Project Mjolnir - SDM

Gestart door Johann, 18-12-2006 01:26:23

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

verdikkeme heeft dat ding een liftas? Hoe hebben ze dat gedaan Johan?

Bijzonder gaaf ding zeg :eusa_clap:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Vulk

Ik dacht eerst dat het een photoshop was! Prachtig.

Walter

dan valt het toch wel mee hahaha Welke was SDX ook al weer? De Datsun?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Johann

Citaat van: Walter op 25-05-2012 08:30:50
dan valt het toch wel mee hahaha Welke was SDX ook al weer? De Datsun?

big ben

Ik ga nog beter opletten in de " buurt"  :D, zal wel een paar nekhernia's opleveren, als je ermee rijd 

Walter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Bouke

Mooi ding Johan,ik heb wel is in Zweden zo`n ding zien rijden echt heel gaaf :eusa_clap:

Johann

Het was weer een lui weekeinde..
Heb de wissers gefixed, bandenspanning nagelopen en twee test ritjes gedaan met lading. Eerst een rondje om het dorp op de rondweg en later een iets grotere radius en dat ging toch wel leuk. Spannend in aanvang dat wel. Snelheden tot ongeveer 90 km/h op de teller ging heel erg goed. Boven verwachting mag ik wel zeggen want alleen de motor gaf aan dat er lading op zat. Qua rijden was het net een limo.
Kreeg 's avond op de chat van Emiel nog de vraag of ik zin had richting een camping ergens bij Wierden te rijden om de combinatie aan zijn ouders te laten zien.
Dit mede omdat Emiel's vader ooit ook betrokken is geweest bij de zoektocht naar de Zwarte transporter. Pa van Z. wilde zo'n ding ook wel eens in het echt zien. Had Emiel te kennen gegeven dat ik er eigenlijk helemaal geen zin in had. Dit ook omdat de auto nog op winterbanden staat en het weer nu niet echt koud was de laatste dagen. Maar ik zei geen nee.
Zondag ietsje later en behoorlijk brak wakker. Had nergens geen zin in en buiten was het me ook al te warm dus ben ik maar op de bank gaan liggen en heb twee James Bond films gekeken. Op Film1 was een James Bond marathon, 16 films achter elkaar. Ik was zo van tijd dat ik zelfs voor 2 uur nog geen koffie had gehad. Nog Formule 1 gekeken maar daarna was het tijd om even een frisse neus te halen. Viel een beetje tegen. Zo fris was het niet dus maar besloten om de Carrier nog maar even van dichtbij te bekijken. Deze staat in een hal net naast mijn huis en met het warme weer is het binnen wel redelijk koel. Bij het zien van de combinatie ging het toch weer jeuken dus maar even doelloos gaan rijden. Rondweg ging weer lekker. Wel warm zonder AC maar met het raam open was het goed te doen. Rotonde ging goed. 60 weg binnendoor ging goed, wel krap. Provinciale weg ging helemaal lekker, weinig verkeer en zat redelijk vlot bij de oprit A35 bij Hengelo. Was een beetje aan het twijfelen maar dacht van moet het toch een keer proberen dus maar de afslag genomen.
Oprit A35 is een stukje berg op en hier moest het torretje toch wel even hard aan het werk maar er kwam wel gang in. Net voor de invoegstrook stond er ongeveer 80 km/h op de teller en driekwart strook verder kon ik invoegen met een gangetje van ongeveer 95 km/h. 5 km/h verder de Cruise er op gezet en iets later was de eerste kilometer op de snelweg met de SD-T+M een feit. De combo gleed heerlijk over de weg. De luchtvering gaf wel een aparte sensatie maar de wegligging was gewoon strak. Vlak voor Borne was er de keuze om om te keren of de afslag Oldenzaal te pakken en toch maar richting de camping te rijden en ik dacht we hebben dit nu toch gehad dus maar lekker doorkarren richting camping. De grote doordraaier richting Oldenzaal ging ook boven verwachting en na invoegen was het weer een kilometer of 11 genieten. Alles zag er goed uit. Torretje deed goed z'n best en het was lekker cruisen.
Bij Oldenzaal moesten we er af de oude rondweg op. Hier liggen een paar rotondes achter elkaar en dat ging helemaal top. Iets verder de afslag Ootmarsum genomen en eenmaal Oldenzaal uit kwamen de kleinere weggetjes maar de combinatie spoorde goed en de gewenning aan de breedte was er ook al. Ding is wel breed dus wel even koppie er bij houden. Door kleine dorpjes gereden en weer de 60 weggetjes en onderweg veel bekijks van fietsers en terras volk. Meestal verbaasde blikken toch wel..
Eenmaal bij Ootmarsum maar een SMS richting Emiel gedaan voor het adres van de camping en ik schrok een beetje van de reactie..
"Kom maar niet, het is hier zoooo ontzettend druk en vol dat je met die combi hier niet meer wegkomt."
..
Nouja

SMS terug gedaan "Tsss. Ben er bijna"
Emiel: "Echt?"
JD: "Ja"

