Ook lid van de keerringclub ?

Gestart door Jak, 27-06-2005 17:17:22

Vorige topic - Volgende topic

arjan_de_jong

Gloeiende! Mijn achterklep, bumper en raam roesten iig niet ;D

achter kant zit onder de olie toen ik thuis kwam :o

Toen ik verder kwam zag ik dat ik een mooi olie spoortje achter gelaten had en onder de auto gelijk een vlek olie op de grond!

Vanmorgen zat er nog genoeg olie op de stok en nu dus geen olie te meten op de stok :eusa_think:

Eerste week begint gelijk goed met de volvo :eusa_wall:

Het weekend maar gelijk de keering vervangen want ga er zo niet meer mee naar mijn werk.
Het is wel balen want we moesten al genoeg doen het weekend

b0nkolok

Geen lid, zoon wel met z'n handbak. Koop een automaat en rij zorgeloos. Mijn beide roffels raggen met aut, bak. geen drupje olie!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

arjan_de_jong

iemand een idee hoeveel deze keering kost??

Wat is verstandig om gelijk te checken/ schoon maken? Iemand wat foto's welke slangen is schoon moet blazen?

Turbo-Geek

Citaat van: b0nkolok op 17-07-2008 23:32:53
Geen lid, zoon wel met z'n handbak. Koop een automaat en rij zorgeloos. Mijn beide roffels raggen met aut, bak. geen drupje olie!

Keering lekkages hebben NIKS met een automaat of handbak te maken, het is gewoon een keering probleem dat de meesten wel een keer hebben.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

arjan_de_jong

even het hele topic doorgelezen en lees over karterontluchting schoon maken/blazen en de olie afschijder.

zijn hier foto's van en/of kunnen deze gepaatst worden zodat ik va te voren weet waar ik aan toe ben.

Ik lees ook dat het subframe er onder uit moet??
Morgen maar vast een begin maken en dan zaterdag avond nog even en dan zondag heb ik de hele dag de tijd. Moet lukken denk ik zo.

b0nkolok

Citaat van: Turbo-Geek op 18-07-2008 00:05:08
Citaat van: b0nkolok op 17-07-2008 23:32:53

Keering lekkages hebben NIKS met een automaat of handbak te maken, het is gewoon een keering probleem dat de meesten wel een keer hebben.

OK, haak ik af!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Hans Duiven

Citaat van: theovh op 16-07-2008 20:21:27
Citaat van: Hans Duiven op 14-07-2008 19:40:28
Komende vrijdag lever ik m'n 855 af bij dennis850estate voor die beruchte krukaskeerring en ben dus zondag weer lid af van deze walgelijke club  :eusa_dance:

Hans

Rij je niet tegen de mijne aan dan? :eusa_whistle:

Gheghe, u is ook van de partij komend weekend?
Ik moet zeggen dat ik een redelijke olielekkage had na volsynth en nu heb ik er weer 10W40 minerale olie bijgevuld omdat ie op 't minimum stond. Nu is de lekkage minimaal, maar ik wil d'r gewoon vanaf. Een olielekkende Volvo vind ik een treurnis.

EDIT: Vanvond de Volvo weer opgehaald met een verse krukaskeerring.
         Dennis bedankt!

Hans

theovh

Citaat van: Hans Duiven op 18-07-2008 14:42:28
Citaat van: theovh op 16-07-2008 20:21:27
Citaat van: Hans Duiven op 14-07-2008 19:40:28
Komende vrijdag lever ik m'n 855 af bij dennis850estate voor die beruchte krukaskeerring en ben dus zondag weer lid af van deze walgelijke club  :eusa_dance:

Hans

Rij je niet tegen de mijne aan dan? :eusa_whistle:

Gheghe, u is ook van de partij komend weekend?
Ik moet zeggen dat ik een redelijke olielekkage had na volsynth en nu heb ik er weer 10W40 minerale olie bijgevuld omdat ie op 't minimum stond. Nu is de lekkage minimaal, maar ik wil d'r gewoon vanaf. Een olielekkende Volvo vind ik een treurnis.

Hans

Uh, nu niet meer Ik kon um gister al weer ophalen!

Was eigenlijk gepland om vandaag op te halen
Ik had geen probleem met de keering maar na 313.000km vond de koppeling het wel genoeg
Tjonge,wat gaat weer soepel!

Lijkt wel of het pedaal niet aangesloten is :eusa_think:

Mijn vrouw schopt nog eens een gat in de bodem! ;D

Wat heb je aan  veel paardekrachten als er een ezel achter het stuur zit.

Hans Duiven

Ja, ik herken het gevoel. Héérlijk als er weer een verse koppelingsset inzit.
Bij de GLT vervangen tijdens de motorwissel en toen bleek de koppeling van de AWD echt weer reteloodzwaar.

Hans

arjan_de_jong

Vanmorgen keering gehaald bij de volvo dealer. viel me alles mee €14,61. Hij vertelde nog wel dat ik loctite nodig had voor het vliegwiel dus dat nog even gehaald (had bijna niks meer)

arjan_de_jong

pff rat een klus zeg.

Ben er achter gekomen dat het allemaal net wil als alleen de 2 linker bouten van het subframe los zijn en de kruiskoppeling van het stuur los is.
met een beetje moeilijk doen past de bak er dan net langs.

De bak zit nu iig weer op zijn plek. Morgen avond de rest afbouwen. en ook kijken naar de karter ontluchting. Iemand daar nog foto's van???

Geert-Jan

Helaas,

Vanaf vandaag dus ook lid van de keringclub. (na ruim 292k) :eusa_wall:

Nu moest de koppeling toch al dus gelijk maar meenemen die kering. :eusa_whistle:

Volvo850Club lidnr.0504409

arjan_de_jong

choqie1

Ik heb het volgende: Bij aanschaf van de auto ging de keerring lekken. Hij had lang stilgestaan, en er zat teveel olie in.

Nu is het oliepeil zoals het moet zijn, hij heeft 1,5 week behoorlijk gelekt, maar nu is het oliepeil weer goed en hij lekt niet meer. :eusa_think:

Bodem schoongespoten met remmenreiniger, gewacht, weer op de brug gehad, geen lekkage. Vanavond weer op de brug nog steeds geen lekkage.  ???

Nu laat ik 'm toch vervangen, maar heeft iemand dit al een keer meegemaakt?

choqie1

Ehmm... toch voorbarig, hij lekt weer   :'(

Ben alleen bang dat de andere kant nu ook aan het lekken is, hoe waarschijnlijk is dat! Kan het niet zijn dat de olie door de aandrijving keurig verspreid word over de onderkant van het blok...?