609 R sedan & op naar de 500.000+ km

Gestart door -D©©©L-, 14-11-2006 12:07:17

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Prrrrrrrrr, prrrrrrrrr? Kun je het niet eens met een sleutel? Moet er echt weer lucht aan te pas komen?  :eusa_naughty:

;D ;D ;D

En is het merkbaar? Bij mijn 850 was het heel duidelijk te voelen toen er nieuwe draagarmen onder lagen.

-D©©©L-

Ja het is zeker merkbaar ! Het vreemde rammelen/tikken/dreunen is nu over.  :eusa_dance:

En die Prrrrr... dat is de luchtratel, een favoriet gereedschapje van me.
Het gaat niet te snel, je draait de boel niet kapot en kan overal lekker bij komen.  :)

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 01-11-2007 22:02:49
Ja het is zeker merkbaar ! Het vreemde rammelen/tikken/dreunen is nu over.  :eusa_dance:

Het gaat niet te snel, je draait de boel niet kapot en kan overal lekker bij komen.  :)

Ik wil ook een ratel!!! Ik heb af en toe geen handen meer over van het trekken aan die sleutels...  :-\

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 01-11-2007 21:45:11
En is het merkbaar? Bij mijn 850 was het heel duidelijk te voelen toen er nieuwe draagarmen onder lagen.

De rubbers van de oude draagarm waren nog niet eens zo slecht, het was puur de fuseekogel.

Enno

Citaat van: elianmars op 01-11-2007 22:09:39
Citaat van: -D©©©L- op 01-11-2007 22:02:49

Ik wil ook een ratel!!! Ik heb af en toe geen handen meer over van het trekken aan die sleutels...  :-\

Mee eens ;)...en dan ook nog onder je auto moeten kruipen....zoals vandaag...

-D©©©L-

Eigenlijk was ik van plan vandaag wat anders te doen; de achter veren en bijbehorende dempers.
Dus dat moest nog even na het draagarm verhaal.

dit was het:

En dit is het geworden:

Ja, je ziet het goed. Ook de balg onderin, net als de nivomats.  De achterste Ohlins dempers zijn net als de voorkant van het  "upside down" type. En hoe rijd dat nu... nou gewoon... Fantastisch ! echt, helemaal top.  :eusa_dance: :eusa_dance: ;D :eusa_whistle:

Voordat de wielen er aan gingen de achter remmen nog even losgehaald en schoongemaakt ("ontpiepen").

Volvo Felipe

Mooi werk geleverd, veel succes verder

:eusa_clap: :eusa_clap:

Ludo

dat ziet er weer allemaal picobello uit Marco.
zelf zou ik de veren zwart maken. (Rode auto, zwart-grijze striping-gele veren... dat zou me té kermisachtig zijn...   :evil: )

;)

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 02-11-2007 00:48:16
dat ziet er weer allemaal picobello uit Marco.
zelf zou ik de veren zwart maken. (Rode auto, zwart-grijze striping-gele veren... dat zou me té kermisachtig zijn...

Ja, het schiet mooi op naar topstaat.

Wat betreft de gele veren; eerst maar eens kijken hoe ik qua hoogte ga uitkomen. Ik sluit niet uit dat er achter nog weer andere veren onder gaan komen. met ca 45.000 km per jaar is een heel ver verlaagde auto gewoon niet handig. Ik zit nu op 31.5 cm aan de achterkant en 34,5 cm aan de voorkant.

En dat ziet er niet uit:

-D©©©L-

Dat het wassen van de 10V eigenlijk een zinloze bezigheid is, wist ik al. Elke dag 80 kilometer polder wegen...

Om er langer dan 1 dag van te kunnen genieten, heb ik de 10v vandaag maar eens op vrijdag gewassen...

ovlov 058

Citaat van: -D©©©L- op 02-11-2007 01:01:04
Wat betreft de gele veren; eerst maar eens kijken hoe ik qua hoogte ga uitkomen. Ik sluit niet uit dat er achter nog weer andere veren onder gaan komen. met ca 45.000 km per jaar is een heel ver verlaagde auto gewoon niet handig. Ik zit nu op 31.5 cm aan de achterkant en 34,5 cm aan de voorkant.

En dat ziet er niet uit:

http://www.thijsje.nl/marco/850/850R/Onderstel/013%20t-5r%20en%20apex%20estate.jpg

je zou ook voorspatborden met lagere wieldoorgangen kunnen kopen ;D

of zelf maken, heeft mijn inziens nog niemand :eusa_think:

Thys

En van die dichte wielkasten aan de achterkant, á la citroën... photoshop, iemand? :eusa_think:

Gmid

Volvo C30 '12

Black Magic