Hond aanschaffen...

Gestart door Eugene, 28-11-2006 14:50:35

Vorige topic - Volgende topic

Simplicity

Dat is Storm de 3 jarige Labrador zo trouw als het maar kan zijn en echt gek op water...
gelukkig heel makkelijk alleen te laten (16 uur alleen in huis en alles nog droog, schoon en heel) want in de auto is het een ramp met dat beest...

pooh

Citaat van: Ronbroek op 26-07-2008 00:02:36
Citaat van: pooh op 25-07-2008 14:37:02
Citaat van: Ronbroek op 24-07-2008 21:20:35
Een hond, leuk als je vrijstaand woont of op een boerderij.

want?

Te veel overlast in nieuwbouwwijken / flats

Blaffen, behoefte doen.

Ah ben jij er zo een...lekker tolerant voor je buren. Bel je ook de milieupolitie als je ziet dat de poedel van de buren tegen je heg aan pist?

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

pooh

Citaat van: edenmartina op 25-07-2008 23:49:14
Dit zijn mijn 2 rashonden echte haagse schreeuwlelijken

De linker is zindelijk maar luistert voor geen meter
De rechter schijt alles onder en heeft een erg lage bijtdrempel(en kwijlt nogal )

Zijn allebei kortharig en das wel fijn voor in de volvo.

Zijn erg waaks bij het kleinste piepje of kraakje beginnen ze al te gillen

Maar zijn erg lief en willen altijd graag bij ons op bed liggen

http://img293.imageshack.us/img293/5701/imgp1741gj8.th.jpg

;D

Ronbroek

Citaat van: pooh op 26-07-2008 12:28:27

want?

Blaffen, behoefte doen.

Ah ben jij er zo een...lekker tolerant voor je buren. Bel je ook de milieupolitie als je ziet dat de poedel van de buren tegen je heg aan pist?

Ik bel altijd meteen overste Karremans !

Op een boerderij kan je zo'n beestje een eigen hok geven.

Bij de meeste mensen die een hond in huis hebben hangt een niet echt prettige lucht, maar dat zal wel aan mij liggen  :eusa_shifty:

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

pooh

Citaat van: Ronbroek op 26-07-2008 12:42:51

Bij de meeste mensen die een hond in huis hebben hangt een niet echt prettige lucht, maar dat zal wel aan mij liggen  :eusa_shifty:

Mag jij vinden, maar ik vind nog steeds dat jij er niks mee te maken hebt wat andere mensen in hun eigen huis doen.

Marc O.

Citaat van: pooh op 26-07-2008 13:55:21
Citaat van: Ronbroek op 26-07-2008 12:42:51

Mag jij vinden, maar ik vind nog steeds dat jij er niks mee te maken hebt wat andere mensen in hun eigen huis doen.

Zolang je andere mensen niet tot last bent (blaffende honden bijten niet maar maken wel herrie) heb je gelijk.
...The Nile isn't just a river in Africa...

pooh

witte herders staan erom bekend dat ze van kleins af aan al zelden blaffen  :eusa_angel:

http://www.youtube.com/watch?v=WPlDYdWAor8

;)

Spin!

Citaat van: pooh op 26-07-2008 15:22:11
witte herders staan erom bekend dat ze van kleins af aan al zelden blaffen  :eusa_angel:

http://www.youtube.com/watch?v=WPlDYdWAor8

;)

M'n buren hebben zo'n witte herder, zwitserse herder noemen ze dat toch!? Blaft inderdaad zelden, alleen als hij plezier heeft zoals vorige week toen we een viervoetig bezoek hadden. Gingen samen goed tekeer, was wel lachen...beide hele prettige honden.

Heren en dames, dit is Moo, een Labrador Retriever:

www.vm-parts.nl

FGG

Dat niet, maar als ik merk dat iemand zijn hond tegen mijn heg aan laat piesen is ie wel aan de beurt. Ik heb altijd honden gehad en ik heb ze altijd daar uitgelaten waar er dat moest. Daar en nergens anders. Dan is 't de heg, dan het huis, volgende keer de auto. Ik wil 't niet hebben. Laat 'm lekker piesen tegen je eigen heg!
De hond kan er niets aan doen maar z'n baasje heeft dit volledig in de hand. Bij mijn vorige adres liet de buurvrouw haar hond altijd tegen de hoek van mijn huis piesen als ze de gang uitliep, nooit tegen haar eigen huis! Houd de hond gewoon kort tot aan het uitlaatterrein en daar kan hij of zij piesen en poepen wat ie/ze wil. Ik pies bij jou thuis toch ook in de pot, en niet ernaast. En mocht zoiets toch gebeuren dan ruim ik 't op. :azn:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

coyote1980

want?

