sjips... Gezeik/probleem..

Gestart door haRtV70R, 09-11-2006 20:44:54

Vorige topic - Volgende topic

haRtV70R

Verzekering niet, daar is de R voor in de plek gekomen. Wegenbelasting nog wel dus.. :eusa_boohoo:
[move][/move]

Taranis

Citaat van: M a r c op 10-11-2006 19:09:43
Maar jouw maat kan niet zeggen dat ie dat zelf niet in de gaten had...  is toch een iets ander verhaal en toch wel duidelijk een vorm van misleiding...

Ja klopt, maar aan de andere kant: dan had de koper er maar een stukje in moeten gaan rijden. Die maat heeft ook niet gezegd dat de auto wél tiptop in orde was.

Maar goed, we dwalen af... Huib, suc6!

M a r c

Citaat van: haRtV70 op 10-11-2006 19:17:00
Verzekering niet, daar is de R voor in de plek gekomen. Wegenbelasting nog wel dus.. :eusa_boohoo:

Zo lang ie nog op jouw naam staat moet jij er voor zorgen dat ie verzekerd is... anders krijg je al snel een brief en uiteindelijk boete van de RDW.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

haRtV70R

Citaat van: M a r c op 10-11-2006 19:59:57

Zo lang ie nog op jouw naam staat moet jij er voor zorgen dat ie verzekerd is... anders krijg je al snel een brief en uiteindelijk boete van de RDW.

Oooo, ben het nu al beu.. Morgen eerst bellen! HIER met die vrijwaring!!! :evil:
[move][/move]

elianmars

Citaat van: Spin! op 09-11-2006 22:30:26
Citaat van: DopdeDouwer op 09-11-2006 22:26:18
Thuur als je zin hebt om te modderen gezijk gezeik :eusa_whistle:

En dat niemand zoiets na 4 pagina's opvalt...iedereen natuurleik flink over de zijk vanwege die actie van broekhuis...

;D

Ik zag 't al toen 't topic was geopend, maar had geen zin om er over te zijken zeiken  :eusa_shifty:

volvos60t5

Citaat van: haRtV70 op 10-11-2006 20:06:45

Oooo, ben het nu al beu.. Morgen eerst bellen! HIER met die vrijwaring!!! :evil:

Niet alleen bellen maar ook een kort briefje waarin je ze aansprakelijk stelt voor de te lijden (of is het hier leiden?) schade bestaande uit o.a. belasting en verzekeringskosten, indien ze niet voor een bepaalde datum de vrijwaring afgeven. Kopie van dit briefje in je eigen archief doen want dat kan nog van pas komen als er gezeur komt over de afgelopen periode.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

FelixB

Citaat van: elianmars op 10-11-2006 23:34:48
Citaat van: Spin! op 09-11-2006 22:30:26
Citaat van: DopdeDouwer op 09-11-2006 22:26:18
Thuur als je zin hebt om te modderen gezijk gezeik :eusa_whistle:

En dat niemand zoiets na 4 pagina's opvalt...iedereen natuurleik flink over de zijk vanwege die actie van broekhuis...

;D

Ik zag 't al toen 't topic was geopend, maar had geen zin om er over te zijken zeiken  :eusa_shifty:

Kun je zien hoe aardig we zijn ... :eusa_angel:
855R & C70 T5 cabrio automaat

JoopS

Ik kreeg vorigjaar een acceptgiro van het CJIB of ik even 320 euro wilde over maken. Mijn motor die al drie jaar in onderdelen uiteen op zolder lag, was niet verzekerd. Ik was 1 maand te laat met het opnieuw schorsen van het kenteken en net in die maand vond er een administratieve controle van de RDW registers plaats  :eusa_wall:
Alles wat op jou naam staat en niet geschorst is moet verzekerd zijn!
Tja........

Vertigo

Citaat van: volvos60t5 op 12-11-2006 21:12:28

Niet alleen bellen maar ook een kort briefje waarin je ze aansprakelijk stelt voor de te lijden (of is het hier leiden?) schade bestaande uit o.a. belasting en verzekeringskosten, indien ze niet voor een bepaalde datum de vrijwaring afgeven. Kopie van dit briefje in je eigen archief doen want dat kan nog van pas komen als er gezeur komt over de afgelopen periode.
Zo'n briefje ook aangetekend (met ontvangstbevestiging) versturen. Anders kunnen ze nog steeds roepen dat ze dat briefje niet ontvangen hebben en dus niet aansprakelijk gesteld zijn.

