Nieuwe FK452

Gestart door RonnieDuck, 01-12-2006 13:51:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

RonnieDuck

Hoi allen!

Gisteren nieuwe bandjes laten plaatsen en laten uitlijnen. Oude bandjes waren 205/45/17 bridgestone RE040. Behalve dat deze bandjes versleten waren was ik ze ook meer dan zat! Wat een klote band. Enorm rolgeluid, droog geen grip, nat geen grip. Maw geen bridgestone voor mij, behalve op de motor!

Ik wilde alleen de voorbandjes vervangen puur vanuit financieel oogpunt. Het wordt me gewoon even te duur om net voor de dure maand rondom rubber te plaatsen.
Vooral even rondgekeken voor een goede goedkope band. de aanraders bij verschillende banden boeren waren bridgestone (nee die mot ik niet meer) Of michelin's type mij onbekend,..na het zien van de prijs heb ik verder gekeken!

Even aan de nieuwe Toyo T1-R zitten denken. Grip heb je dan genoeg,..maar slijten wel erg hard!

Hier al meerdere over Falken gehoord en dus daar even op gespitst. De FK452 is een superband, aldus de importeur. Deze wezen mij op Henze autobanden in Katwijk. (andere optie was autobedrijf de toekomst in vijfhuizen,..nee doe maar niet!)
Daar heen gegaan voor eventuele bestelling. Uiteraard niet op voorraad maar de vriendelijke dame ging even voor mij bellen,..2 stuks,.. Tja in back order, duurt minimaal tot half dec.
Hmmm,..nou doe maar, ik wacht wel. Bestel er dan maar gelijk 4,..kan nog even 3 weken sparen! Dame weer bellen. 4 maal, nou oke woensdag in huis! Huh? geen backorder,...nee ze staan nu de vrachtwagen uit te laden! sjips,... zit ik met 4 banden,..terwijl ik eigenlijk 2 wilde,...of 4 in half december!

Maar goed,..lang verhaal. Gister dus laten plaatsen.

1: Wouw wat zijn die banden stil!
2: Tering wat stuurt dat direct!
3: Huh wat voelt dat hobbeltje anders,..veel relaxer!
(Rustig blijven Ron, ze zijn net nieuw en dus niet gelijk oproken!!)
Netjes naar huis gereden,..alhoewel,..
4: Jaaa grip! (ze zijn natuurlijk nieuw,..maar het is echt anders)
5: Wouw wat zijn de banden stil!

Nog even afwachten of ze ook ruim een jaar meegaan, en natuurlijk nog geen nat weer gehad, maar voorlopig super tevreden. Man wat kan een band toch veel uitmaken in de wegligging! Echt een veel beter gevoel,.. maakt de auto (en mij) veel zekerder aanvoelen.


Voorlopig een aanrader! (na 2 dagen!)

Mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Johann

Gisteren laten plaatsten kun je vandaag nooit een objectief verhaal maken over die band.
Je hebt minstens 500-1000 km nodig om de band echt aan het werk te hebben.

RonnieDuck

Vandaar ook mijn kanttekening dat ze nieuw zijn en dat ik nog geen nat weer e.d. heb gehad

Maar het is nu al een verademing op de bridgestones!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

ed

Wat was je nu kwijt, en welke maat (205/45/17?).

Waarom niet naar de Toekomst. Altijd gezellig! OOk weer spannend of je velgen er nog onder zitten als je weer naar buiten komt.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

RonnieDuck

Ik heb nu voor 215/40/17 gekozen! Gaat volgens mij goed! Iig nog geen probemen ondervonden.

135 per band!

Ik wist wel dat er iemand zou reageren op de naam autobedrijf de Toekomst!  :eusa_wall:
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

M a r c

Falken staat bekend om zijn stille banden.  Heb er inmiddels goede ervaringen mee. Prijs/kwaliteit is zondermeer goed.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

volvos60t5

Citaat van: Johann op 01-12-2006 14:07:58
Gisteren laten plaatsten kun je vandaag nooit een objectief verhaal maken over die band.
Je hebt minstens 500-1000 km nodig om de band echt aan het werk te hebben.

Ik heb ze er nu 1500 km onder liggen dus over slijtage kan ik niets zeggen maar ik ben er tot nu toe echt heel tevreden over: Dit zijn dus echt veruit de stilste banden die ik ken. De grip is super en de prijs is ook nog eens veel lager dan van de Conti's en michelins die er onder lagen. Echt een aanrader dus.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

M a r c

Het wordt nu wel tijd voor je winterbanden Niels  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

animalT5R

Citaat van: ed op 01-12-2006 16:18:27
Wat was je nu kwijt, en welke maat (205/45/17?).

Waarom niet naar de Toekomst. Altijd gezellig! OOk weer spannend of je velgen er nog onder zitten als je weer naar buiten komt.

Haal je toch gelijk een paar andere binnen? ;D
Deze velgen die ik nu nheb,komen ook bij velgenland vandaan.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Lindert Bogers

Aanrader !?

Wil je ze kopen 225/35/18 ! eens pirelli altijd pirelli, de Falkan is een goede band voor normaal gebruik, ik heb ze nu 1000km eronder en heb er nog steeds geen vertrouwen in. Ze zijn idd stil maar zodra je een bocht hard in gaat gaan ze gelijk krijsen als een gek, nogmaals ik wil een band hebben die me vertrouwen geeft in bochten !!  Ik heb zelf de FK 452 in de maat 225/35/18, zat te twijfelen over de pirelli pzero nero maar op advies van wanders bandenservice (ervaren drifter) heb ik de Falkan genomen, helaas slechte keus  :(  (voor mij dan).

M a r c

Vreemd... Tom heeft ze ook onder zijn T-5R liggen in 225/35ZR18 en die krijsen echt niet  :eusa_doh:  Welke bandenspanning heb je ze staan?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbobiker

Citaat van: thedoctor op 01-12-2006 18:03:42
Aanrader !?

Wil je ze kopen 225/35/18 ! eens pirelli altijd pirelli, de Falkan is een goede band voor normaal gebruik, ik heb ze nu 1000km eronder en heb er nog steeds geen vertrouwen in. Ze zijn idd stil maar zodra je een bocht hard in gaat gaan ze gelijk krijsen als een gek, nogmaals ik wil een band hebben die me vertrouwen geeft in bochten !!  Ik heb zelf de FK 452 in de maat 225/35/18, zat te twijfelen over de pirelli pzero nero maar op advies van wanders bandenservice (ervaren drifter) heb ik de Falkan genomen, helaas slechte keus  :(  (voor mij dan).

:eusa_wall:

Tja, hoe slim kan je zijn ::)

Driften + 850 :eusa_think: :eusa_snooty:

Ik hobbel nog steeds vrolijk door op mijn Kumho's. Al 40.000 km lang. Grip is nauwelijks minder dan in begin en in regen boven de 10 graden zijn ze nog steeds briljant (5.5mm profiel, meting Joris ;D )
De Tussenpaus

M a r c

och gut... krijgen we nu weer iedereen die gaat roepen: "ik heb dit merk en die zijn ook goed" ?  Dát hebben we hier nu al zó vaak besproken. Iedereen zoekt of verwacht andere eigenschappen van een band en iedereen heeft een ander budget. Dus de bandenkeuze en wát nu een goede band is is zo f*cking persoonlijk.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Lindert Bogers


Misha

Citaat van: M a r c op 01-12-2006 18:27:05
...Dus de bandenkeuze en wát nu een goede band is is zo f*cking persoonlijk.
Zo is het maar net !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het