Project Mjolnir - SDM

Gestart door Johann, 18-12-2006 01:26:23

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Ik vind de SDM trouwens wel erg geschikt voor die strijkplank die je ooit eens op de SD1 hebt gehad. Zal het bochtenwerk op hoge snelheid zeker ten goede komen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: M a r c op 20-04-2007 17:40:25
Ik vind de SDM trouwens wel erg geschikt voor die strijkplank die je ooit eens op de SD1 hebt gehad. Zal het bochtenwerk op hoge snelheid zeker ten goede komen.

Niet verder vertellen maar hij heeft afgelopen week al even op de kofferbak gestaan..  ;D

Nadeel is dat het ding zoveel snelheid weg neemt.

M a r c

Citaat van: Johann op 20-04-2007 18:00:02

Nadeel is dat het ding zoveel snelheid weg neemt.

;D

Maar hij geeft wel veel bochtensnelheid terug. En als je een bocht daardoor harder uit kunt komen heb je meer eindsnelheid op het stuk daarna dan wanneer je na een bocht met een lagere snelheid moet beginnen. Denk echt wel dat het 'ding' nut heeft op de Ring.

info@europeantuning.nl

JCviggen

Citaat van: M a r c op 20-04-2007 18:08:21
Maar hij geeft wel veel bochtensnelheid terug. En als je een bocht daardoor harder uit kunt komen heb je meer eindsnelheid op het stuk daarna dan wanneer je na een bocht met een lagere snelheid moet beginnen. Denk echt wel dat het 'ding' nut heeft op de Ring.

Downforce aan de achterkant zie ik weinig nut hebben, ik geloof nooit dat je de verloren tijd terug kan halen op de Ring met een voorwielaandrijver sub-200pk. Grip aan de voorkant is het probleem, de achterkant loopt maar wat mee..
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

HaRdCoRe-WeZ

Zorgt er alleen wel voor dat je in hoge snelheidsbochten niet verrast wordt doordat de auto ineens uitbreekt. Ik zie het nut er dus wel van in. Achterkant loopt idd mee, tot je een bepaalde onbalans krijgt waardoor de achterkant leidend wordt, wil je niet met 160+...been there, done that... :eusa_think:

Johann

Met het sper diff heb ik juist een iets andere ervaring. Eerder een idee dat achter te weinig grip is, voor heb ik met de SDII weinig problemen en SDM heeft toch een heel ander koppelverloop alhoewel ik daar gisteren al behoorlijk mee aan het "trail" schuiven ben geweest. ..
Met die spoiler is het alleen dat je boven de 160 met een turbo al het gevoel krijgt dat er een chute achter hangt, denk dat een NA dan gewoon stil gaat vallen..

Maar ik wil het eigenlijk wel proberen maar heb geen zin om het kofferdeksel aan gort te helpen voor een probeersel..

M a r c

De achterkant loopt echt niet maar 'wat mee'.... Zeker niet als je er een spijkerhard en laag onderstel onder hebt zitten. Met het vermogen van SDM zul je het net in de bochten goed moeten maken wat je op het rechte stuk tekort komt (en dat tekortkomen is natuurlijk ook weer afhankelijk van de wagens en stuurmanskunsten van de 'tegenstanders').

info@europeantuning.nl

Turbobiker

Citaat van: M a r c op 20-04-2007 18:23:10
De achterkant loopt echt niet maar 'wat mee'.... Zeker niet als je er een spijkerhard en laag onderstel onder hebt zitten. Met het vermogen van SDM zul je het net in de bochten goed moeten maken wat je op het rechte stuk tekort komt (en dat tekortkomen is natuurlijk ook weer afhankelijk van de wagens en stuurmanskunsten van de 'tegenstanders').

Verhaal van 'met meer snelheid de bocht uit is een hogere eindsnelheid' gaat natuurlijk niet op. Als de spoiler je op hogere snelheid meer afremt zal je misschien juist langzamer op een bocht afkomen... Zou alleen op een circuit met lagere snelheden werken, op de Ring gaat het regelmatig te hard...
De Tussenpaus

Emiel

M a r c

Citaat van: Turbobiker op 20-04-2007 21:25:20
Citaat van: M a r c op 20-04-2007 18:23:10

Verhaal van 'met meer snelheid de bocht uit is een hogere eindsnelheid' gaat natuurlijk niet op. Als de spoiler je op hogere snelheid meer afremt zal je misschien juist langzamer op een bocht afkomen... Zou alleen op een circuit met lagere snelheden werken, op de Ring gaat het regelmatig te hard...

Als je een bocht dus goed neemt kom je er harder uit dan dat je erin gaat Lars.....

info@europeantuning.nl

JCviggen

Citaat van: M a r c op 20-04-2007 22:59:12
Als je een bocht dus goed neemt kom je er harder uit dan dat je erin gaat Lars.....

Denk dat Lars bedoelt dat je allicht niet genoeg wint met de spoiler in de bocht om te compenseren voor wat je verliest in rechte lijn in dit geval
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Turbobiker

Citaat van: JCviggen op 20-04-2007 23:08:01
Denk dat Lars bedoelt dat je allicht niet genoeg wint met de spoiler in de bocht om te compenseren voor wat je verliest in rechte lijn in dit geval

Precies, want daar had Marc het inde eerste plaats over...

Citaat van: M a r c op 20-04-2007 18:08:21
De Tussenpaus

HaRdCoRe-WeZ

FF for the record, het gaat hier om een auto die hoofdzakelijk bedoeld is voor de NS. Johann zal vast een leuk stukje kunnen sturen, maar tot ronderecords zal het niet komen. WTF maakt het nou uit of hij 5 of 15 km/u langzamer op het rechte stuk rijdt? Ik was misschien niet geheel duidelijk, maar als zo'n spoiler ook echt goed werkt, dan moet ie er gewoon op, puur voor je eigen veiligheid. Zeker in hoge snelheidsbochten wil je juist meer druk op de achterwielen, want zoals ik al zei, een achterkant die meerdere stappen opzij doet met 160+  is echt NIET leuk en heel gevaarlijk.

Emiel

Afgelopen keer mensen met tig-delige alu spoilers zien lopen. De auto's werden niet toegelaten tot de Schleife mét spoiler. Dat werd dus demonteren...

Johann

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 21-04-2007 10:23:21
FF for the record, het gaat hier om een auto die hoofdzakelijk bedoeld is voor de NS. Johann zal vast een leuk stukje kunnen sturen, maar tot ronderecords zal het niet komen. WTF maakt het nou uit of hij 5 of 15 km/u langzamer op het rechte stuk rijdt? Ik was misschien niet geheel duidelijk, maar als zo'n spoiler ook echt goed werkt, dan moet ie er gewoon op, puur voor je eigen veiligheid. Zeker in hoge snelheidsbochten wil je juist meer druk op de achterwielen, want zoals ik al zei, een achterkant die meerdere stappen opzij doet met 160+  is echt NIET leuk en heel gevaarlijk.

Eerst maar eens rijden en kijken hoe de auto 't doet.
Met de SDII denk ik wel eens van dat een spoiler misschien wel een verschil zou kunnen maken. De SDM voelt veel beter aan op de achterkant en kan niet de snelheden halen dus ik denk dat het voorlopig even zonder spoiler blijft.

SX boven de 200 gaat trouwens helemaal lukken!!  :eusa_dance: