Ook lid van de keerringclub ?

Gestart door Jak, 27-06-2005 17:17:22

Vorige topic - Volgende topic

850JJG

KLopt, was niet erg specifiek in mijn beschrijving, maar hij is 3 x schoongemaakt door de garage ( helemaal droog dan) en begint telkens weer te lekken na een lange rit rond het gebied aansluiting versnellingsbak. Als je er dan onder kijkt is het nat/vettig over de linkeronderzijde van de auto. Ik meen zelfs vettige druppeltjes op mijn achterklep te hebben. Hij lekt overigens niet zichtbaar als hij stil heeft gestaan.

groet JJ

Ik heb inmiddels ook contact met Dennis, hoop dat hij me verder kan helpen

BasV70

Zo, na ruim tweeënhalf jaar ben ik waarschijnlijk hernieuwd lid. :-\ :eusa_wall:

Vanmorgen bij de oliewissel een hoop nattigheid bij de motorsteun aan de distributiekant. De riem was nog droog, maar er hing al wel een druppel aan de beschermplaat van de Multiriem. Zie de foto's.

Probleem is dat we volgende week zaterdag voor twee weken naar Zweden afreizen.... Zou die dat uithouden? of is het slimmer om nog deze week de keerring te laten vervangen?

Gr.  >:( Bas

Turbo-Geek

Direct doen !
Je zal niet de eerste zijn die van de ene op de andere dag een verbruik gaat krijgen van 1 liter per 50km en dan wordt een ritje Zweden erg kostbaar, bovendien is zo'n tripje niet prettig als je met samengeknepen billen gedurende de hele reis moet zitten hopende dat hij het volhoud.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

thuur

Ik zou er ook niet mee wachten. Maak die motorsteun goed schoon en controleer hem goed. De steunen kunnen niet goed tegen olie..

Gr ;)

choqie1

Nou, net een 850 gekocht, ik parkeer 'm voor de deur om hem aan mijn vrouw te geven, en word en op geattendeerd dat er een beetje olie uitloopt!   :-[

Gelukkig werd het daarna wat minder, maar ik heb er een krant onder liggen om de straat (en de buren) tevreden te houden.

Ik ben bang dat ik dus ook lid ben van de club. Ik las dat er expert op was die dit klusje snel kon doen?
(850estate)???

jan piet

Afgelopen week, bij de wissel van de distributieriem, vastgesteld dat de keerring lekte. Gelijk maar vervangen, heb ze nu allebei gehad, vorig jaar aan de kant van de pompriem. 't wordt nog es wat met die ouwe diesel  ;D

Gr, JP

RRRRR_Ramon

Citaat van: choqie1 op 13-07-2008 16:45:55
Nou, net een 850 gekocht, ik parkeer 'm voor de deur om hem aan mijn vrouw te geven, en word en op geattendeerd dat er een beetje olie uitloopt!   :-[

Gelukkig werd het daarna wat minder, maar ik heb er een krant onder liggen om de straat (en de buren) tevreden te houden.

Ik ben bang dat ik dus ook lid ben van de club. Ik las dat er expert op was die dit klusje snel kon doen?
(850estate)???

>>> dennis850estate<<<
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

turbobulldog

jaja

helaas wij zijn ook van de partij, :'(

de keering aan de bakzijde is lek
volgende week gaan we hem vervangen, en dan op voor de apk

Hans Duiven

Komende vrijdag lever ik m'n 855 af bij dennis850estate voor die beruchte krukaskeerring en ben dus zondag weer lid af van deze walgelijke club  :eusa_dance:

Hans

arjan_de_jong

Jups ik word ook lid!

Zondag op de brug gezet en bleek de bak zijde te lekken. dacht eerst dat het een as zijde was maar blijkt helaas de krukas zijde te zijn aan de kant van de bak.

Eind augustus 3 weken vrij dus wel even tijd om het zelf op te lossen.

Iemand verder tips? nooit aan een 850 gewerkt. Moet de bak geheel er onder uit, of is er net genoeg ruimte om hem enkel een stukje op te schuiven?

Neem aan dat een ring gewoon op vooraad ligt bij de volvo dealer. Ieman toevallig het bestel nummer?

gr,
Arjan

S. Brouwer

Citaat van: arjan_de_jong op 15-07-2008 19:28:22
Jups ik word ook lid!

Zondag op de brug gezet en bleek de bak zijde te lekken. dacht eerst dat het een as zijde was maar blijkt helaas de krukas zijde te zijn aan de kant van de bak.

Eind augustus 3 weken vrij dus wel even tijd om het zelf op te lossen.

Iemand verder tips? nooit aan een 850 gewerkt. Moet de bak geheel er onder uit, of is er net genoeg ruimte om hem enkel een stukje op te schuiven?

Neem aan dat een ring gewoon op vooraad ligt bij de volvo dealer. Ieman toevallig het bestel nummer?

gr,
Arjan

heb er 2 weken geleden ook de keering bij een 850 vervangen.
bak moet er geheel af, samen met de koppeling,drukgroep en het vliegwiel.
Achter het vliegwiel zit de keering.

onderdeelnr heb ik zo niet meer bij de hand.

)()()sT

Ik zou hem inderdaad maar wel bij de dealer bestellen....
Die van estate services pastte niet  :eusa_wall:

arjan_de_jong

Er is dus niet genoeg ruimte om de bak even iets opzij te leggen ,de koppeling te demonteren en de keering te vervangen zonder dat de hele bak onder de auto weg moet?

Das nou net jammer.

theovh

Citaat van: Hans Duiven op 14-07-2008 19:40:28
Komende vrijdag lever ik m'n 855 af bij dennis850estate voor die beruchte krukaskeerring en ben dus zondag weer lid af van deze walgelijke club  :eusa_dance:

Hans

Rij je niet tegen de mijne aan dan? :eusa_whistle:

Wat heb je aan  veel paardekrachten als er een ezel achter het stuur zit.

S. Brouwer

Citaat van: )()()sT op 16-07-2008 10:53:53
Ik zou hem inderdaad maar wel bij de dealer bestellen....
Die van estate services pastte niet  :eusa_wall:

heb zelf wel die van estate service gemonteerd zonder problemen  ???