609 R sedan & op naar de 500.000+ km

Gestart door -D©©©L-, 14-11-2006 12:07:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ties

Maar voor dit alles.....

Eerst een bank beroven..  ;D

-D©©©L-

Citaat van: Ties op 17-03-2008 14:39:17
Maar voor dit alles.....

Eerst een bank beroven..  ;D

Niet als je alles zelf doet.  ;) Meeste delen heb ik al in huis.

mehn

Ik zou iig beginnen met die ritregistratie :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

R o b

Je krijgt je avonden in iedergeval gevuld, en dit topic ook!  :eusa_clap:

Laat komen die pics! En dan vooral van begin tot eind!

Suc6, Rob!

Verone

Ik hoop op een dag ook zo handig te zijn dat ik dat ook allemaal zelf zou kunnen :)

Leuk project, zal het zeker volgen!
Aspirant 850 eigenaar (moet er ff eentje vinden ;))

Volvo Felipe

En zit de dakhemel er al in ?



-D©©©L-

#636
Citaat van: Volvo Felipe op 17-03-2008 22:02:02
En zit de dakhemel er al in ?

Staat op het lijstje. Ik ben nog steeds aan het bedenken hoe ik de oude hemel uit de auto ga krijgen en de nieuwe erin... Zonder de voorruit eruit te halen.  :eusa_think: Dat is toch een uitdaging voor m'n ruimtelijk inzicht. Hoe heb jij dat destijds gedaan ?

De verse AT-bak olie is ook binnen. Shell donax TX, in een wel heel grappige 20 liter emmer/jerrycan. 8)
Daar kan ik het de komende 80.000 km wel mee volhouden.

-D©©©L-


jberg


-D©©©L-

#639

razorx

Pas op hoor DcccL, voor je het weet is je roffel nieuw! ;D

-D©©©L-

Citaat van: razorx op 20-03-2008 00:43:47
Pas op hoor DcccL, voor je het weet is je roffel nieuw! ;D

Behalve het chassis nr en de tellerstand.  ;D

-D©©©L-

#642
Net voordat ik de auto stil zette om de stuurhuiskogels te vervangen, klonk er uit het vooronder hevig protest van een lager. Een geluid dat door merg en been gaat. Welk lager het precies was, bleek niet meteen eenvoudig te zeggen.  :-[

In eerste instantie zou een spanrol of keerrol voor de hand liggen, die zijn echter allen recentelijk vernieuwd (wat op zich ook geen garantie op goed functioneren geeft)
Luisterend met de stethoscoop bleek het toch weer het achterste lager van de dynamo te zijn. Ik had deze al eens vervangen (nog geen jaar geleden) door een jonge gebruikte. Die "jong gebruikte" zat in een schade auto die reeds ontdaan was van de restanten van wat ooit eens een motorkap was. En dus had ie wat invloeden van de elementen meegemaakt (=regenwater). Kennelijk meer dan goed was voor het betreffende lager.

Affijn, vamiddag maar eens geinformeerd wat een revisie van deze dynamo zou gaan kosten. Gelukkig zit hier in de buurt nog een bedrijf dat echt zelf reviseert. Al pratende bleek dat ze dat wel in een halve dag konden doen, en dat een totaal revisie <100 euro uit zou komen. Ineens kwam de man met de vraag of een 120 A misschien ook zou passen, die had ie namelijk wel liggen als deel van een partij incourant die hij recent ingekocht had. Na wat meten en nummers vergelijken bleek dat dat inderdaad zou moeten passen.

Hier op de plank dus nu: 1 splinternieuwe 120 A dynamo voor de R.  8) (helaas geen foto, nu is het veel te veel tekst).

Ik ben er erg blij mee, omdat een automaat gemiddeld meestal een tikkeltje lager in toeren zit en  minder bijlaad dan diezelfde dynamo in een handgeschakelde auto. Om het allemaal een beetje veilig bij de accu te krijgen, komt er ook een nieuwe 35 of 50 mm2 kabel vanaf de dynamo. De multiriem gaat het, evenals de spanner daarvan, wel wat meer voor z'n kiezen krijgen maar dat zal in de praktijk nauwelijks probleem zijn.   

-D©©©L-

Vandaag niet heel erg veel gedaan aan de R.

Ventilatie slang van de radiateur naar de ECU vervangen, 2 wielen nogmaals gebalanceerd en de plaat onder de radiateur er weer onder geknoopt. De oorzaak gevonden van een soms vreemd lawaai linksvoor (draaiende veer), hier en daar de bodyschutz bijgespoten en geconstateerd dat ik echt geen kapot wiellager heb.

'T was gezellig en goed geregeld !  :eusa_clap: :eusa_dance:



-D©©©L-