Kreeg het adres door en twee tellen later telefoon van Emiel. Kreeg uitleg over de situatie maar zei dat ik iig die kant op wilde rijden en eenmaal daar maar eens kijken wat de opties waren. Het was nog een paar kilometer rijden binnendoor en dat ging allemaal leuk. Een paar wegversmallingen met paaltjes waar de combinatie net door paste. Nog een afslag en een lang rechte weg en dan waren we er al. Eenmaal de weg ingeslagen zag ik in de verte auto's aan de linker kant in de berm staan. Ging krap worden maar het wou wel. Weer iets verder waren het plots auto's links en rechts en dat wou niet.. Even stoppen en situatie inschatten ging de telefoon, Emiel: "Wil niet". Zag in de verte wel een toerist zonder shirt en Rood petje met telefoon in de hand en hij bewoog akelig synchroon met de geluiden uit uit mijn telefoon. Goh, dat was Emiel..
De familie liep al mijn kant op en ik had net gezien dat er nog een zandweggetje naar rechts was net voor de geparkeerde auto's dus nog maar een klein stukje doorgereden tot het weggetje. Emiel was er inmiddels ook en na een inschatting gemaakt te hebben besloten de combinatie achteruit de zandweg in te draaien. Was krap maar is wel gelukt. Naast het zandpad was een verhard fietspad met hier en daar een boomstronk paal als scheiding dus eerst de combinatie daar maar neer gezet. Kon ie iig niet in het zand blijven haken dacht ik. Eenmaal de auto uit even handjes schudden en Pa en Ma E. waren de combo al aan het bewonderen. Kreeg ondertussen steeds meer kritiek van mensen met een fiets die niet konden fietsen. Irritatie omdat ze op zand moesten fietsen. Dacht van daar heb je toch een camping en vakantie en de hele reutemeteut voor? Van die luxe fietsen met terrein banden etc. en dan alleen op verhard fietsen. Maarja, toch maar besloten de combo op et zandpad te zetten op zo'n manier dat er nog auto's omheen konden over het fietspad. Auto's heb ik er niet zien rijden en de fietsers waren weer happy.
Op uitnodiging van de familie even de camping op geweest voor een drankje. Camping was afgeladen.. Wat een lol... Even gezellig zitten kletsen onder het genot van een koud Colaatje en een uurtje later weer richting huis. Emiel heeft nog even geholpen aanwijzing geven bij het uitrijden van het zandpad. Was wel krap maar wel goed te doen. De combo is wel goed in te schatten alleen de lengte is niet de zien maar achteruit rijden was niet echt nodig.
Eenmaal met de neus in de goede richting handje gegeven en weer richting huis. Inmiddels met iets meer ervaring en ook zelfverzekerdheid liet de auto zich makkelijk rijden. Een iets andere route gekozen richting snelweg. iets minder dorpjes en iets bredere wegen. Snelweg was lekker rustig en met een gangetje van 100 op de CC ging het weer richting Hengelo. Afslag Enschede met z'n scherpe doordraaier met 50 km/h genomen en de combo bleef mooi vlak en strak op de weg. Bergje op had ie een beetje moeite mee maar berkje af de invoegstrook vanaf links de snelweg op was er weer voldoende gang en met ongeveer 90-95 was er voldoen snelheid om niet gelijk als rijdende chicane de Volvo lane op te knallen. Maar er was weinig verkeer dus kon gelijk doorsteken naar rechts. Laatste stukje tot de afslag niet op de Cruise gereden. Had vlak voor de afslag nog 110 op de teller staan en de combo hield zich gewoon goed. Had wel de indruk dat de winterbanden een beetje zompig aanvoelden. Laatste stukje naar huis voelde het al aan al de normaalste zaak van de wereld.. Wel goed tussen de oren knopen dat deze 850 2.47 breed is want rijden doet ie eigenlijk als een sedan met sportonderstel. Reaktie op stuur is gewoon strak en het enige zweverige gevoel is die van de luchtvering icm de lading en dat komt nog niet in de buurt van het zweverige gevoel in een standaard hoog op de poten 850 met 15" wielen en banden. Tevens doet de hele sportieve 5 cylinder roffel uit de uitlaat je ook denken dat je met iets anders onderweg bent.
Eenmaal thuis de combo weer de hal in gereden. Ongeveer 95 km gereden en het was een verademing.

Emiel heeft bij de camping nog een foto gemaakt,

Boemeltje

Had eigenlijk bij het lezen van heel het stuk de indruk dat er een fikse domper aan zat te komen, maar gelukkig niet het geval ;D

Blijft een heel bijzondere combinatie, maar wel echt heel vet om te zien :eusa_clap:

V70geRwin

Briljant ding, super transport voor de track 850  :eusa_dance:

jwrtuning

Citaat van: Johann op 29-05-2012 09:33:26
Tevens doet de hele sportieve 5 cylinder roffel uit de uitlaat je ook denken dat je met iets anders onderweg bent.

Inderdaad  ;D Ik heb er een stukje achter gereden en dat klinkt heel aardig!

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Martijn_B

Citaat van: Boemeltje op 29-05-2012 09:45:33
Had eigenlijk bij het lezen van heel het stuk de indruk dat er een fikse domper aan zat te komen, maar gelukkig niet het geval ;D

Blijft een heel bijzondere combinatie, maar wel echt heel vet om te zien :eusa_clap:

Ik ook!

Leuke combo zo, verbruik 1:4?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Johann

Citaat van: Martijn_B op 29-05-2012 18:14:13
Leuke combo zo, verbruik 1:4?

Nee valt heel erg mee. 1 op 8 ongeveer schat ik zo maar heb nog niet echt getest.

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software