Montage en aansluiten MSD Blaster

Gestart door Tranquilo850, 02-12-2006 12:45:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tranquilo850



Net maar een afspraak bij de dealer gemaakt, 8 januari gaat hij er heen. Nu maar hopen dat zij er wel uitkomen.

elianmars

Waar heb je die MSD vandaan?

Als deze bij ET vandaan komt, kan Marc je misschien helpen?

Tranquilo850


Misha heeft Marc gesproken. Die gaf aan dat de MSD idd wat kritischer qua ingangsspanning is en dat ze bij de dealer even moeten kijken naar de dynamo en de spanningsregelaar.

Hopelijk kan de dealer het met deze info oplossen zodat ik eindelijk weer van mijn 850 kan genieten.

Tranquilo850

#48
Afgelopen week deed mijn 850 het nog amper  :-\

Wegenwacht erbij, konden het probleem ook niet vinden. Dus auto maar alvast naar de dealer gebracht waar ik voor vandaag toch al een afspraak had staan.

Zo duidelijk mogelijk doorgegeven wat het probleem was en wat er aan was gedaan. Vanmiddag kon ik hem weer ophalen. Hij deed het weer. Ze hadden hem uitgelezen en alle sensoren waaronder die van de lambdasonde schoongemaakt.

Het goede nieuws is dat hij dus weer rijd, ook al heb ik er maar weinig vertrouwen in.

Thuisgekomen meteen maar de bobine van die er nog inzat omwisselen voor de blaster, hier deed hij het echter nog steeds niet mee ???

Volgens mij zit er dus nog steeds ergens een probleem, maar waar en wat dat dan is, ik weet het niet.

thuur

Citaat van: Tranquilo850 op 08-01-2007 14:58:01
Afgelopen week deed mijn 850 het nog amper :-\

Wegenwacht erbij, konden het probleem ook niet vinden. Dus auto maar alvast naar de dealer gebracht waar ik voor vandaag toch al een afspraak had staan.

Zo duidelijk mogelijk doorgegeven wat het probleem was en wat er aan was gedaan. Vanmiddag kon ik hem weer ophalen. Hij deed het weer. Ze hadden hem uitgelezen en alle sensoren waaronder die van de lambdasonde schoongemaakt.

Het goede nieuws is dat hij dus weer rijd, ook al heb ik er maar weinig vertrouwen in.

Thuisgekomen meteen maar de bobine van die er nog inzat omwisselen voor de blaster, hier deed hij het echter nog steeds niet mee ???

Volgens mij zit er dus nog steeds ergens een probleem, maar waar en wat dat dan is, ik weet het niet.

En wat is precies het probleem? :eusa_shifty:


Gr ???

johan283

Citaat van: thuur op 08-01-2007 15:38:22
Citaat van: Tranquilo850 op 08-01-2007 14:58:01


Volgens mij zit er dus nog steeds ergens een probleem, maar waar en wat dat dan is, ik weet het niet.

En wat is precies het probleem? :eusa_shifty:


Gr ???

Dat weet hij nou juist niet  :eusa_wall:

thuur

Citaat van: johan283 op 08-01-2007 16:06:38
Citaat van: thuur op 08-01-2007 15:38:22
Citaat van: Tranquilo850 op 08-01-2007 14:58:01


Volgens mij zit er dus nog steeds ergens een probleem, maar waar en wat dat dan is, ik weet het niet.

En wat is precies het probleem? :eusa_shifty:


Gr ???

Dat weet hij nou juist niet :eusa_wall:

Ik denk dat ie eerder op zoek is naar de oplossing ;D

Maar dan moeten we eerst weten wat dat probleem nou is :eusa_think:


Gr ;)

Tranquilo850


Mijn auto loopt NU probleemloos op een originele bobine.

Het probleem is dat die originele bobine niet van mij is. Zelf had ik een MSd Blaster gekocht compleet met voorspanninsregelaar voorgemonteerd op een grondplaat.

Mijn 850 wil alleen niet starten met de blaster, de eerste keer dat ik hem ermee probeer te starten lijkt hij wel aan te slaan maar valt meteen weer stil. Als ik het vervolgens weer probeer doet hij niks. Startmotor draait wel gewoon.

Dit is dus het probleem, nu de oplossing nog  ;)

thuur

Heb je de mogelijkheid om die MSD in een andere auto te proberen?

Gr :-\

Misha

Citaat van: thuur op 08-01-2007 20:41:49
Heb je de mogelijkheid om die MSD in een andere auto te proberen?

Gr :-\

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=16177.msg288091#msg288091

Foei Thuur ! en dat voor een moderator ! ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

O was dat deze draad ;D

Af en toe samenvatten helpt wel eens.