Blaffen, behoefte doen.

Je moet hier lijkt het wel voor sommigen op glas lopen om je punt te maken. Weliswaar niet mijn discussie, maar ik kan me wel in de opmerking van Ronbroek vinden.
Tolerantie komt van twee kanten. Een stereo/tv zo hard zetten dat je buren hem kunnen horen is gewoon 'not done'. In een normale situatie loop je dan even bij elkaar langs en geef je aan er last van te hebben, afhankelijk van de situatie noem je een tijd dat het stil is (feestje) of zet je hem direct zacht en onthoud je voor de volgende keer dat je buren het kunnen horen. Beide partijen kunnen hier op eenvoudige wijze een beetje geven en nemen.

Wanneer iemand in een rijtjeshuis / twee onder 1 kapper een hond neemt die 'nogal' flink blijkt te blaffen ontstaat er een groot probleem. Er is hier geen mogelijkheid meer voor beide partijen om een beetje te geven en te nemen. De situatie is OF in de herrie blijven zitten tot een van de twee verhuist, OF de hond moet het veld ruimen. Met het in het achterhoofd houden van deze patstelling (de buur moet z'n kop maar houden, want ja, wat is dit voor intolerant hondonvriendelijke oplossing, het huisdier wegdoen) lijkt het ontmoedigen van hondenbezit bij mensen in een rijtjeshuis / twee onder 1 kap mij niet helemaal misplaatst.

Hopelijk heb ik hiermee niet teveel hondenbaasjes met bloeddoorlopen ogen en jeukende handen tegen mij in het harnas gejaagd ;D

Ik heb overigens niets tegen honden (ook niets mét honden overigens). Helaas wel teveel baasjes gezien die tijdens het schijten des huisdiers rustig om zich heen gaan staren en het lekker laten liggen. Daar maak ik me dan écht kwaad over. Een paar keer haalde ik het me in mijn hoofd om aan zo'n baasje te vragen 'of hij het niet even wilde opruimen'. Inderdaad, hoe haalde ik het in mijn hoofd. Meneer betaald toch hondenbelasting, daarvan kan best 'iemand' het komen opruimen? Arme hond, zo'n baas hebben... Lekker off topic voor de topicstarter, maar dit zijn gewoon mijn €0,02...
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

thuur

Citaat van: coyote1980 op 27-07-2008 19:23:57
...Meneer betaald toch hondenbelasting, daarvan kan best 'iemand' het komen opruimen? ...

Niet om een kant te kiezen, maar je bent verplicht om hondenbelasting te betalen als bezitter en in de voorwaarden staat dat de gemeente dan doet opruimen.

In de praktijk: ik heb dus werkelijk waar geen idee wat ze met dat geld doen ???

Gr :eusa_think:

UserID6342

Citaat van: edenmartina op 25-07-2008 23:49:14
Dit zijn mijn 2 rashonden echte haagse schreeuwlelijken
De linker is zindelijk maar luistert voor geen meter
De rechter schijt alles onder en heeft een erg lage bijtdrempel(en kwijlt nogal )
Zijn allebei kortharig en das wel fijn voor in de volvo.
Zijn erg waaks bij het kleinste piepje of kraakje beginnen ze al te gillen
Maar zijn erg lief en willen altijd graag bij ons op bed liggen

;D hahahaha, geweldig !!

Ludo

Citaat van: thuur op 27-07-2008 19:38:43
Citaat van: coyote1980 op 27-07-2008 19:23:57
...Meneer betaald toch hondenbelasting, daarvan kan best 'iemand' het komen opruimen? ...

Niet om een kant te kiezen, maar je bent verplicht om hondenbelasting te betalen als bezitter en in de voorwaarden staat dat de gemeente dan doet opruimen.

ergens heb je wel gelijk, maar als je daarop moet gaan wachten...
ik spreek ook vaker mensen aan die hun hond hun behoefte laten doen op het perkje voor m'n deur.
heb er niks op tegen, maar ruim het wel op!.
als ik op een boerderij of bij een beerput wilde wonen, had ik daar zelf wel voor gekozen.  ::)

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Citaat van: Misha op 27-07-2008 23:27:44
Citaat van: Spin! op 26-07-2008 16:35:33Heren en dames, dit is Moo, een Labrador Retriever:

http://img185.imageshack.us/my.php?image=p7200216dp1.jpg

http://img209.imageshack.us/img209/8243/p7200221iu8.jpg

Bizondere ogen, en dan met name de pupillen !
DOD gevalletje.
Voor de niet kenners, dog on drugs.  ;D