Nieuwe FK452

Gestart door RonnieDuck, 01-12-2006 13:51:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eugene

Gezien de test ben ik erg bang dat de Falken me gaat tegenvallen vergeleken met de Pirelli's :-\

Op 1 vlak zal de Falken niet tegenvallen: Slijtage, de Pirelli's hebben nog 3mm profiel na 6000km ::)

If it's not blown, it sucks...

KMvrtr

#31
Dit las ik in het draadje over 'geluidsarme' banden

Citaat van: daytonawim op 12-02-2007 23:21:27
Citaat van: M a r c op 03-01-2007 19:34:22
Er is momenteel niks stiller dan de Falken FK452.

maar is dat ook een geschikte band voor de volvo?

In een ander draadje (kan ik zo snel even niet meer vinden nu) lees ik weer dat iemand anders zwaar ontevreden is over die Falken FK452.

Aangezien ik elders alleen wat zijdelingse opmerkingen over deze band kan vinden maar even een nieuw draadje.
- Wie heeft er ervaring met de Falken FK452?
- Op wat voor Volvo?
- En wat vind je van deze band?


KMvrtr


RRRRR_Ramon

Citaat van: KMvrtr op 14-10-2007 22:02:46
Niemand?

Falken is al veel over geschreven........... even google-en op Falken en wat bandentests lezen. Wat ik ervan gelezen heb is het een middelmatige band met een middelmatige prijs.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

t5karel

Kijk anders  ff op de banden revieuws van www.autobandenmarkt.nl

Denk dat ie daar wel tussen staat ::).
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

KMvrtr

Nope, geen enkele review voor de FK452.

Vertigo

Citaat van: KMvrtr op 14-10-2007 22:22:52
Nope, geen enkele review voor de FK452.

Heel wat reviews voor de Falken FK452 :eusa_whistle:

Klik

KMvrtr

Ja, nee, wacheffe. Wist ik veel dat er ook een autobandentest.com was....
Ik kijk (keek) altijd alleen op autobandenmarkt.nl. En daar staat geen enkele review bij de FK452...

Turbo-Geek

Niet lullig bedoelt maar Google.com is er niet voor niets ....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Barry_C70

I've been running FK452's in 225/35/19 on my C70 since about May, and its getting to that point ALREADY that I have to replace the front tires. The rears are still good but the fronts have worn down pretty quickly IMO, too quickly I would say. I drive hard on the freeway, I don't overdo corners, but the tires should have lasted longer than this I would have thought.

I have put quite a few km on them, I don't know how many really, it has been a lot, but IMO they should have lasted longer, but their performance is very good. Grip in the wet is almost makes me dangerously confident, and for the price, well, 19" on Autobandenmarkt is 160 a tire, a great price for a good performing tire in that size, which is why I guess they don't last very long.

As for the quietness... um, dunno so much about that, yeah at 120-140 they're great but when you're going 180+ the windnoise is loud enough in my C70 that is doesn't really matter anymore.

-D©©©L-

Wat is er mis met dit topic ?

Gevonden door "fk452" als zoekopdracht te geven...  ;)

kwoot:

Citaat van: -D©©©L- op 08-12-2006 11:47:14
Ik kwam op het web een vergelijken test tegen van 11 zomerbanden met de maat 215/55 R16 waarin de FK-452 deelneemt.

Klik voor de 4 pagina's PDF versie.







KMvrtr

Kunnen jullie de test wel lezen?

"Het bestand is beschadigd en kan niet worden gerepareerd" krijg ik te zien.

KMvrtr

Citaat van: -D©©©L- op 14-10-2007 23:03:47
Wat is er mis met dit topic ?



Helemaal niks. Alleen had ik het even over het hoofd gezien.

Er is ook zoveel dat ik nog moet lezen op dit forum. Pfff...

Maar wat me wel direct weer opvalt is de tegenstrijdige commentaren.

-D©©©L-

Citaat van: KMvrtr op 14-10-2007 23:15:25
Citaat van: -D©©©L- op 14-10-2007 23:03:47
Wat is er mis met dit topic ?



Helemaal niks. Alleen had ik het even over het hoofd gezien.

Snap ik, maar omdat er al het e.e.a. in staat heb ik hem maar even aangehaald.

Turbobiker

In plaats van alle onzin gewoon een antwoord:

Zeer goede band, zeker voor de prijs. Schurkt dicht tegen Bridgestone topper en Goodyear Eagle F1 aan.
Is echter zeker niet de stilste band. Na vervanging van de Kumho's voor de Falken ben ik tijdens de eerste rit toch maar gestopt om te kijken of er niets beschadigd was omdat er zoveel geluid vanuit de wielkasten kwam. Gewoon de banden dus.

Als het heet is buiten zin de Falkens werkelijk top, maar onder de 15 graden voel je de grip gewoon afnemen. De Kumho's waren in vrijwel ieder opzicht beter, maar slechts fractioneel.

Maar de Falkens zijn gewoon een heel goede keuze, ga je sowieso niet de fout mee in.

(ik zou echter de volgende keer weer de Kumho's nemen...)
De Tussenpaus