Je had eerst deze bobine:


Zoals eerder opgemerkt, geen 850-onderdeel. Vadis geeft idd 2 types:
» 3507934 -1995
» 1275174 1996-
(Op de oude bobine zie ik het nummer niet terug.)

Die haal je weg en dan hangt er dit:




1) Ik begrijp dat Misha alle kabels heeft ontmanteld en in originele toestand heeft teruggebracht? En deugdelijk 'herenigd'?

MSD aangesloten, auto stottert vooral bij belasting, MSD is OK getest in een andere auto.

2) Zijn de bougies/verdeelkap/rotor in orde en van het juiste type?

3) Wat is het voltage op de accu bij: motor uit, stationair en vanaf 1500 toeren?

4) Zijn er foutcodes?

5) Ook alles gebprobeerd zonder zekering 6?


Gr ;D

Tranquilo850

De vreemde bobine die in eerste instante was aangesloten was wel origineel volvo. Dit staat erop:

Volvo
3531839-3
Siemens
5WK6 500
Made in Germany

1) Klopt, de juiste draden komen nu uit in de juiste stekker.

2) Kabels, rotor en verdeelkap zijn vervangen door nieuwe orginele exemplaren. Bougies heb ik wel liggen, maar nog niet gemonteerd.

3) Motor uit was de spanning goed. Overige 2 niet getest, heb ik helaas ook niet de juiste middelen voor.

4) Geen foutcodes. Auto is zowel door een specialist als door een dealer uitgelezen en gereset.

5) Noodgedwongen ook allemaal geprobeerd zonder zekering 6 doordat het alarm op tilt was geslagen. Dit is vandaag bij de dealer wel opgelost.

Dit is er nu allemaal aan gedaan:

Rotor
Bougiekabels
Verdelerkap
Gasklephuis gereinigd
Lambdasonde en allerlei andere sensoren gereinigd
Carterontluchting gereinigd
Brandstoffilter
Thermostaat
Injectorreiniger
Verder zijn alle stekkerverbindingen schoongemaakt

De monteur van de wegenwacht had toen mijn vriendin gestrand was op het formulier EGR klep genoteerd. Verder had hij allerlei kabels onder het afdekkapje van het gasklephuis losgehaald omdat hij het idee had dat hij dan beter ging lopen.

Dat was het wel zo'n beetje  ;D

thuur

Hmm... dan lijkt het me toch raadzaam dat die kabelboom verder onderzocht moet worden op corrosie, kortsluiting of een slecht contact :-\


Maar als deze bobine nu werkt (kopen!), waarom dan de MSD?


Gr ;)

Misha

Citaat van: Tranquilo850 op 08-01-2007 21:40:13
1) Klopt, de juiste draden komen nu uit in de juiste stekker.

2) Kabels, rotor en verdeelkap zijn vervangen door nieuwe orginele exemplaren. Bougies heb ik wel liggen, maar nog niet gemonteerd.

3) Motor uit was de spanning goed. Overige 2 niet getest, heb ik helaas ook niet de juiste middelen voor.

4) Geen foutcodes. Auto is zowel door een specialist als door een dealer uitgelezen en gereset.

5) Noodgedwongen ook allemaal geprobeerd zonder zekering 6 doordat het alarm op tilt was geslagen. Dit is vandaag bij de dealer wel opgelost.

1. Natuurlijk ! netjes ontvet, gesoldeerd en trektest gedaan, daarna met krimpkous dubbel verzegeld.
MSD doet het in de 850 maar 1 keer: slaat dan af en doet niets meer, ook geen vonk !

2. Ja, allemaal prima. Bougies weet ik niet zeker, ik heb ze niet gezien. Maar de auto pakt helemaal niets meer als hij uitvalt, ook geen misfires of slechts 3 cylinders, gewoon helemaal niets.

3. Zowel mijn S70 als de 850 hebben bij stilstaande motor 12,8 volt op de accu. Rest niet gemeten.
@TRANQUILO: koop een multimeter en lees het boekje, zo'n ding kost maar een tientje...

4. ?

5. Ja, ook zonder deze zekering.


Meest opvallende blijft dat de MSD niets doet, zelfs geen oranje vonkje, terwijl een Bosch OEM er wel een vonk uit trekt, dat moet toch een aanwijzing zijn voor de oorzaak van het probleem ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Tja, in die zin zou ik zeggen dat de MSD de ontstekingsunit te zwaar belast. Beveiligingscircuitje komt in actie en legt het zwijgen op. Je zou kunnen controleren of het computerrelais er mooi schoon bijhangt (naast koelfanrelais, boven radiator). Of er zit in de kabelboom nog een weerstand/hindernis waardoor de computer de bobine niet goed kan aangestuurd kan worden.


Gr :)