The Duck

Wijs zijn en naar een advocaat gaan een briefje van hen is genoeg. Ga niet zelf goochelen met dit soort dingen, kan je veel geld kosten.  :eusa_silenced: Overigens als je een rechtsbijstandsverzekering hebt kunnen zij dat ook hoor.
Volvo V70 2.5 T - zwart - 1997

Racing is the only circus where the clowns pay the bills

FelixB

Citaat van: The Duck op 13-11-2006 15:29:57
Wijs zijn en naar een advocaat gaan een briefje van hen is genoeg. Ga niet zelf goochelen met dit soort dingen, kan je veel geld kosten.  :eusa_silenced: Overigens als je een rechtsbijstandsverzekering hebt kunnen zij dat ook hoor.

Dus briefje aangetekend naar hun toe, met daarop geschreven kopie rechtsbijstand, 'Toekomstig dossiernummer .........'    :evil:
855R & C70 T5 cabrio automaat

volvos60t5

Citaat van: Vertigo op 13-11-2006 12:07:55

Zo'n briefje ook aangetekend (met ontvangstbevestiging) versturen. Anders kunnen ze nog steeds roepen dat ze dat briefje niet ontvangen hebben en dus niet aansprakelijk gesteld zijn.

Vooral dat ook is van belang. Een aangetekende brief kan je weigeren en in meerder zaken heb ik er profijt van gehad dat ik altijd alles per gewone brief en aangetekend en e-mail en fax verstuur. Gewone post kan je namelijk niet weigeren ;)
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

Clapton

Citaat van: volvos60t5 op 13-11-2006 16:24:23
Citaat van: Vertigo op 13-11-2006 12:07:55

Vooral dat ook is van belang. Een aangetekende brief kan je weigeren en in meerder zaken heb ik er profijt van gehad dat ik altijd alles per gewone brief en aangetekend en e-mail en fax verstuur. Gewone post kan je namelijk niet weigeren ;)

Hoe ga jij dan bewijzen dat de gewone post en /of fax wel is aangekomen én gelezen is door betrokken persoon ? is gewoon een vraag want ik heb zelf ook een probleempje met het binnen krijgen van wat geld. ???

de boekhouder

TPG post (TNT) hanteert twee "soorten" aangetekende post: zonder en met ontvangstbevestiging. De eerste heeft niet zoveel waarde daar - als deze door de beoogde ontvanger wordt geweigerd - de afzender dit niet te horen krijgt. Bij de laatste versie wordt de afzender geïnformeerd of het poststuk in ontvangst is genomen of geweigerd. In het laatste geval zal de weigeraar dit in een jurische zaak moeten toelichten.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

pwassink

Citaat van: Clapton op 13-11-2006 16:36:06

Hoe ga jij dan bewijzen dat de gewone post en /of fax wel is aangekomen én gelezen is door betrokken persoon ? is gewoon een vraag want ik heb zelf ook een probleempje met het binnen krijgen van wat geld. ???

Vrij simpel,
Kruisverwijzen in de verschillende brieven die tegelijk verstuurd zijn, dus in de aangetekende vermeld je dat hetzelfde ook per fax en aangetekend aan hun zijn verstuurd en vice versa (fax-verzend-rapport en postbewijsje aangetekend stuk bewaren)  als je heel slim/handig/gemeen bent en het is een klant die vaker post weigerde de "normale" brief in een blanco hema enveloppe doen.. 
En dus niet in een met bedrijfslogo zoals de aangetekende die je vaak wel terugkrijgt bij lastige lieden.

Als je dan nog niks hoort is er met "een naar alle waarschijnlijkheid grenzende zekerheid" aantoonbaar dat het moedwillig gedwarsboomd wordt door de dubieuze debiteur,  en zal een rechter dat ook vaak vinden.  wat aangedikt in je laatste brief overtuigd dat vaak wel ..

(geen garantie op methode, just practice) 
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