Montage en aansluiten MSD Blaster

Gestart door Tranquilo850, 02-12-2006 12:45:32

Vorige topic - Volgende topic

RonnieDuck

:eusa_clap:

:eusa_wall:

:eusa_doh:
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Ludo

Tranquilo850

Bedankt voor je bemoedigende woorden  ;)

Ik hoop dat die 2 draden in de ribbelslang via een omweg aan de achterkant aan de voorspanningsregelaar vastzit, anders snap ik het helemaal niet meer.

Nog even over de verschillende maten stekkers, is dit simpel op te lossen? Zijn die stekkers makkelijk te krijgen en te verwisselen?

Tranquilo850

Precies, zo ziet het er in Haynes ook uit. Bij mij zit het echter compleet anders :P

Ludo

geen idee hoe dat zit met de stekker.
normaal zijn het dus 4 aansluitingen zoals je op de foto kan zien.
waarom jij er nu 6 hebt weet ik niet.
wellicht is het geen origineel 850 onderdeel.

Tranquilo850

Het is wel een orgineel Volvo onderdeel, er staat namelijk wel gewoon Volvo op. Maar of ie ook voor de 850 is bestemd.... Als ik het zo hoor ben ik de enige met deze stekker   :eusa_wall:

De beschermhoes achter de stekker is ook op meerdere plaatsen gescheurd. Zou ik de stekker met beschermhoes los bij de dealer kunnen kopen? Heeft iemand hier misschien een onderdeel nummer van, dan kan ik het via de telefoon bestellen.

Misha

Citaat van: Tranquilo850 op 03-12-2006 21:20:21
Het is wel een orgineel Volvo onderdeel, er staat namelijk wel gewoon Volvo op. Maar of ie ook voor de 850 is bestemd.... Als ik het zo hoor ben ik de enige met deze stekker :eusa_wall:
Is het een ex politiewagen of wagen die met zendapparatuur is uitgerust geweest ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jeroentjuh

In Vida/Vadis staat wel dat er 2 type's zijn, -1995 en 1996-
In die 6-polige stekker zitten ook maar 4 pinnetjes.....

Tranquilo850

Niet dat ik weet. Zitten ook geen gaten in het dashboard of de hoedenplank. Hij ziet er eigenlijk nog prima uit voor zijn leeftijd, ook onder de motorkap. Alleen in deze hoek is er veelvuldig gebruik gemaakt van tape  :(

Volgens Haynes is er alleen dit type ??? Maar het klopt wel dat er maar 4 draden heen gaan, feit blijft dat je die stekker nooit pas krijgt. Wanneer alle modellen van voor 95 een stekker met 6 punten hebben, dan lijkt me dat er meer mensen met dit probleem hebben gezeten. Bij mij ziet de voorspanningsregelaar er ook anders uit, zou dit dan ook komen doordat het een pre-1995 model is...

Tranquilo850

Vandaag weer aan de slag gegaan met de bobine. Heb van ET de juiste stekker ontvangen  :). Ik hoopte dat de kleuren overeen zouden komen, dit was helaas niet het geval. Er staan wel nr's in de oude stekker. Dit zijn de nr's 1-7 waarvan 2,4,5 en 6 in gebruik zijn. Kan ik ervan uitgaan dat dit overeenkomt met de nr's 1-4 in de nieuwe stekker, dus 2 op 1, 4 op 2 enzovoorts.

Dan is er nog het volgende. De 2 kabels die je op de foto kunt zien, zaten op de bobine geschoven. Ze gaan dus helaas niet naar de voorspanningsregelaar die eronder was gemonteerd, maar uiteindelijk getapete bundel in waarna ik ze niet meer kan volgen. Wanneer ik de nieuwe bobine aansluit, hou ik deze kabels dus over....

Misha

Zit ie er nou nog niet in, joh ? >:(

Heb je de getapete bundel al eens opgengemaakt en gezien wat voor "Verassingen in witte melkchocola" je daar tegenkomt ? Misschien wel iets vreselijks als losjes in elkaar gedraaide draadjes..
Ik zou het iig losmaken en nalopen, misschien hebben ze ergens onderin wel eens een soort eigen alarm of startonderbreker gebouwd (gehad) en de kleuren niet meer behouden.

Tranquilo850

Ik denk dat wanneer ik de getapete bundel open maak, ik er helemaal niet meer uitkom. Auto heeft een orgineel Volvo Guard 1 alarm, dus het lijkt me niet dat ze ook nog een ander alarm hebben ingebouwd. Wel is het zo dat het alarm erg vreemd begon te doen. Hij wou niet meer starten en de lichten begonnen te knipperen zodra ik de deur open deed. Na verschillende dingen geprobeerd te hebben bleek alleen het loshalen van zekering 6 te helpen.

Al met al begin ik de moed op een goed eindresultaat een beetje op te geven  :-\

Wanneer iemand tijd, zin, moed en de kennis heeft om dit probleem samen met mij op te lossen, dan hoor ik dat graag. Wil er best een vergoeding voor betalen, zolang hij het maar weer goed gaat doen :)

Misha

Lijkt toch licht op een handige doe het zelver..
Zou je best een beetje willen helpen, maar Wognum is niet naast de deur, bovendien ben ik alleen maar handig, en geen professional of zo..
Maar ik hou dan wel weer van draadbomen en uitzoeken/reviseren..

jberg

what the f$#@ is een msd blaster?? kheb al gezocht op t forum maar werd er niet veel wijzer van

Misha

Citaat van: jberg op 11-12-2006 18:46:20
what the f$#@ is een msd blaster?? kheb al gezocht op t forum maar werd er niet veel wijzer van
Een hoogwaardige bobine met hoge opbrengst..