Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: FGG op 27-09-2009 13:34:27
Citaat van: FGG op 26-09-2009 19:40:11
Volgende project: poetsen!

Ik zit nu te twijfelen. Het weer is super en ik zit te denken of ik alvast met de Mazda zal beginnen. Wat foto's erbij van ervoor en erna... :eusa_think:

Met super mooi weer kun je toch beter binnen zitten achter de laptop ???

Gr :D

FGG

Citaat van: thuur op 27-09-2009 13:56:56
Met super mooi weer kun je toch beter binnen zitten achter de laptop ???

Da's 't probleem, ik heb geen laptop.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Als ik zoek op 'laptop' door FGG dan krijg ik toch heel vaak het zinnetje 'mijn laptop' :eusa_think:

Gr ???

ief

Citaat van: thuur op 27-09-2009 15:09:34
Als ik zoek op 'laptop' door FGG dan krijg ik toch heel vaak het zinnetje 'mijn laptop' :eusa_think:

Gr ???
;D
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FGG

Citaat van: ief op 27-09-2009 16:38:29

Gr ???
http://i36.photobucket.com/albums/e43/ivo1969/Internetcafe004.jpg ;D

Wie is die man met al dat haar? ???

Mijn laptop staat op m'n werk en thuis beschik ik niet over een laptop. Zo beter?

Starbuck

Citaat van: FGG op 27-09-2009 19:44:22
Citaat van: ief op 27-09-2009 16:38:29

Gr ???
http://i36.photobucket.com/albums/e43/ivo1969/Internetcafe004.jpg ;D

Wie is die man met al dat haar? ???

Mijn laptop staat op m'n werk en thuis beschik ik niet over een laptop. Zo beter?

Lijkt me wel een gezellig sfeertje op het werk zo te zien.
Wederom mooie foto's, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de chocolade taart van Ira 8)

FGG

Vanmiddag toch besloten om iets te doen. De man met de sporen nam al vlot contact op om me met z'n kennis bij te staan. De bedoeling was om de Mazda te doen, om daar de nieuwe spulletjes eens op te proberen, maar die was ongewassen en dat zou teveel tijd kosten. De V70 was gisteren gewassen en daar was sindsdien niet meer mee gereden, dus besloten om de motorkap (gezien de beperkte tijd) aan te pakken.

De man met de sporen arriveert:

Welke spulletjes gaan we gebruiken?:

De Bosch PEX270 AE. Een excentrische schuurmachine met een electronisch regelbaar toerental met een voet van 125mm voorzien van een klittebandhechtlaag (het stofbakje kan eraf).

Van EenZet, de Lakpolish

Ook van EenZet, de Metallic polishwax

Verder hadden we twee typen poetspads. Één voor het polijsten:

en één voor het poetsen,:

microvezeldoekjes voor het uitpoetsen:

en de klei en conditioner van Meguiars.

Het onderwerp, een Sandstone Metallic motorkap van een V70:

We hebben de motorkap even op de helft afgeplakt, maar de lak van de V70 ziet er nog zo netjes uit dat het verschil op een foto waarschijnlijk niet waarneembaar zou zijn. Hier was het verschil wel te zien, maar groot was 't niet.

Allereerst dus de motorkap gekleid, verbazend hoeveel vuil je dan toch nog oppakt, daarna eerst de motorkap met de machine op standje 4 gepolijst, kleine stukken, niet te grote oppervlakken in één keer. De motorkap hebben we ongeveer verdeeld in 6 stukken. Vooraf eerst het polijstmiddel op de pad, 3 flinke dotten, het te behandelen oppervlak licht ingespoten met de conditioner, het middel met de pad over het vlak verdeeld en vervolgens met draaiende machine het middel verwerkt. Van voor naar achter, van links naar rechts en diagonaal waarbij de banen elkaar overlappen.

Na het polijsten en uitpoetsen (direct na elk stuk) hebben we met de andere pad de Metallic polish wax aangebracht. Dit kan wat sneller en hoeft niet met de nauwkeurigheid van het polijsten. Daarna even een bak koffie met nog wat resten chocolade taart om vervolgens de was uit te poetsen. Het resultaat was toch meer kleurdiepte en uiteraard een supergladde motorkap.

