Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: elmarconi op 28-08-2008 09:31:18
Citaat van: FGG op 28-08-2008 08:43:38
Vandaag en gisteren ook even voor banden wezen shoppen. Op dit moment liggen er Michelins onder: Pilot Premacy 195/60R15. Na even rond te hebben geneusd:

• Kluinhaar in Hengelo: 4x Michelins incl. montage, 471 euro
  • Klumpert in Goor: 4x Michelins incl. montage, 376 euro
  • Amersfoort: 4x Michelins incl. montage, 316 euro

Behoorlijke verschillen dus. Ik ga voor de laatste, denk ik. ;D

316 is scherp. Autobandenmarkt.nl / Reifendirekt.de doet 326, zonder montage...
Voor die 60 euro kun je idd wel wat LPG verstoken...

--edit--

Oeps, 195/60 = 375, ik keek abuis bij 195/65. Dan is die 316 euro nog gunstiger!!!

Dat laatste klopt wel, ik ga voor de 195/65.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

Citaat van: )()()sT op 28-08-2008 08:47:21
Inderdaad!
Hoelang heb je met je huidige set gereden?

;)

Ruim twee jaar, juli 2006. Komt dus overeen met zo'n dikke 80.000km. Moet wel zeggen dat de slijtage nu wel ineens heel hard gaat.

Taranis

Citaat van: )()()sT op 28-08-2008 08:07:55
Dus  ???
Was jij dan ineens de schuldige? Dat gaat er om 08.07 uur zonder koffie even niet in bij me  :police:

Men was van mening dat ik ook 50% schuldig was omdat ik op een plek stond waar ik niet mocht staan. En ja ik ben de discussie aangegaan, maar uiteindelijk trek je toch aan het kortste eind. Het is niet goed maar ik had op den duur iets van 'laat maar doen', geld overgemaakt en nooit meer iets van gehoord.

FGG

Zo, even een paar knopen doorgehakt om wat geld uit te geven aan de witte. Er zaten een aantal dingen aan te komen die moesten gebeuren:

• 4 nieuwe banden besteld in Amersfoort. Scheelde toch ruim 22 euro per band. Michelin 195/65 VR15 Energy Saver. 17 september ophalen
  • Bij Scandcar 2 nieuwe remklauwen en remschijven voor de achterkant besteld. Dit klusje gaan we doen op 18 oktober 15 november

En nu we 't toch over kosten hebben. Nog steeds houd ik alle kosten bij en ondertussen is te zien dat de Mazda financieel gezien een goede zet was. Als ik nog even terugdenk aan de tijd dat we de MB nog hadden. De dagprijs van de 850 zat toen tussen de 20 en 21 euro en de Benz was goed voor een euro of 6. Daarvoor, met de 850 Sedan zaten we zelfs nog 2 euro hoger. Met de komst van de Mazda is de dagprijs van de 850 gedaald met een eurootje of 3 en de Mazda kost ongeveer net zoveel als de MB. Per maand dus een besparing van bijna 100 euri. Dat vind ik niet niks.

De cijfers: >>>KLIK<<<

FGG

Het begin vandaag als één grote regenbui. Echter, rond half 10 begon 't lekker op te klaren. Dus eerst even met de oudste naar het voetballen geweest, bammetje gegeten en nu toch maar de witte voor de deur gezet om te kijken hoe ver we vandaag met een poetsbeurt kunnen komen. De opperpoetser komt ook nog even langs om te kijken of 't allemaal goed gaat. ;D

Ik heb tot een uur of 4 de tijd dus:

• Wassen
  • Kleien
  • Polijsten (liggende delen voorlopig i.v.m. de tijd)
  • In de was zetten (liggende delen voorlopig i.v.m. de tijd)

FGG

Nou, uiteindelijk meer gedaan dan gepland. Rayman was er eerder dan ik dacht dus we konden met 2 poetsmachines tegelijk aan 't werk, dat schiet wel lekker op. Uiteindelijk hebben we de hele auto kunnen polijsten. Rond half 3 kwam Tom850 ook nog even buurten die was ook niet te beroerd om even de handen uit de mouwen te steken. En idd, vele handen maken licht werk. Uiteindelijk dus de hele auto gekleid, gepolijst en in de was gezet én de lijsten rondom in de lijnolie gezet. Door de tijdsdruk hebben we een aantal dingen moeten laten liggen: de velgen zijn nog net zo vies als vanmorgen en door de haast zijn we vergeten de sponningen schoon te maken. Dat doen we dan maar de volgende keer!

Remond en Tom, hartstikke bedankt voor de extra hulp. Remond wij spreken nog een keer af voor een lekker hapje eten.

Foto's volgen...

FGG

Zoals beloofd de foto's. Geen foto's van het resultaat, zoveel is er nu ook weer niet te zien aan een gepoetste witte... :eusa_shifty:

Meer sfeerfoto's dus:

Tom850

Florian en Ira bedankt voor de mooie plaatjes.

Was inderdaad wel leuk om ff mee te helpen.

Wanneer kom je bij mij langs Remond?  :P

Groeten Tom

Laserblue

Citaat van: FGG op 14-09-2008 12:30:51

wat kan mij die auto's nou schelen als ik een rokje zie  :eusa_dance:  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Tom850

Tja dat heb je he met zo mooi glimmende auto.  :P

FGG

Citaat van: Laserblue op 14-09-2008 14:24:40

Jurkje. :eusa_drool:

Laserblue

Citaat van: FGG op 14-09-2008 15:55:53
Citaat van: Laserblue op 14-09-2008 14:24:40

Jurkje. :eusa_drool:

nog makkelijker  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

FGG

Gisteravond m'n nieuwe bandjes in ontvangst mogen nemen: Michelin 195/65 VR15 Saver voor de schappelijke prijs van 71 euro per band. Aanstaande donderdag komen ze eronder. Dan meteen even de foutcodes uitlezen, gisteren is het lambdalampje weer (eens) gaan branden. Verder hebben we weer een rare 'knak' in de auto bij het wegrijden. Niet altijd, af en toe. Dus ook maar even alle bevestigingspunten van het subframe nalopen, hij staat dan toch op de brug.

Ludo

Citaat van: FGG op 05-10-2008 10:28:42
Aanstaande donderdag komen ze eronder. Dan meteen even de foutcodes uitlezen, gisteren is het lambdalampje weer (eens) gaan branden.

waarom wachten tot donderdag?.
is 3 minuutjes werk...

FGG

Citaat van: Ludo op 05-10-2008 10:47:17
Citaat van: FGG op 05-10-2008 10:28:42
Aanstaande donderdag komen ze eronder. Dan meteen even de foutcodes uitlezen, gisteren is het lambdalampje weer (eens) gaan branden.

waarom wachten tot donderdag?.
is 3 minuutjes werk...

• Ik zit hier nog in m'n onderbroek
  • De regen komt hier met bakken uit de lucht
  • Over een half uur valt de visite binnen
  • Daarna de auto in naar Hilversum
  • Donderdag staat ie toch in de garage, meteen de frisse luchtslang vervangen en dan meteen de codes maar