citaat van: Scooby Doo op 27-10-2006 22:55:31

Bij de oude olie spoelspul gieten? Klinkt mooi, maar blijven altijd restanten van dat spul achter in je blok, en als iets dikkere sludge loskomt, wil je dat absoluut niet in de haarkanaaltjes weten komen (verstoppingsgevaar)  :eusa_pray:.
Goede olie gebruiken, en goedkope troep :D.


Wat bedoel je met goede olie gebruiken, en goedkope troep?


Alweer dank voor alle hulp.
Het blijft toch geweldig wat je allemaal kunt met wat hulp.
Ik weet: olie verversen staat als makkelijk te boek, maar het is zo vervelend als je er fouten bij maakt....
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

BenC70ES

#20
Citaat van: llinssen op 31-10-2006 10:35:58
Die ring, bedoel je de rubber ring op de foto?
Hoort die bij het filter, of is dat weer een apart onderdeel?

Hoe werkt het laten weglopen van olie uit dit filter?

De Alu ring is voor de bout in het carter af te dichten.

De rubbere ring (zit bij in het doosje van oliefilter-element) die je boven op je foto ziet past op de zwarte afdekkap van de oliefilter, die moet onder de schroefdraad (zie je wel als je die kap erafhaalt).

Als de olie is weggelopen, de afdekking losdraaien en wegnemen, -> komt nog wel een deel olie uit!  Daarna kan je 't filter-element eraf nemen.
Beetje proper maken, nieuw filterelement erop drukken en terug de afdekking met nieuwe rubber erop draaien.

Op mijn dop voor de afdekking staat S40/S80 gedrukt.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

llinssen

Ik heb filter en ring besteld. Heb nog even gevraagd hoe dat zit met die dop, en dit is wat ik als antwoord van Hooftman kreeg:

+++++
En het oliefilterhuisje zit gewoon vast als een normaal oliefilter. Wij hebben er speciale grote doppen voor ter grote van het huis van het filter.

Maar een universele oliefiltersleutel zal ook wel passen, 1 met een ketting oid. Pas wel op dat je niet te hard doet want het is kunstof.
+++++

Nu ben in in verwarring: wat voor dop is er voor nodig?


Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Eugene


If it's not blown, it sucks...

llinssen

ah! Dat is mooi, nu weet ik waar ik naar op zoek ben.
Iemand suggesties waar dit te koop is in Nederland (of belgie?)

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

HaRdCoRe-WeZ


BenC70ES

Ik vond de dop gewoon bij de locale autoshop... die rubber ring zit er trouwens altijd bij in het doosje van het filterelement.

Met een universele ben je gewoon aan 't knoeien... het lukt maar niet zoals het moet  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Jeroentjuh

#26
Citaat van: BenC70ES op 02-11-2006 20:28:53
die rubber ring zit er trouwens altijd bij in het doosje van het filterelement.

Maar de aluminium carterstop ring niet... ;)

Midlock levert ook van die doppen (nr. 1751)...

Emiel

Die rubberen ring....doe hem wel in het juiste randje van het huis terug.... :eusa_whistle:

M a r c

Had je het niet gewoon beter de garage kunnen laten doen? Ik word er altijd een beetje huiverig van als iemand hier voor zoiets simpels nog helemaal uit moet gaan vragen hoe ie olie en filter moet wisselen... Sommige dingen moet je gewoon aan anderen overlaten. Vraag me ook af waar je de oude olie laat?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Emiel

Straatklinkertje optillen....olie weg laten lopen....klinkertje terug... :eusa_whistle: