Nieuwe FK452

Gestart door RonnieDuck, 01-12-2006 13:51:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Barry_C70

Which Kumhos are you referring to? The Ecsta SPT KU31? How good did the tread hold out over time? Did they wear out as quickly as the Falkens?

KMvrtr

Eagle F1 ligt er nu onder bij mij. Ben ik niet enorm van onder de indruk.
Maar ik moet toegeven dat die al redelijk versleten zijn.
Erg stil vind ik die Eagles in in ieder geval zeker niet.

Turbobiker

Citaat van: Barry_C70 op 14-10-2007 23:54:09
Which Kumhos are you referring to? The Ecsta SPT KU31? How good did the tread hold out over time? Did they wear out as quickly as the Falkens?

50.000 kilometers... Toen waren ze voor ook echt op (die hadden eerst 20.000 km achter gezeten)

Wel veel snelweg kilometers, maar stuurinrichting en gaspedaal worden intensief gebruikt buiten de snelwegen (of vallen op- en afritten onder snelweg? :eusa_think: )
De Tussenpaus

KMvrtr

Citaat van: Turbobiker op 15-10-2007 00:05:41
Wel veel snelweg kilometers, maar stuurinrichting en gaspedaal worden intensief gebruikt buiten de snelwegen (of vallen op- en afritten onder snelweg? :eusa_think: )

You're my kinda guy!

Ik ken je nog niet, maar ik mag je nu al!  ;D

ewing

#49
Citaat van: KMvrtr op 12-10-2007 22:28:38
Aangezien ik elders alleen wat zijdelingse opmerkingen over deze band kan vinden maar even een nieuw draadje.
- Wie heeft er ervaring met de Falken FK452?
- Op wat voor Volvo?
- En wat vind je van deze band?
Ik heb als voorbanden nu de Falken FK452's in de maat 215/40/17 (met Titan-velgen) op een 2.5 20V. Tot nu toe, na ongeveer 3500km, nog steeds erg tevreden. De band is relatief stil, véél grip (meer dan de Dunlop's SP9000 die ik hiervoor had) en goed weggedrag (zowel nat als droog). Helaas wel relatief veel last van spoorvorming in de weg, maar dat ligt meer aan de breedte van de band dan het merk vermoed ik zo. Over slijtage kan ik nog weinig tot niets zeggen, maar ik heb daar goede verhalen over gelezen.

KMvrtr

Het blijft lastig zeg, dat vergelijken van banden.

Neem nou de duidelijke mening van Turbobiker. Op www.autobandentest.com vind je precies tegenovergestelde ervaringen. Daar wordt de Falken als veel stiller ervaren. Pff..
Volgens mij komt het er op neer dat iedereen gewoon moet kiezen waar ie zich het beste bij voelt.
Jammer dat ik niet stinkend rijk ben. Dan kon ik elke maand een ander setje banden proberen. LOL!


big ben

Om even in dit topic te blijven......laten we zeggen het Falkentopic ;)

Als de temperaturen het toe laten dan heb ik ook een paar nieuwe "rubbers" nodig, ik wil dan graag 205/55/15 en evt. 205/60/15 monteren bijvoorbeeld de

falken ZIEXZE512

Is dit een goede ??? keuze en past de 55 en de 60 serie op de 20v??

alvast bedankt :)


Turbo-Geek

Het blijft allemaal subjectief .... Wat is nou stil ? Wat is nu plakken op de weg ? Wat is nu slijtage ??  Iedereen geeft hier zo zijn eigen invulling aan ahv eerdere ervaringen.
Iemand die veel gumt en zachte pirelli's gewend is kan zeggen dat ze minder op de weg plakken maar wel lekker lang mee gaan (in vergelijking met de Pirelli's).

Je moet gewoon rondkijken naar banden die in het budget passen, over het algmeen goed hun best doen in testen en dan gewoon proberen. Het is toch altijd tijdelijk want slijten doen ze uiteindelijk toch.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

big ben

Als de temperaturen het toe laten dan heb ik ook een paar nieuwe "rubbers" nodig, ik wil dan graag 205/55/15 en evt. 205/60/15 monteren bijvoorbeeld de

falken ZIEX ZE512
Is dit een goede  keuze en past de 55 en de 60 serie op de 20v??


Wat ik bedoel is heeft iemand ervaring met deze band??



M a r c

ZE512 is een mindere band dan de FK452, maar nog steeds een band die vergelijkbaar is met de Toyo Proxes en Fulda Carat. De FK452 is wel beter dan de Toyo en Fulda'.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

WYD

Ik wil deze week ook nieuwe banden bestellen maar ben nog aan het twijfelen tussen de Proxis T1-R en de Falken FK452.
De Toyo Proxis T1-R heb ik een jaar mee gereden nadat ik ze nieuw gekocht had. Bij verkoop van de auto zaten ze er nog steeds onder en waren ze op de helft van de slijtage. Qua grip en geluid etc. was ik erg over deze banden te spreken, ook in de regen.
Echter had ik ze op een ZX 3-deurs gemonteerd waarop ik een verlaagd sportonderstel had gemonteerd, dat speelt natuurlijk ook nogal mee bij de wegligging.
Met de Falken heb ik nog helemaal geen ervaring.
Michelin Pilot Primacy ben ik zo zat, dat ik niet alleen de achterbanden vervang die op zijn, maar ook de voorbanden die nog niet eens op de helft zijn.
Bandenmaat bij mij is 205/50/16.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

J a a p

#56
Ik heb vandaag ook 4x Falken F452 besteld, in de maat 215/40/17. 400 euro inclusief monteren, balanceren etc....
Ben zeer benieuwd!

EDIT: hoogte was fout!

Ik zit toch een beetje te twijfelen tussen 40 of 45. 40 is wel erg plat...
Wannabe C70 rijder.

ewing

Citaat van: VolvoJaap op 15-12-2007 11:20:06
Ik heb vandaag ook 4x Falken F452 besteld, in de maat 215/40/17. 400 euro inclusief monteren, balanceren etc....
Ben zeer benieuwd!

EDIT: hoogte was fout!

Ik zit toch een beetje te twijfelen tussen 40 of 45. 40 is wel erg plat...

Ik heb achter 215/45 en voor 215/40. Dit, in verband met licht aanlopen aan de voorzijde met 215/45 bij volledige stuuruitslag. Je merkt het verschil tussen 45 en 40 mijns inziens echt wel. Oneffenheden in het wegdek worden nog beter doorgegeven aan de bestuurder; minder comfort dus. Mijn voorkeur zou - indien ze niet aanlopen aan de voorzijde - uitgaan naar 45.

Grijze Baksteen

#58
Citaat van: big ben op 16-11-2007 09:34:41
Als de temperaturen het toe laten dan heb ik ook een paar nieuwe "rubbers" nodig, ik wil dan graag 205/55/15 en evt. 205/60/15 monteren bijvoorbeeld de

falken ZIEX ZE512
Is dit een goede  keuze en past de 55 en de 60 serie op de 20v??


Wat ik bedoel is heeft iemand ervaring met deze band??




NIET AAN BEGINNEN! Ik heb een half jaar met ZE512's gereden en mijn voorbanden zijn binnen dat halve jaar van 9 naar 3mm afgesleten! Ik geef toe dat ik nogal heb getrapt met de coupé, maar die compound is zo zacht als een zak gummieberen! Veel grip hadden ze wel, maar da's niet zo moeilijk als je per kilometer ongeveer een paar gram band kwijt raakt  ::) :P

Vooral bij een zware, voorwielaangedreven wagen zoals de 850 zul je zien dat je binnen no time nog maar een kwart van je profieldiepte over hebt  :eusa_snooty:

Als je goedkoop een leuk setje wil kopen dan zou ik nog eerder voor een setje nankangs gaan.. of een 2e hands set van een beter type/merk, zoals toyo, goodyear of michelin (alle drie zeer goede ervaringen mee gehad) ;)
HeeRRRRRRlijk die 5 cilinder!!!