Ergens de komende week, als het weer meezit, gaat de rest van de auto gebeuren.
Dit proces ga ik de komende maanden een aantal keren herhalen om een mooie diepe kleur te krijgen.

confruo

En die Padzzzz, die komen niet bij de gamma vandaan is het wel ?

FGG

Citaat van: confruo op 27-09-2009 20:25:54
En die Padzzzz, die komen niet bij de gamma vandaan is het wel ?

Nee, alles behalve machine bij Enzo gekocht:

http://www.enzo.nl

MICHEL306

Citaat van: FGG op 31-08-2009 18:23:50
Zojuist de auto naar Paashuis gebracht. Hij had n.a.v. mijn mailtje van vanmorgen al een accu besteld en deze wordt dus onder garantie vervangen.
Hij heeft ook meteen een meting gedaan en kwam aan een waarde van 13,4 op toeren. Meer dan ik gemeten heb, misschien omdat ik net een rit van 20km achter de rug had, misschien omdat zijn meetapparatuur beter is dan mijn apparatuur, maar de monteur gaf toe dat ook dat te weinig is.
Dus accu wordt vervangen en hopen dat dat het probleem was, voordat we maar meteen dynamo's gaan demonteren. Verder gaat ie de handrem strakker stellen en wordt dus de airco gerepareerd. Naar alle waarschijnlijkheid morgen klaar.

Tot nu toe nog steeds tevreden over de service. Het was beter geweest dat alles in 1x goed was, maar de airco had ie niet kunnen weten tenzij hij een flink stuk was gaan rijden om de airco te testen en hij gaf ruiterlijk toe dat ie niet had gezien dat er een te kleine accu was geplaatst.

Typisch iets voor paashuis en meer van deze"makkelijke"garage cq auto dealers, ze doen alleen het hoog nodige en wachten dan op de klant om met de werkelijke problemen op de proppen te komen, deze worden dan uiteraard uitstekend verholpen waardoor de klant denkt dat hij eindelijk een garage heeft die goede service verleend......plus dat je de hoofdprijs betaald bij deze, kortom je wordt belazerd waar je bij staat, je gaat mij niet wijs maken dat een volvo gespecialiceerde dealer niet weet wat voor een accu er in hoort? en dat de airco het niet doet? etc etc...misschien ben ik een beetje bevooroordeeld maar paashuis zit bij mij in het grijze boekje van knoeiers.

hoop voor jou dat je wagen verder prima is en gun je vele kilometers.

ps, kwil niet beweren dat paashuis slechte wagens verkoopt, dat even voor de duidelijkheid...

gr M

henry classic v70

Citaat van: FGG op 27-09-2009 20:08:49

Nou Florian, ik ben errug benieuwd hoe het is geworden en is het wat je ervan verwachtte?
Kon je veel verschil zien op de motorkap; rechterkant die gedaan was met de linkerkant die nog moest
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FGG

Citaat van: henry classic v70 op 01-10-2009 17:37:40
Citaat van: FGG op 27-09-2009 20:08:49

Nou Florian, ik ben errug benieuwd hoe het is geworden en is het wat je ervan verwachtte?
Kon je veel verschil zien op de motorkap; rechterkant die gedaan was met de linkerkant die nog moest

Het verschil was niet erg groot omdat de V70 al behoorlijk strak in z'n lak zit, maar de kleur was iets 'dieper'. Er komen nog meer behandelingen om het nog iets 'dieper' te maken.

Ludo

Citaat van: FGG op 01-10-2009 18:10:18
Er komen nog meer behandelingen om het nog iets 'dieper' te maken.

Straks heb je een zwarte...

:evil:

FGG

Citaat van: Ludo op 01-10-2009 18:34:29
Citaat van: FGG op 01-10-2009 18:10:18
Er komen nog meer behandelingen om het nog iets 'dieper' te maken.

Straks heb je een zwarte...

:evil:

Ik doe m'n best!  :P