Ook lid van de keerringclub ?

Gestart door Jak, 27-06-2005 17:17:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Lampje

Citaat van: --BUMP-- op 27-11-2008 20:09:19
Ik geloof dat ik nu ook aan de beurt ben. Het gekke is, dat twee weken geleden zowat alle onderdelen van  de carterventilatie vervangen zijn, en dat ik sinds deze week last heb van lekkage. Toeval?

Verharde leiding gebarsten binnen in dikke isolatie, maar onzichtbaar voor het blote oog? M.a.w. het loopt nu onder je spruitstuk naar buiten?

--BUMP--

Ik heb het bij de Volvodealer laten doen. Eerst zouden ze hem alleen reinigen, maar gaandeweg brak er een aansluiting van de olieafscheider af, dus moesten ze het inlaatspruitstuk alsnog loshalen en de olieafscheider vervangen. Tevens zijn alle slangen vernieuwd en ook is de olie ververst.
Ik heb het vermoeden dat de olie van de bestuurderskant uit het blok komt, het is vet rond de verdelerkap en vochtig aan de onderkant.

Thys


--BUMP--

Geen flauw idee. Waar zit die? Is dat moeilijk te vervangen?
Ik ben vandaag teruggeweest naar de dealer, die kon zogauw al wel zien dat de lekkage niet van de plek kwam waar zij bezig geweest waren, maar ik moest maandag terugkomen. Dan gaan ze het blok schoonspuiten en kijken waar de olie precies vandaan komt.

Afwachten dus...

Thys

Er zijn er 4, ééntje daarvan zit achter de rotor. Vervangen ervan is niet erg ingewikkeld, fotoverslag staat hier ergens wel op het forum

Claudia

Steeds als dit topic bovenaan staat, krijg ik de neiging die r bij de keer_ing ertussen te shoppen. ::)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Misha

Citaat van: Claudia op 28-11-2008 23:46:26
Steeds als dit topic bovenaan staat, krijg ik de neiging die r bij de keer_ing ertussen te shoppen. ::)


Het is of een R erbij of een E eraf.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Citaat van: Misha op 28-11-2008 23:51:38
Citaat van: Claudia op 28-11-2008 23:46:26
Steeds als dit topic bovenaan staat, krijg ik de neiging die r bij de keer_ing ertussen te shoppen. ::)


Het is of een R erbij of een E eraf.


Als die E er af gaat, moet er nog 'ver' voor  :P

--BUMP--

Citaat van: thyzerrr op 28-11-2008 23:42:11
Er zijn er 4, ééntje daarvan zit achter de rotor. Vervangen ervan is niet erg ingewikkeld, fotoverslag staat hier ergens wel op het forum

Maar hoe weet ik dan of het die wel is? Ik bedoel, als de olie achter de rotor vandaan komt, is het dan 100 % (of 99 %) zeker dat het die keerring is?

Lampje

Ik meld me definitief af, zelfs de nokkenaskeerring was het niet, het was het rubbertje van het olievuldopje van twee kwartjes ;D

thuur

Citaat van: --BUMP-- op 29-11-2008 19:31:21
Citaat van: thyzerrr op 28-11-2008 23:42:11
Er zijn er 4, ééntje daarvan zit achter de rotor. Vervangen ervan is niet erg ingewikkeld, fotoverslag staat hier ergens wel op het forum

Maar hoe weet ik dan of het die wel is? Ik bedoel, als de olie achter de rotor vandaan komt, is het dan 100 % (of 99 %) zeker dat het die keerring is?

Trek even de verdeelkap los. Is deze (ook maar lichtelijk) vettig van binnen, of hangt er een druppeltje aan de binnenkant/onderkant: keerring vervangen.


Gr ;)

--BUMP--

Oké, bedankt. Ik zal vanavond eens kijken, eerst maar eens naar het werk.
Morgen breng ik hem naar de dealer, eens kijken wat die voor diagnose stelt.

Kizzy

Na 840 € ( bij dealer )is de keerring tussen motor en automaat weer in orde. Ook de ringen op de cardans zijn vervangen.
Na 280 000 km was het natuurlijke slijtage die de keerring de das om deed.
Geen dichtgeslibde carterontluchting of verstopt vlamscherm.
Blijft de achterruit eindelijk olie vrij en kunnen de andere weer in mijn gat rijden op de auto weg. Nu bleef iedereen op een respectabele afstand van de achterbumper.

Kizzy

wagen is ondertussen 3 keer!! terug gemoeten. Daags na de herstelling sprong de olieleiding van de automaat bovenaan los aandrijving weg dus pechdienst naar garage 's avonds auto oppikken lampje van lamdasonde blijft branden. Twee personen hebben er een testrit mee gedaan, lampje niet gezien. 14 dagen later springt de retourleiding van de automaat los onderaan de radiator.
Opletten dus met die bajonetsluitingen.

koenne

Die sluitingen daar zitten klemmen omheen, die moeten er recht op zitten ja. En de rubberen 0-ringetjes moeten ertussen zitten.
Ik heb onlangs mijn hele motor vervangen, en uit voorzorg maar een verse keerring erin gezet. De oude had 160.000 km erin gezeten ongeveer, en er wat toch wel slijtage aan zichtbaar. Voor zover je slijtage kunt zien aan een keerring natuurlijk. Hij was heel licht aan het zweten, maar nog zeker niet aan het lekken.