Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Marc O. op 23-10-2009 10:14:55
zucht....

Plus twee ::)

Wat een ge-oh, allemaal.

Is het geen turbo vs N/A gezeik, dan toch wel lpg vs diesel :eusa_wall:

)()()sT

Moet je nagaan, een turbo op LPG is gewoon 2 keer zo goed  :evil:

Zoals ik vanmorgen al aanhaalde, ik word er sch**tziek van  ;D

EVV

Misschien domme vraag, maar wat is de staat van je lucht filter?

MICHEL306

Nog even en hij gaat weer mercedes rijden... door dit gezever   :eusa_whistle:

Misha

Citaat van: )()()sT op 23-10-2009 10:34:28
Moet je nagaan, een turbo op LPG is gewoon 2 keer zo goed  :evil:

Zoals ik vanmorgen al aanhaalde, ik word er sch**tziek van  ;D

En een Turbodiesel op LPG dan ? :eusa_think:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Citaat van: MICHEL306 op 23-10-2009 10:58:40
Nog even en hij gaat weer mercedes rijden... door dit gezever   :eusa_whistle:

Welk gezever.  ???
Als je tot 3 cijfers na de komma  ;D wil gaan rekenen, is een goed telmachientje wel een must...

:evil:

FGG

Citaat van: MICHEL306 op 23-10-2009 09:42:12
T punt is dat jij een punt hebt als je 1 op 13 rijdt met een auto waarvan we weten dat dat anders zou moeten zijn.

Psies!

Citaat van: Ludo op 23-10-2009 10:06:19
Sorry hoor, maar dit gaat nergens over.
Met een rijstijl zoals jij die hanteert om 1:16 te halen, doet een lpg auto écht niet 1:5, eerder 1:10 / 1:11.
Je rekensommetje ziet er dan wel meteen anders uit...

Mischien moet je dan nog eens lezen en bovenstaande quote van Michel even aanhouden.

Het hele probleem is juist dat met de gehanteerde rijstijl het gebruik veel lager zou moeten zijn. Het gaat dus niet om het normale verbruik van een diesel maar om het afwijkende gebruik van deze diesel. Maar dat dringt bij een aantal mensen nog niet door, geloof ik. :eusa_think:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

EVV

Is op constante snelheid het verbruik volgens de BC ook hoger dan bij een andere V70 diesels? Dat zou je rijstijl uitsluiten als oorzaak...

Vulk

Florian, wat heb je nu al allemaal geprobeerd?

elianmars

Als je nou een stuk uit de bodem slijpt en meestept, zou dat helpen? :eusa_shifty:

FGG

Citaat van: EVV op 23-10-2009 11:19:42
Is op constante snelheid het verbruik volgens de BC ook hoger dan bij een andere V70 diesels? Dat zou je rijstijl uitsluiten als oorzaak...

Volgens een eerdere post hier wel. Ik had aangegeven dat ik bij ca. 80km/u op de CC bij 1750tpm een gebruik heb van ca. 4,4l/100km en dat was aan de hoge kant.

Citaat van: Vulk op 23-10-2009 11:23:45
Florian, wat heb je nu al allemaal geprobeerd?

Brandstofpompafstelling nagekeken, die was goed en een week/tank met een gecontroleerde rijstijl gereden. Volgende stap is uitlijnen en injectorcleaner.

Vulk

Kan de D-riem hier ook geen rol in spelen bij een diesel?

FGG

Citaat van: Vulk op 23-10-2009 11:40:02
Kan de D-riem hier ook geen rol in spelen bij een diesel?

Ik heb geen idee...

reneetje

Tja, ik ben van mening dat bepaalde wagens nu eenmaal niet goedkoop willen lopen t.o.v. hun broertjes of zusjes.

Zelf heb ik het ook met een VW Caddy TDI , kreng loopt al vanaf zijn eerste km 1 op 10 / 11 , terwijl meneer de dealer mij die wagen verkoopt  met de mededeling dat 1 op 15 makkelijk haalbaar is in dagelijks gebruik.

Alles hebben ze al geprobeert maar resultaten zijn er niet gehaald , en heb de moed maar opgegeven...... :-[
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Ludo

Citaat van: FGG op 23-10-2009 11:13:31
Citaat van: MICHEL306 op 23-10-2009 09:42:12
T punt is dat jij een punt hebt als je 1 op 13 rijdt met een auto waarvan we weten dat dat anders zou moeten zijn.

Psies!

Citaat van: Ludo op 23-10-2009 10:06:19
Sorry hoor, maar dit gaat nergens over.
Met een rijstijl zoals jij die hanteert om 1:16 te halen, doet een lpg auto écht niet 1:5, eerder 1:10 / 1:11.
Je rekensommetje ziet er dan wel meteen anders uit...

Mischien moet je dan nog eens lezen en bovenstaande quote van Michel even aanhouden.

Het hele probleem is juist dat met de gehanteerde rijstijl het gebruik veel lager zou moeten zijn. Het gaat dus niet om het normale verbruik van een diesel maar om het afwijkende gebruik van deze diesel. Maar dat dringt bij een aantal mensen nog niet door, geloof ik. :eusa_think:

Hoeft niet door te dringen, het is gewoon duidelijk.
Als je gaat vergelijken met lpg cijfers die nergens over gaan, gaat je rekensom nergens over.
Of wellicht nog sterker, om dan gelijk te spelen op brandstofkosten, mag je nog méér gaan rekenen...  :P