Montage en aansluiten MSD Blaster

Gestart door Tranquilo850, 02-12-2006 12:45:32

Vorige topic - Volgende topic

Tranquilo850

Ik heb een paar vraagjes over het monteren en aansluiten van bovengenoemde
Bobine.

Ten eerste kom ik niet bij bout nr 3, die linksonder zit vanaf de voorkant van de auto bekeken. En ik weet niet waar je de 2 draden op de foto op de nieuwe bobine moet aansluiten. Ook heb ik het idee dat de huidige stekker te groot is voor de nieuwe voorspanningsregelaar, maar dat weet ik niet zeker want zover kom ik dus nog niet  ;D

Sorry voor de slechte foto's  :-[

Johann

Staat toch op de foto hoe je ze aan moet sluiten?

Ik heb destijds voor de bobine twee alu afstandshoudertjes gebruikt om nog bij de bouten te kunnen.

Ludo

op de bobine staat ook + en - op.

Tranquilo850

Allereerst bedankt voor je heldere foto's!

Maar ik snap het toch nog niet helemaal. Die kabeltjes zitten op 2 metalen plaatjes aan de onderkant van de bobine geschoven door middel van een zwarte schuifjes, waar overigens veel groene troep inzit. Waar moet ik die in de nieuwe situatie aansluiten, ik zie dat jij een kabeltje naar een bevestigingsbout hebt geleid en een naar zo'n goudkleurige schroef. Zou dat bij mij ook kunnen en welke moet waar naartoe.

Moet ik om bij die laatste bevestigingsbout te komen die zwarte voorspanningsregelaar, met witte tekst, er eerst af halen, of zie ik die bout wel wanneer ik mijn gehele luchtfilterhuis verwijder?

mehn

Je moet idd eens beginnen met het luchtfilterhuis er ff uit te halen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: Tranquilo850 op 02-12-2006 13:07:41
ik zie dat jij een kabeltje naar een bevestigingsbout hebt geleid en een naar zo'n goudkleurige schroef.

kijk eens opnieuw, dat kabeltje aan de bevestigingsbout gaat niet naar de bobine.
aan het voorspanningsregelaartje zitten 2 kabeltjes, 1 rood gaat naar de +, 1 zwartblauw naar de - op de bobine.
dat is alles.

Tranquilo850

Bedankt voor jullie respons!!

Morgen ga ik eerste de luchtfilterbak weghalen, hopelijk zie ik dan de laatste bevestigingsbout. Met die draden moet ik er nu ook wel uitkomen.

Zoals jullie waarschijnlijk wel merken ben ik (nog) niet echt een doorgewinterde sleutelaar ;D. Ik ben wel een echte auto/Volvo fan en heb, onder meer, op dit forum ontzettend veel gelezen. Dus de kennis is geloof ik wel redelijk aanwezig  ;)
Nu ben ik voorzichtig aan ook zelf wat aan het sleutelen, wat ik ontzettend leuk vindt. Het gaat me nog niet echt goed af, maar met jullie hulp heb en hou ik er toch vertrouwen in!

Dus blijf vooral reageren op mijn ietwat knullige vragen  :)

Tranquilo850

Vandaag de luchtfilterbak weggehaald, stekker los en daar was bout nummer 3. Ik kon hem nu dus los halen. Maar wat ik al eerder dacht te zien bleek helaas te kloppen. De huidige stekker is flink groter als de aansluiting op de voorspanningsregelaar. Hij heeft ook 6 punten in plaats van 4 voor de nieuwe :P

Hoe los ik dit op, zijn die stekkers los te verkrijgen en zijn die makkelijk te verwisselen?

Toch snap ik ook nog steeds iets anders niet. Bij de nieuwe bobine gaan de 2 kabeltjes van de bobine direct naar de voorspanningsregelaar. Bij de oude gaan ze vanaf de bobine een zwarte ribbelslang in die ik vervolgens niet helemaal goed kan volgen. Waar gaan ze heen en waarom gaan ze niet gewoon naar de voorspanningsregelaar? Wat doe ik straks met deze kabels?

Misha

je hoeft helemaal niets de doen met door voorregelweerstand. Die blijft gewoon zitten , inclusief de hele bekabeling er naar toe.
Het enige wat je hoeft te doen is de twee die vanaf de voorregelweerstandsding zitten, en nu dus naar je oude bobine lopen, aansluiten op de nieuwe, (en dan de polariteit goed houden).

Dit kun je trouwens op foto;s van Johann uitstekend zien.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

het voorspanningregelaartje moet je ook mee vervangen.
niet alleen de bobine.

Tranquilo850

Dat zit dus geloof ik bij mij dus iets anders  :). Zoals je op de foto hoger in dit topic kunt zien, lopen er al een rode en blauwe draad naar de nieuwe bobine. Ik heb het zo compleet gekocht. Maar die oude draden lopen heel ergens anders heen, maar waar en wat moet ik daar nu mee  doen? En hoe los ik het bovengenoemde probleem van de 2 verschillende stekkers op?

Tranquilo850

Het voorspanningsregelaartje is toch dat ding wat al voorgemonteerd op die plaat zit bij die nieuwe bobine?

Ludo

ja dat "zwarte kastje" op het aluplaatje.

Tranquilo850

Ja precies, die vervang ik dus sowieso mee. Alleen bij de nieuwe versie lopen de draden rechtstreeks van de voorspanningsregelaar naar de bobine. Bij de oude lopen ze echter een zwarte ribbelslang in die ik niet verder kan volgen, of komt die uiteindelijk ook gewoon bij de voorspanningsregelaar uit en zie ik het gewoon niet?

De oude voorspanningsregelaar is toch dat zwarte kastje met wit opschrift, of is dat hem soms niet en ga ik daar de mist in?

Bedankt voor jullie volhardendheid om het me uit te leggen  ;D

Ludo

kabels horen idd naar de bobine te lopen.
wat er bij jouw met de kabels gebeurd is weet ik niet, d'r zal wel een snuggere techneut mee bezig zijn geweest.  :-X