Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: FGG op 02-06-2011 18:15:46
Woensdag krijgt de V een nieuwe voorruit. Mijn geduld is beloond.

Da's dus donderdag geworden omdat de geleverde ruit een nog grotere barst had dan mijn eigen ruit. Maar ok, m'n broer stuurde net wat foto's, ze zijn er mee bezig:

Er bleek in 2007 ook al een nieuwe in gekomen te zijn en daarbij schijnen ze vergeten te zijn de bovenste montagestrip, boven bij het dak, te plaatsen. De glasboer had er gelukkig 1 bij zich.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

de geneRaal

inderdaad  gotver

zit daar niet een klemmetje in de weg ?

ik bedoel om de ruit omhoog te houden
Blackstone under construction

Vulk

FGG

Citaat van: Vulk op 10-06-2011 18:48:32
Is dat nu al de 3de ruit?

Nee. In 2007 is er een nieuwe ruit ingekomen, voor mijn tijd dus.

Woensdag zou er een nieuwe geplaatst worden, maar de nieuwe kwam al met een barst uit de verpakking. Dus donderdag kwam een tweede exemplaar, die zit er nu in en toen ik net thuis kwam zag ik deze barst dus. Gebeld, gemeld en binnenkort een volgende afspraak maken voor vervanging van deze.

Misschien heeft ie onde spanning gestaan.

fredtref

Balen Florian, ik had in september een nieuwe voorruit laten plaatsen helemaal blij, 1 week later stap 's morgens in zet mijn ruitenwisser aan en hoor een zandkorrel o.i.d. een kras trekken precies in het zichtveld grrrrr

henry classic v70

En da's ook niet geweldig zo'n kras precies waar je deze niet wilt hebben.....
Wéér een nieuwe ruit dus, meteen die 4 torxen van je dashboard maar even iets aandraaien (onder de parafaan)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FGG

Waarschijnlijk heeft er iets spanning op gestaan en is tijdens het rijden de barst ontstaan.

MICHEL306

Dat zijn nou zo van die dingen, bij mijn vorige wagen ook de voorruit laten vervangen,aan huis,bleek bij de eerste regenbui de regensensor het niet te doen dus naar de dealer,was er een plastic kapje aan de oude ruit blijven plakken.Helaas niet los te bestellen, dus een nieuwe regen sensor...a 198 euries....
Glas boer gebeld, verhaal gedaan, maar helaas meneer gaf niet thuis...gelukkig koste het raam niks....
Toch als ik die gast nog es ergens zie staan mep ik zijn raam er uit...

FGG

Het zit allemaal niet mee.

Eergisteren even het profiel van de banden bekeken, die zat tussen de 4 en 5 mm. Dus ik dacht dat ik die nog wel even over de zomer kon tillen. Volgend seizoen dan fris beginnen met nieuwe zomerbandjes. Wat er dit jaar wél aan zat te komen waren de draagarmen, tenminste, in ieder geval één. De rechter. Ik dacht als de bandjes naar volgend jaar gaan dan kan ik de draagarmen mooi naar voren halen en nog even vóór de vakantie en de APK erop gooien. Dus vanmorgen nieuwe draagarmen besteld bij ES. Bewust voor ES gekozen. Ik had even rondgekeken bij wat Volvo-adresjes maar de bodemprijs was 154 euro per arm, bij ES zit ik op 80 euro per arm. Dat is de helft! En dat verschil vind ik té groot om te kiezen voor origineel. Ook omdat de originelen zo'n tonnetje of 2 meegaan en de ES-variant misschien anderhalf. En ik heb geen idee of deze V over anderhalve ton nog in m'n bezit is.

En dan krijg ik een mailtje van Ira uit Wageningen. Ze heeft bij het invoegen van de A35 op de A1 ergens overheen gereden. In Wageningen heeft ze wat foto's gemaakt:

Ik vrees dat 't een setje nieuwe banden er toch nog bij komt. Bijkomend probleem is dat ik niet weet of 't voor of  achter is en ik heb achter een afwijkende bandhoogte. Voor heb ik 205/50, achter 205/55. Het reservewiel zal waarschijnlijk een Columba zijn met 205/50, dus een voorband zou wel gewisseld kunnen worden maar om op 1 as afwijkende hoogtes te hebben... :eusa_think:

Mooi ff balen dus... >:(

elianmars

Ik hoop voor je dat goedkoop geen duurkoop voor je wordt met de draagarmen, Florian. Ik heb onder de 850 imitatie armen gemonteerd en mocht na 20K al een nieuwe monteren. Dan mag je ook weer opnieuw uitlijnen.

Weet je welk merk Estate Services levert?

Edit: Op eBay Duitsland 2 stuks Meyle draagarmen voor 125 euro.

FGG

Citaat van: elianmars op 20-06-2011 10:53:26
Ik hoop voor je dat goedkoop geen duurkoop voor je wordt met de draagarmen, Florian. Ik heb onder de 850 imitatie armen gemonteerd en mocht na 20K al een nieuwe monteren. Dan mag je ook weer opnieuw uitlijnen.

Ik had onder de 850 ook de armen van ES. Eenmalig vervangen en daarna niet weer. Dus ze houden zich wel.

Weet ik niet.

Edit: Op eBay Duitsland 2 stuks Meyle draagarmen voor 125 euro.
Da's dus nóg goedkoper. Meyle zegt me niets.

Ik zal eens informeren bij ES wat ze leveren. Was dat geen Spidan...?

FGG

Citaat van: Estate Services
Is de verbeterde kwaliteit van scantech, vroeger wat problemen mee gehad maar nu absoluut goed.

thuur

Auw, dat is zuur maar helaas ook niet te voorkomen. Banden z.s.m. vervangen!

Aangezien je nu "1 goede" band overhoudt, en je je reservewiel toch ter hand moet nemen, houd je er misschien een zgan reservewiel aan over. Dat is de silver lining.

Gr ;)

FGG

Citaat van: thuur op 20-06-2011 12:01:00
Aangezien je nu "1 goede" band overhoudt, en je je reservewiel toch ter hand moet nemen, houd je er misschien een zgan reservewiel aan over. Dat is de silver lining.

Ik ben al met Jeroen "in onderhandeling". Even kijken wat er over blijft en de beste daarvan zal dan maar de reserveband worden. In principe wil ik dan meteen wel alle 4 de banden vervangen. Dan ben ik ook van het hoogteverschil tussen voor en achter af.