609 R sedan & op naar de 500.000+ km

Gestart door -D©©©L-, 14-11-2006 12:07:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elianmars


-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 17-10-2007 22:25:29
:eusa_drool: :eusa_drool:

ja, het begint langzaam te worden wat ik in gedachten heb.  8)  :eusa_dance:

Omdat ook licht grijs toch wel erg grijs is, twee mooie/subtiele accent streepjes er naast;




-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 17-10-2007 17:09:31
Zo ook aan de radiateur van de R.  :eusa_shifty:
Na 363.600 km lekt hij op de aansluiting van de rechter bak en het lichaam. Nieuwe is in aantocht, wederom een originele. Bewezen goed voor lange tijd. ...

Jaaa... Hij is er.  :eusa_dance: Met uitdrukkelijke dank via deze weg voor de magazijn man van furness zwolle. (d'r is vast wel familie van hem die het hier leest ;))

Net uit doos, even inspecteren of ik de juiste heb (voordat ik de oude eruit haal)... :


En natuurlijk:


kleine voorbereiding op de toekomst, 2 schroeven partno. 982766 en 2 bussen partno. 8618363:


Het lekken moet natuurlijk niet weer beginnen op andere slangen aan de koeler dus ook daar gaan wat verse delen in. 4 veerklemmen 6842411, 3 O-ringen 6842413 (3 ? ja, drie...) en 3 dichting-rubbertjes 6842414 (yep, ook 3).

met dank aan de zoekmachine van het forum voor het bestellen nog wel nagezien of die nummers correct zijn.



En een beetje sap ("origineel" is niks duurder of goedkoper dan "gewone" van de automaterialen zaak, wel de juiste kleur).
4 x :








Turbo-Geek

Van die klemmen snap ik nog steeds niks .... Als je ze spreid bij het plaatsen dan blijven ze gewoon open staan !?!?
Ze moeten best wel gespreid worden willen ze erover heen gaan. Heb het laatst bij de onderste oliekoeler gedaan en vond dat ie niet mooi aansloot, een slangen klem eromheen loste dat weer op.

Wellicht ga ik er verkeerd mee om ?

Enne wat zijn die schroeven en die bussen ?? Doen me denken aan montage van een AT olie koeler ....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

R o b

Goed werk Marco....ik kijk al uit naar de montagefoto's!

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 20-10-2007 09:17:28
Van die klemmen snap ik nog steeds niks .... Als je ze spreid bij het plaatsen dan blijven ze gewoon open staan !?!? Ze moeten best wel gespreid worden willen ze erover heen gaan. Heb het laatst bij de onderste oliekoeler gedaan en vond dat ie niet mooi aansloot, een slangen klem eromheen loste dat weer op.
Wellicht ga ik er verkeerd mee om ?

Enne wat zijn die schroeven en die bussen ?? Doen me denken aan montage van een AT olie koeler ....

Je monteert die klemmen eerst op de slangnippel (erop schuiven en beetje "strak" zetten) en dan "klik" je het geheel in de radiateur. Dus niet eerst de slangnippel in de radiateur dan de beugel eroverheen zetten. Overigens zet ik er daarna ook een klem of ty-wrap overheen hoor.  ;)

Jij mag nooit weer raden  :P  ;D

Citaat van: R o b op 20-10-2007 09:24:44
Goed werk Marco....ik kijk al uit naar de montagefoto's!

Ja, moet er zo maar eens aan beginnen. Was gisteravond erg gezellig, dus ik ben even moed aan het verzamelen.   :eusa_shifty:

Turbo-Geek

Vwb het raden, heb je het dan over de AT koeler ??
Ik heb er namelijk problemen mee (installatie) en het probleem ligt nu bij Volvo NL en Zweden.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 20-10-2007 09:57:44
Vwb het raden, heb je het dan over de AT koeler ??
Ik heb er namelijk problemen mee (installatie) en het probleem ligt nu bij Volvo NL en Zweden.
Welk probleem heb jij er mee ?

