Xenon voor mijn C70

Gestart door face.flava, 04-11-2006 22:36:23

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Zelfs met 2 linkse handen lukt het je nog. Piece of cake.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

MaxieS70

Drie kwartier en mijn setje zat erin, en ik moet zeggen  :eusa_clap:

heb de 6000k set (xenon-shop.nl) met een mooi blauw/wit licht, een grote verbetering ten opzichte van halogeen.
Ik heb de ballast sets op dezelfde wijze als Marc geinstalleerd en dat werkt prima. Foto's van het resultaat komen nog!

denkweb

Volgende keer zou ik deze zelf inbouwen... was niet echt enthousiast over de vakkundigheid aldaar....

Het is in ieder geval wel een fraai gezicht... morgen alleen nog even iets hoger afstellen.

MaxieS70

5 minuten en het setje lag er weer uit....

zo gauw ik xenon aanzet liep de wagen nog maar 200 toeren stationair, zet je de xenon uit is het nog steeds hetzelfde probleem....
van alles geprobeerd, accu voltage was goed kabels anders gelegd ballast verplaatst. Het mocht allemaal niet baten.

opnieuw starten hielp niet, stationair klep schoongemaakt nog steeds niets. 10 x opnieuw gestart, de 11e keer xenon compleet verwijderd en alles was weer in orde....

Ben benieuwd wat xenon-shop.nl er van zegt....  :-\

M a r c

Raar?  Heb ik met de 850 helemaal geen problemen mee... waar heb je de massadraad op aangesloten? 1 stekkertje gaat aan de draad die normaal op je halogeenpit zit en de andere sluit je aan op de massadraad die normaal aan je fitting zit, kwestie van losmaken en rechtstreeks op de 2e draad van de xenonset aansluiten. Volgens mij heb je daar ergens iets verkeerd zitten...

info@europeantuning.nl

MaxieS70

Ik heb de H7 set dus die zit iets anders volgens mij. Maar dit alles zat correct aangesloten. Ik heb alle bedrading losgehaald van elkaar en nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb geen flauw id wat nu precies de oorzaak is van de storing ik weet wel dat de stationair klep als een gek aan het bijregelen was, die schoot van open naar dicht binnen een seconde, dit veroorzaakte het lage statonair en je hoorde een niet gelijkmatig aanzuiggeluid.

Ik moet er wel bijzeggen dat de schroefgaten op de set reeds gebruikt uitzagen dus misschien dat deze set al een keer eerder is teruggekomen....

M a r c

Ik denk dat je probleem een massaprobleem is. Of het is inderdaad een defecte set... dát zou wel erg slecht zijn  :eusa_snooty:

info@europeantuning.nl

Roy V70R

Citaat van: MaxieS70 op 28-11-2006 19:22:57

Die zegt.....goedkoop is duurkoop. ;D ;D
850 GLT - 855 T5 - V70R

MaxieS70

Citaat van: Roy V70R op 28-11-2006 23:21:51
Citaat van: MaxieS70 op 28-11-2006 19:22:57

Die zegt.....goedkoop is duurkoop. ;D ;D

Haha  ;D

Heb het even nagevraagd aan een kennis die in de electro zit en die zegt dat de ballast/omvormer hoogst waarschijnlijk de storing heeft veroorzaakt.
Het is goed balen want nu heb ik mijn oude halogeen lampjes weer in gebruik :eusa_doh:

Maar ik denk dat ik toch maar eens ga kijken naar dat tunex setje met philips IC...  :eusa_drool:

llinssen

Wat is dat nu precies een Philips IC. Zegt me zo weinig. Een IC is toch een integrsted circuit, een chip. Een heel klein chipje dat toevallig van philips komt is toch niet een kwaliteitskenmerk. Het klonk mij meer als marketing prietpraat? Ben totaal geen expert op het gebied, dus ik ben benieuwd of ik ten onrecht argwanend ben.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

jeroenh

CiteerWat is dat nu precies een Philips IC. Zegt me zo weinig. Een IC is toch een integrsted circuit, een chip. Een heel klein chipje dat toevallig van philips komt is toch niet een kwaliteitskenmerk. Het klonk mij meer als marketing prietpraat? Ben totaal geen expert op het gebied, dus ik ben benieuwd of ik ten onrecht argwanend ben.

Volgens mij ook gewoon een verkoop-praatje.
Wat je zou willen is een OEM ballast/ omvormer van Philips, Osram, of Hella (ook Osram).  Dat er IC's van een bepaalde fabrikant in zouden zitten zegt mij niet zo veel.  Verder zou ik dan ook liever de HID lampen van de bovenstaande merken bij zo'n zet willen hebben, maar bij geen enkele van de Nederlandse aanbieders die adverteren met Xenon is het (mij) duidelijk wat het merk van de lampen is (komt meestal uit Korea of China).
C70 cabrio T5   
P1800S   
Amazone 120- B18

FelixB

Tja, zo denk ik dus ook wel.

Als je de prijs ziet van een setje kun je ervanuitgaan dat bijvoorbeeld een Bosch beter zou moeten zijn.
Voor de lampen geldt dat ook wel een beetje, alhoewel ik me niet kan voorstellen dat er een aparte fabriek bestaat die (willens en wetens) inferieure lampen (let wel, ik praat nu niet over de electronica) maakt.

Dit bedrag vind ik nog wel overzichtelijk om de gok te nemen, temeer dat bijvoorbeeld  M a r c  ook goede ervaringen heeft met een relatief goedkoop setje...
855R & C70 T5 cabrio automaat

llinssen

Helaas heb ik nog geen setjes van Philips, Bosch of Hella kunnen vinden die aftermarket zijn....
Vandaar mijn gok.
Wat betreft ervaringen, in hoeverre tellen ervaringen van amper een paar maanden? Het blijft een gok.

He: net geschreven, maar zie nu
DEZE POST

En hier hebben ze wel Philips lampen en ballast.... Wel ietsje prijziger (2x).
De pagina van de shop staat HIER

Heb ze maar even een mail gestuurd....
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

MaxieS70

Er zijn zat mensen die probleemloos rijden met een el cheapo xenon setje dus ik zou het in ieder geval proberen, tenzij je het meteen goed wilt doen en dat betekent dus ~500 euro voor een setje van een bekend merk. Maar dat moet je er dan wel weer voor over hebben  :-\ (dat is voor mij als student een maand salaris  :eusa_doh:)

Ik heb zon vaag vermoeden dat al die onbekende setjes uit china bijna geen kwaliteits verschil vertonen, in dat geval zou ik gewoon de goedkoopste pakken. Ik heb het eens nagezocht en zo'n beetje alle setjes kosten 90 dollar inkoop in china, weinig verschil dus....

Ik ga het maar eens proberen met een tunex set, dat Philips ic zegt inderdaad niet veel, kan een condensator zijn van philips of complete spoelen....

zijn er al mensen die foto's hebben van 4300k of 6000k xenon van tunex?

llinssen

Ik heb antwoord van die finse site:

ALs we er 5 of meer tegelijk bestellen, dan kosten de setjes (4300K) 450 euro, inclusief verzending.

Voordeel: merk sets, en er zijn vervangende lampen te krijgen.
Nadeel: prijs en dat er 5 sets tegelijk moeten worden besteld.