Turbo-Geek

Nou, er klopt geen reet van de AT koeler kit van Volvo  >:(
Ten eerste zitten er op de koeler NIET 2 extra beugels waarmee hij vast dient te worden gemaakt aan 2 grote verticaal geplaatste bouten.
Ten tweede zitten die bouten en bussen er NIET bij, vandaar dat ik ze herkende op jouw foto omdat ik ze niet heb, ze staan ook NIET op de onderdelen lijst in de installatie handleiding.
Ten derde is er onduidelijkheid omtrent de lagere IC bocht die op de tekening geplaatst moet worden en ook NIET bij de kit zit.

De handleiding dateerd uit 1999 en is wellicht gedateerd. Ik was van plan gewoon te gaan kijken hoe het ging en heb hem voor de condensor geplaatst maar zag toen al snel dat zonder langere bouten en bussen hij niet vast komt te zitten. Die 2 beugels zijn echter nog steeds een vraagteken.

Gezien de prijs van de kit vind ik het erg slecht van Volvo om dergelijke ondeugdelijke materialen te verstrekken en heb het probleem bij de dealer aangekaart die het nu heeft uitgezet bij Volvo NL en Zweden.

Hoe kom jij aan die bouten en bussen ??????
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

Als je goed kijkt onder je eigen auto en naar de handleiding in de set, dan zie je dat er geen toepassing is voor aangepastte IC slangen. Die extra beugeltje lijken mooi, maar in de praktijk doen ze er weinig op die plek. Het monteren van koeler pakket wordt er wel heel veel lastiger door. De bussen die ik nu heb zijn zo groot en stevig dat de extra AT-bak koeler voldoende montage vlak heeft, ik heb ze gevonden op de tekening van een MY 2001 c70. Daar staan ze vermeld bij het nieuwe type radiateur (met de nieuwe bak koeler aansluitingen).

En toe gewoon besteld bij de dealer. (om maar weer eens een weer woord te geven op "de dealer is duur" )  ;D

Turbo-Geek

#325
CiteerAls je goed kijkt onder je eigen auto en naar de handleiding in de set, dan zie je dat er geen toepassing is voor aangepastte IC slangen.

Het probleem begint met onduidelijke tekeningen/handleiding .... Erg verwarrend en gewoon NIET duidelijk zo op het oog.
Je komt dus pas achter zaken die afwijken tijdens daadwerkelijke montage.

Maar waar het mij om gaat is dat Volvo iets verkoopt dat gewoon ONMOGELIJK te monteren met de mee geleverde middelen !! Je mag voor een krappe 250 euro wel verwachten dat zoiets klopt, zeker als je het fragiele koelertje in je handen hebt en je je afvraagt waar de kosten vandaan komen.


-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 20-10-2007 23:30:14
CiteerAls je goed kijkt onder je eigen auto en naar de handleiding in de set, dan zie je dat er geen toepassing is voor aangepastte IC slangen.

Het probleem begint met onduidelijke tekeningen/handleiding .... Erg verwarrend en gewoon NIET duidelijk zo op het oog.
Je komt dus pas achter zaken die afwijken tijdens daadwerkelijke montage.

Kijk eens onder je auto, waar wil je die kortere slangen heen laten lopen. ?
De ic verhuist niet...

Turbo-Geek

1 komt uit de radiateur naar de koeler en de koeler gaat met een slang naar de bak ...
Begrijp ik het goed dat de slangen dat niet gaan halen ??????
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 20-10-2007 23:35:16
1 komt uit de radiateur naar de koeler en de koeler gaat met een slang naar de bak ...
Begrijp ik het goed dat de slangen dat niet gaan halen ??????
ja, die AT-bak olie slangen zijn wel lang genoeg.
Ik probeerde duidelijk te maken waarom je geen aangepaste IC slangen nodig hebt. 

Turbo-Geek

Ah ok, ik dacht dat wellicht de IC slang in de weg kon zitten oid en dat een andere slang (andere bocht) dan een oplossing was.
Ik zag het in de handleiding en heb toen een opmerking bij Volvo gemaakt destijds, de bocht die ik mee kreeg was identiek na het meten ervan, zoals jij dus net al zei.
Heb jij de AT koeler kit al ??
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------